Primăriile de sector au anunțat că înscrierile în programul "Rabla local" încep de la data de 31 iulie. Doar în sectorul 6 din Capitală vizează casarea a 5.000 de maşini uzate.

"Veste bună pentru proprietarii de maşini vechi, uzate! De luni, 31 iulie, se pot înscrie în programul "Rabla local", pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu. În schimbul predării autovehiculului, primesc 3.000 de lei, fără nicio obligaţie. Primăria Sectorului 6 a semnat cu AFM contract de finanţare pe suma maximă de 12 milioane de lei, pentru casarea a maximum 5.000 de maşini", a informat primăria din Sectorul 6.

Pentru a se înscrie în programul "Rabla local", cetăţenii interesaţi trebuie să îşi creeze un cont pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Persoanele fizice care se înscriu în program trebuie să respecte mai multe condiţii: să aibă domiciliul sau reşedinţa în Sectorul 6, unde se află în evidenţele fiscale maşina pentru care solicită finanţare; să deţină un autovehicul uzat, cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani şi cu o normă de poluare Euro 3 sau mai mică; maşina trebuie să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puţin 5 ani şi să fie în evidenţele fiscale ale primăriei; să nu aibă restanţe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul local şi cel de stat; să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului; să nu folosească aceeaşi maşină pentru a obţine alte finanţări din alte programe.

Fiecare beneficiar va primi în schimbul predării rablei 3.000 de lei, fără a fi obligat să folosească stimulentul la cumpărarea unei maşini noi. Singura condiţie este că timp de 3 ani de la obţinerea banilor nu va putea cumpăra o maşină cu o normă de poluare mai mică de Euro 5.

Anunțul primăriei din Sectorul 2 al Bucureștiului cu privire la programul Rabla Local

Primăria Sectorului 2 a detaliat pașii care trebuie urmați de cei care vor să beneficieze de programul Rabla Local 2023:

Preliminar înscrierii pe platformă, este necesar să vă creați mai întâi cont de utilizator (dacă nu aveți deja).

Pași de urmat pentru crearea contului pe site-ul AFM:

  1. Intrați pe site-ul AFM (afm.ro );
  2. În stânga sus se accesează “Programe de finațare”;
  3. Din pagina deschisă, se selectează caseta “Casarea autovehiculelor uzate”;
  4. Aici veți gasi mesajul roșu “În atenția persoanelor fizice care doresc înscrierea în cadrul programului Rabla local!”, fiind anunțul postat de AFM și menționat mai sus;
  5. În partea dreapta a mesajului roșu veți găsi o caseta verde “Creare conturi depunere dosare”;
  6. Accesați butonul albastru “Conectare” din noua pagină deschisă și alegeți opțiunea:

- “Conectați-vă la contul existent” daca aveți deja cont pe site-ul AFM

sau

- “Creează cont” pentru a vă face propriu-zis contul;

  1. Completați mai întâi câmpul liber dedicat adresei de e-mail, asigurându-vă ca aveți adresa de e-mail si acces rapid la aceasta, pentru a accesa codul de verificare care va fi trimis. Ulterior completați și celelalte câmpuri existente cu informațiile solicitate.
  2. Accesați butonul “Creează cont”.
  3. Astfel, vă creați contul de utilizator. Această etapă este preliminară completării formularului de înscriere în program și este obligatoriu a fi parcursă pentru a avea cont.

Sesiunea de înscriere se va deschide luni, 31.07.2023, la ora 10:00.

Începând cu această dată și oră, intrați în contul creat și urmați instrucțiunile din anunțul postat de AFM și menționat mai sus, astfel:

  1. Vă conectați în cont;
  2. Selectați programul de finanțare pentru care doriți depunerea cererii: din lista care se derulează, selectați “Înscriere persoane fizice-Casarea autovehiculelor uzate”;
  3. Accesați căsuța verde “Selecteaza UAT”;
  4. Alegeți județul și Primăria Sectorului 2 și faceți click pe bifa albastră;
  5. Accesați casuța verde “Către înscriere persoană fizică”;
  6. Completați datele de identificare și seriile de șasiu ale autovehiculelor uzate;

Solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate pe care le dețineți, într-o singură cerere. Pentru a adăuga un nou autovehicul, se va apăsa butonul „+”;

  1. Accesați butonul verde “Înscriere”.
  2. Veți primi o confirmare a completării acestui formular de înscriere.
  3. După încheierea etapei de înscriere a solicitanților persoane fizice, Administrația Fondului pentru Mediu va transmite Primăriei Sectorului 2 lista solicitanţilor care solicită stimulentul pentru casare.

Primăria Sectorului 2 va încheia contract de finanţare doar cu acei solicitanţi care sunt menţionaţi în lista ce va fi transmisă de către AFM și care întrunesc condițiile de eligibilitate. Odată contractul semnat, în termen de max. 30 de zile, solicitantul de finanțare trebuie să prezinte adeverința de dezmembrare a autovehiculului, certificatul de radiere din circulație și dovada scoaterii din evidența fiscală (certificatul fiscal se poate obține online de pe platforma DVBL).

Sursa foto: HB Photo / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri