„Jaguar and cub” - un detaliu pe parbrizul fiecărui Jaguar E-Pace

„Jaguar and cub” - un detaliu pe parbrizul fiecărui Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace este un SUV compact lansat în urmă cu șase ani, poziționat sub modelul F-Pace. Diferența de dimensiune dintre cele două modele este evidențiată de un detaliu adorabil prezent la marginea parbrizului fiecărui E-Pace. Cei de la Jaguar au introdus în marginea neagră a parbrizului silueta unui jaguar urmat de un pui de jaguar. Deși oficialii mărcii n-au confirmat ce înseamnă acest detaliu, el a fost refolosit și pentru așa-numitele „puddle lights”, adică lumina emisă din oglinzi pentru a lumina asfaltul. În 2019, Jaguar a prezentat o variantă a acestei opționale care emite o lumină în care apare holograma „Jaguar and cub”, adică a jaguarului mare și a puiului său - F-Pace urmat de E-Pace.

Foto via: drive.com.au

Șopârla Jeep - doar unul dintre secretele de pe modelele Jeep

Șopârla Jeep - doar unul dintre secretele de pe modelele Jeep

Jeep se numără printre primii constructori care s-au decis că-și vor lăsa designerii să zburde, iar aceștia au început să arunce cu detalii ascunse și hazlii în fiecare nou model al mărcii lansat în ultimii 25 de ani. Tradiția continuă și astăzi, iar Wrangler, Gladiator, Renegade sau Compass ascund fiecare diverse detalii secrete. Fie că vorbim de siluete adăugate limitei negre a parbrizului - ca-n cazul Jaguar - sau diferite detalii în relief pe bord, pe oglindă sau pe fețele ușilor.

Grilele clasice Jeep, dar și siluetele Jeep-urilor Willys clasice sunt la tot pasul, dar anumite modele vin și cu alte detalii mai neobișnuite cum ar fi un T-Rex, o hartă a zonei Moab (Utah), dar și o șopârlă. Aceasta din urmă poate fi găsită sub ștergătoarele unor modele precum Compass și este în relief, parte a componentei de plastic pe care se așează ștergătoarele când nu sunt folosite. Mai jos puteți vedea și alte „easter eggs”.

Yeti urcă pe lunetă, dar nu e foarte amenințător

Imagini via MyJeepCompass.com, Zeeuw.nl

Circuitele de curse din SRT Viper - Nurburgring și Laguna Seca ascunse în interior

Circuitele de curse din SRT Viper - Nurburgring și Laguna Seca ascunse în interior

Cea de-a cincea generație a celebrului Dodge Viper a fost, din păcate, și ultima, modelul sportiv american lăsând în urmă multe victorii pe circuite, câteva recorduri, acorduri de motoare V10 monstruoase, dar și câteva detalii surprinzătoare. În ultimii ani de producție, Viper-ul a fost vândut prin sub-brand-ul de performanță SRT al celor de la Dodge, iar modelele acestea târzii vin și cu câteva secrete. Dacă te uiți atent în compartimentul de depozitare de la capătul consolei centrale vei găsi un mini-covoraș de cauciuc pe care este prezent, în relief, layout-ul circuitului Laguna Seca din Monterey, California. În plus, într-un spațiu din portieră poate fi găsită silueta circuitului Nurburgring-Nordschleife, cel mai lung traseu permanent din lume și unul dintre fiefurile Viper. Mașina americană a spulberat mai multe recorduri de-a lungul aniilor acolo, deși alte modele au apărut ulterior și au mers chiar mai tare pe cei peste 22 de kilometri ai „Iadului Verde”.

Foto via: Autocar.co.uk

Racleta de la bușonul de combustibil - un plus de practicalitate marca Skoda

Racleta de la bușonul de combustibil - un plus de practicalitate marca Skoda

Skoda s-a evidențiat ca un constructor care are o ofertă compusă din modele practice, iar această practicalitate se întrevede și în colțurile mai ascunse ale producătorului din Cehia. Motto-ul mărcii este „simply crever - inteligență prin simplitate”, iar dacă deschizi bușonul multor mașini Skoda vei găsi o mini-racletă pentru geamuri. Aceasta este transparentă, având și rolul de lupă pentru a facilita citirea inscripțiilor legate de presiunile anvelopelor, lipite pe ușa bușonului.

