Volkswagen Golf Harlequin

Volkswagen Golf Harlequin

Volkswagen s-a inspirat dintr-o veche reclamă pentru modelul Beetle atunci când a creat primul Polo Harlequin. Reclama cu pricina, operă a agenției Doyle Dane Bernback (DDB), care a conceput multe reclame legendare pentru Volkswagen North America, era menită să arate cât de ușor pot fi montate componente de caroserie diverse pe un Beetle. Pornind de la această idee, Volkswagen Europe a decis să încerce marea cu degetul și a conceput o ediție specială bazată pe prima generație a micului Polo.

Volkswagen Polo Harlequin. Te poți prinde care este culoarea principală a caroseriei dacă te uiți la praguri, plafon și stâlpul C

Lansat în 1995, modelul avea să fie îmbrăcat în cele patru culori din paleta principală: Pistachio Green, Ginster Yellow, Tornado Red și Chagall Blue. Inițial, doar 1.000 de bucăți trebuiau să fie făcute, dar cererea a fost atât de mari încât 3.1000 de exemplare au fost comercializate, iar asta le-a dat curaj celor de la Volkswagen. Generația a treia a hatchback-ului Golf, fratele mai mare al lui Polo, a primit și el tratamentul Harlequin, aceasta ediție specială ajungând să fie vândută chiar și în Statele Unite - deși acolo n-au ajuns decât 264 de Golf-uri multicolore.

Sursă foto: Volkswagen

SsangYong Korando DMZ

SsangYong Korando DMZ

SsangYong a ajung să-și schimbe numele ca urmare a reputației proaste pe care a strâns-o în ultimii 15 ani. Camioneta Corando DMZ cu siguranță n-a ajutat, deși iese în evidență. În teorie, acesta ar trebui să fie efectul opus în cazul camuflajului, dar utilitara cu valențe de SUV a coreeniilor nu va fi dusă prin păduri prea des, cel mai probabil. Pe lângă faptul că singurul element special este această vopsea „woodland camo”, nu ne putem lua ochii de la nume. DMZ vine de la „De-militarized Zone”, adică acea zonă tampon dintre Coreea de Nord și Coreea de Sud.

Pe lângă numele discutabil mai trebuie menționat și că, inițial, SsangYong n-a vrut să comercializeze această versiune, dar a cedat ca urmare a cererilor multiple din partea dealerilor care au spus că sunt clienți care-și doresc un Korando în culori de camuflaj. Modelul a debutat în anul 2016.

Sursă foto: SsangYong

AMC Gremlin Levi's

AMC Gremlin Levi's

Pe vremuri, adică până la finele aniilor '80, industria auto americană era definită ca un cvartet. Astăzi, însă, se vorbește despre „The Big Three”, căci istoria a continuat fără American Motors Corporation (AMC). Pe lângă niște produse inovatoare - ca primul Jeep Cherokee - AMC a produs și niște modele ceva mai discutabile, iar hatchback-urile Gremlin și Pacer, ambele cu niște proporții ciudate și un design discutabil au devenit populare printre colecționari tocmai pentru că ies în evidență. Dacă, însă, un Gremlin standard nu este destul de atipic, poți căuta varianta specială Levi's concepută alături de brand-ul de blugi.

Blugii au fost pantalonii unei generații, dar nu și tapițeria unei generații (mai degrabă, în anii '70, americanii au preferat pielea și velurul)

Gremlin Levi's nu reprezintă, în sine, ceva neobișnuit căci au existat foarte multe parteneriate între case de modă, brand-uri de îmbrăcăminte și chiar și designeri cunoscuți și producători auto. Acest model, însă, are locul său în istorie deoarece AMC a decis că ar merita o tapițerie care imită materialul blugilor. Da, nu este vorba de denim real, dar nylon-ul din habitaclu imită până la un punct culoarea și textura blugilor și vei găsi chiar și țintele aferente unei perechi de blugi. Logo-ul Levi's stă pe hayon, caroseria fiind vopsită în „denim blue” cu niște detalii albe. Același pachet interesant a fost oferit și pe Hornet SW, dar clienții n-au rupt ușile showroom-urilor.

Trebuie spus că AMC a avut și alte legături cu nume din fashion, modelul Hornet primind o variantă cu un plus de stil din partea Gucci. Lincoln, în schimb, a tatonat timp de câțiva ani cu această idee, construind o gamă de modele „Designer Edition” pe baza lui Continental Mk. V care purtau amprenta unor nume grele din industrie ca Bill Blass, Givenchy, Cartier, și Pucci. Alți constructori cu o imagine mai „de buget” s-au orientat către Fila (Ford Thunderbird), Lacoste (Peugeot 205) sau Nautica (Mercury Vilager).

Sursă foto: AMC

Hyundai Tucson The Walking Dead

Hyundai Tucson The Walking Dead

Iarăși, decizia de a crea o ediție specială prin care promovezi un film sau un serial de pe micile ecrane n-a fost o idee patentată de Hyundai. Cu toate acestea, Tucson-ul 'The Walking Dead' se face remarcat deoarece, în realitate, n-ar fi trebuit să existe. Jeep a încercat o schemă similară, vânzând o versiune a lui Renegade pentru a marca lansarea peliculei 'Batman v Superman: Dawn of Justice', dar nimeni nu a vrut așa ceva.

Hyundai n-a înțeles semnalul, iar Tucson-ul celor care au supraviețuit în mijlocul apocalipsei zombie există. Motivul pentru care am spus că el n-are sens este simplu și ține chiar de serial. Cum nu vrem să dăm spoilere, trebuie punctat doar că în episodul-pilot se explică adâncimea dezastrului provocat de apariția morților-vii: nici măcar benzinăriile nu mai funcționează, protagoniștii fiind obligați să se deplaseze călare în lipsa unui mjloc de transport mai rapid. Această idee dispare, însă, pentru a face loc Hyundai-ului - care apare în mai multe episoade -, dar și a altor mașini.

Sursă foto: Hyundai

Chrysler Imperial Frank Sinatra Edition

Chrysler Imperial Frank Sinatra Edition

În 1981, Chrysler a reîmprospătat coupe-ul Imperial și, odată cu toate noutățile a venit și o ediție specială inspirată de... ochii lui Frank Sinatra. Muzicianul și-a dat acordul, iar Imperial-ul special a fost vopsit în culoarea 'Glacier Blue', asemănătoare cu culoarea ochiilor lui Sinatra. Cântărețul de jazz a apărut și într-un spot TV, dar popularitatea versiunii acesteia a fost redusă, Chrysler găsind puțin sub 300 de clienți pentru un Imperial cu asemenea credențiale. Poate că n-a ajutat nici faptul că unele broșuri erau alb-negru.

Sursă foto: Chrysler

Smart ForJeremy

Smart ForJeremy

Cum spuneam, legăturile dintre lumea auto și cea a modei sumt multiple, iar designer-ul de modă Jeremy Scott s-a implicat activ în dezvoltarea unui Smart ForTwo special. Întreg procesul a durat opt luni și rezultatul a fost prezentat, sub formă de concept, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din 2012. Modelul, denumit ForJeremy, era alb și avea niște aripi incorporate în caroserie, care se întindeau către spate. Din păcate, varianta pe care oamenii au putut să o cumpere n-a venit cu aripi funcționale ca ale conceptului, adică cu lumini în ele.

Sursă foto: Smart

Lada Niva St. Tropez

Lada Niva St. Tropez

Când te gândești la St. Tropez, nu-ți imaginezi că te vei deplasa acolo la bordul celui mai cunoscut model de teren produs în fostul URSS. Lada Niva a fost (și este) un model care a spart tiparele, dar și cortina de fier, continuând să fie oferită fără prea multe îmbunătățiri timp de zeci de ani. Chiar și așa, clienții francezi au putut opta, la un moment dat, pentru o versiune albă cu accente verzi denumită „St. Tropez”. Luxul și opulența stațiunii nu s-a transpus și în interior, așa că aproape nimeni nu a dat banii pe o Niva cu jante forjate verzi.

Chevrolet Venture Warner Brothers Edition

Chevrolet Venture Warner Brothers Edition

La finele aniilor '90, entertainment-ul a început să fie tot mai accesibil oamenilor simpli. PC-urile nu mai costau cât o caasă, iar companii ca Blockbuster îți permiteau să închiriezi filme pe care le puteai viziona pe propriul televizior, dacă aveai un videocasetofon. În mod similar, această tehnologie și-a făcut loc și în mașini, odată cu apariția televizoarelor din tetiere sau a celor care coborau din plafon. Chevrolet s-a introdus în această discuție printr-un parteneriat cu Warner Bros. care a dus la nașterea unei ediții speciale a monovolumului Venture.

Între 2000 și 2003, puteai să cumperi un Chevy Venture cu sigle speciale care-l includeau pe Bugs Bunny rezemându-se de logo-ul WB. Primeai la pachet o vopsea exterioară monocrom - neobișnuită pentru acest model - dar și un DVD player (sau videocasetofon, după preferințe) și mai multe compilații 'Looney Tunes'. Tot ca parte a acestui set erau niște pijamale, brelocuri și chiar și un cearșaf de plajă.

Fiat Seicento Michael Schumacher Edition

Fiat Seicento Michael Schumacher Edition

Am avut de ales între Citroen Saxo Bic Edition, o mașină galben la fel ca pixurile companiei de birotică și un Fiat care s-a lipit de faima unui campion mondial. În cele din urmă, am optat pentru varianta a doua, deoarece șochează prin lipsa de bun simț. Cu alte cuvinte, în momentul când ești multiplu campion mondial în Formula 1, mașina ta de zi cu zi nu va fi, cu siguranță, un Fiat Seicento. Dar constructorului din Torino nu i-a păsat, căci deținea Ferrari și a produs, spre surprinderea multora, un Seicento Sporting la care a alipit numele marelui campion german. În total, doar 5.000 de exemplare au fost făcute, iar fiecare vine cu semnătura lui Schumi pe praguri și pe hayon.

Dacia Berlină/Break Dedicație

Dacia Berlină/Break Dedicație

Încheiem acest top cu o revenire pe plaiurile mioritice. Dacia nu se prea pricepe la ediții speciale (vezi simplistele Mat Edition sau Black Edition), dar constructorul autohton s-a ostenit ceva mai tare când a venit timpul să și-a la revedere de la modelul său de temelie, 1310. Între timp, Dacia își redenumise modelul devenit anacronic, schimbând titulaturile 1310 și 1410 cu niște nume generice care defineau timpul caroseriei - Berlină și Break. La fel de lipsită de vlagă a fost și ediția bi-coloră „Dedicație”. Nu știm cui a dedicat Dacia acest model, dar doar 900 de exemplare (adunat, berlină și break) au fost produse la aniversarea a patru decenii de Dacia 1310.

Sursă foto: Mașini Românești - Dacia/Aro/Oltcit

Sursa foto: Volkswagen