Lotus-ul submarin dintr-o Tesla - printre multele surprize din mașinile lui Elon Musk

Lotus-ul submarin dintr-o Tesla - printre multele surprize din mașinile lui Elon Musk

Fiecare Tesla este o colecție de „easter eggs”. Acestea nu sunt, însă, presărate prin habitaclu, ci ascunse printre meniurile sistemului de infotainment. Oamenii lui Elon Musk au lucrat asiduu pentru a introduce diferite funcționalități amuzante, intrigante sau, pur și simplu, fără de folos. Asemeni primelor aplicații apărute pentru iPhone, în 2007, aceste funcționalități te amuză o dată sau de două ori, dar este foarte probabil să uiți de ele ulterior.

De exemplu, multe Tesla au un „Fart Mode”, acesta fiind și mărul discordiei în cadrul unei rechemări la fabrică. De asemenea, în 2016, Musk a încurajat posesorii de Tesla Model X să activeze, de patru ori la rând, funcția Autopilot. Cei care au făcut asta au descoperit că mașina lor plutește pe un drum multi-color. Similar, există și un „Santa Mode” care modifică aspectul ecranului digital pe Model X sau Model S, dar funcționează și pe Model 3. Modul „Mars Rover” transformă interfața adăugând suprafața planetei Marte, dar există și un „Romance Mode” și un mod care-ți permite să te joci diverse jocuri arcade - „TeslAtari”.

Lotus-ul Esprit folosit în film nu era electric. Foto via Lotus

În plus, Tesla Model X este capabil să se dea-n spectacol folosindu-și luminile, dar și ușile de tip gull-wing din spate. Acest update a venit în 2017 și se numea atunci „Tesla Holiday Show”, care activează și sistemul audio care emite la volum mare suita „Wizards In Winter” a Orchestrei Trans-Siberiene. În fine, șoferii de Tesla Model S și Model X echipate cu suspensie pneumatică pot înlocui imaginea cu propria mașină de pe ecranul meniului din infotainment pentru suspensie cu imagina Lotus-ului Esprit submersibil folosit de James Bond-ul lui Roger Moore în filmul „The Spy Who Loved Me”.

Foto via NotATeslaApp.com

Păienjenii dintr-un Volvo - se ascund mai departe decât steagurile Suediei

Păienjenii dintr-un Volvo - se ascund mai departe decât steagurile Suediei

Volvo este o marcă sobră, suedezii fiind cunoscuți pentru faptul că au venit cu mai multe inovații importante la capitolul siguranței din automobile. Departe, însă, de centura de siguranță în trei puncte din Volvo-urile de astăzi stă ascunsă o pânză de păianjen în relief, alături de un mic păianjen care-ți rânjește. Vei găsi acest detaliu pe interiorul capacului care acoperă spațiul de depozitare de la al treilea rând de scaune al Volvo-ului XC90. Aparent, unui inginer i s-a părut că un model clasic, fără niciun „imprimeu” ar arăta cam plictisitor, așa că a acționat.

În mod similar, și Jeep a ascuns un păianjen vorbăreț pe marginea zonei de realimentare, unde este bușonul. Acest păianjen care vine cu Jeep-urile Renegade este și vorbăreț, spunând „Ciao Baby!” într-o bulă. Motivul pentru care el se află acolo? Același pentru care găsim și un șarpe pe alte modele. După cum spuneam, Jeep a creat moda „easter eggs” pe mașini și plusează de fiecare dată.

Foto via: Zeeuw.nl, SweedSpeed.com

Un pahar de apă din infotainment-ul Toyota - o ocazie de hidratare digitală

Un pahar de apă din infotainment-ul Toyota - o ocazie de hidratare digitală

Toyota Touch 2 era, în 2015, cea mai nouă generație a sistemului multimedia a constructorului nipon. Cu facilități precum accesibilitatea folosind ecranul tactil, o cameră ce te ajuta la parcare, dar și navigație, Toyota Touch 2 avea un aspect regândit, dar și o interfață modernă pentru acele vremuri și elemente tridimensionale. Cea mai interesantă apariție pe ecranul principal este, însă, meniul denumit „Glass of Water - Pahar cu apă”.

Acesta face referire la niște secvențe din cunoscutul serial manga „Initial D” în care personajul principal, Takumi, livrează tofu la bordul unei Toyota Trueno (AE-86) pe care o folosește și în competiții de tip touge. În serial, protagonistul este provocat să livreze cât mai repede comenzile fără să dărâme paharul cu apă de pe bord. În mod similar, această funcționalitate afișează un pahar cu apă pe ecranul de infotainment al mașinii, pahar care se mișcă dacă bruschezi comenzile. O aplicație pentru iPhone care funcționează similar a apărut, în 2010, dezvoltată de cei de la Toyota Suedia.

Rechinii Opel - un detaliu inclus pe fiecare model al mărcii germane, dar și pe Vauxhall-uri

Rechinii Opel - un detaliu inclus pe fiecare model al mărcii germane, dar și pe Vauxhall-uri

Cei de la Opel/Vauxhall au inclus rechini mici în diferite colțuri ale mașinilor sale încă din anii 2000. Opel Corsa D a deschis drumul în anul 2006, un designer de interior introducând un rechin în relief în balamalele torpedoului. Ulterior, alți rechini și-au făcut apariția și în modelele Adam, Insignia și Astra. Rechinul nu are, în fapt, nicio legătură cu brand-ul Opel sau cu istoria sa (sau a Vauxhall), el venind de la ideea fiului designer-ului care a propus inițial această idee. În 2018, chiar șeful departamentului de design interior Opel, Karim Giordimaina, a spus că-și încurajează echipa să găsească soluții noi pentru a ascunde rechini în modelele pe care marca urmează să le lanseze.

Sursă foto: Opel

Pedalele start-stop din Volkswagen ID.3 - un detaliu de inspirație muzicală

Pedalele start-stop din Volkswagen ID.3 - un detaliu de inspirație muzicală

Dinastia modelelor 100% electrice din familia ID a celor de la Volkswagen a început cu ID.3, o mașină compactă care are forma unui ou și poate fi echipată cu un tavan „înstelat”, a la Rolls-Royce. Cel mai interesant detaliu de pe această mașină este, însă, altul și este unul pe care vei călca de fiecare dată când conduci un ID.3. Este vorba de inscripțiile de pe pedalele mașinii. Pe pedala de frână este modelat, din cauciuc, semnul de „Pause” pe care-l regăsești la orice media player, iar pe pedala de accelerație vei vedea triunghiul ce simbolizează „Play”. Practic, încetinești și te oprești cu „Pause” și accelerezi cu „Play” la bordul unui ID.3. Acest detaliu a apărut, pentru prima dată, pe Volkswagen ID Concept din 2016 și a fost păstrat și pe modelul de serie, din fericire.

Dinozaurii din Ram 1500 TRX - mai mulți T-Rex te așteaptă în această camionetă

Dinozaurii din Ram 1500 TRX - mai mulți T-Rex te așteaptă în această camionetă

RAM-ul 1500 TRX ascunde mai mulți dinozauri amenințători la bord. Vei găsi un T-Rex dacă deschizi capota și, mai mult decât atât, cei de la RAM au scuns și reprezentarea la scară a unui T-Rex și în habitaclu. Dacă RAM-ul din 2019 te invita să înveți matematică și, în plus, să revizitezi istoria cunoscutei camionete, varianta sportivă TRX a actualei generații RAM te aduce în lumea „Jurassic Park”.

Modelul 1500 TRX este propulsat de același motor ca și Dodge Challenger Hellcat, anume V8-ul de 6.200 cmc și 702 cai putere. Performanțele nu sunt deloc preistorice, dar vei găsi o reprezentare la scara 1:60 a unui T-Rex, alături de un velociraptor, un om și un RAM 1500 TRX. Toate se află în compartimentul de depozitare aflat la baza consolei centrale. Ce înțelegi din respectiva ilustrație este că un T-Rex era (teoretic) destul de mare, dar că poți trece peste destui velociraptori la bordul unui RAM.

Sursă foto: AGirlsGuideToCars.com

Sursa foto: Skoda