Vestea că Dacia va debuta, cu o echipă oficială, în Raliul Dakar, celebra cursă de tip cross-country care străbate teritoriile saudite, a făcut valuri nu doar la noi, ci în toată lumea auto. A ieșit în ochi nu doar decizia poate neașteptată a Grupului Renault de a se angaja în marea provocare cu brandul Dacia, dar mai ales alegerea lui Sebastien Loeb ca pilot principal al formației. Acum, au apărut și zvonuri în presă cu privire la salariul pe care-l va primi francezul.

Sebastien Loeb, de nouă ori campion mondial în raliuri, va fi, din 2024, pilot de uzină Dacia. Fostul component al echipelor Ford și Citroen în Mondialul de Raliuri a îmbrăcat deja hainele constructorului de la Mioveni cu ocazia lansării oficiale a programului, la începutul lui iulie, când CEO-ul Denis Le Vot a explicat că această mișcare se pliază perfect pe imaginea cea nouă a Dacia, anume aceea de brand de aventură, prieten cu distracția în aer liber, dar și cu natura.

În concepția multora, cea mai mare provocare motorizată, cel mai mare duel dintre om și mașină, pe de-o parte, respectiv natura de cealaltă parte este reprezentată de rally raid-ul Dakar, un eveniment care deschide, anual, sezonul de motorsport mondial cu probe speciale extrem de dificile întinse pe parcursul a mai bine de două săptămâni. Acum, Dacia a anunțat că va intra în sarabandă chiar la vârf, vizând victoria la categoria „Mașini” cu un prototip ce se va duela cu Toyota (și nu numai).

Gutierrez și Loeb au făcut echipă și în seria de rally raid 100% electric Extreme E și au obținut titlul

Mașina, ce ar putea să fie inspirată din design-ul noilor Duster și Bigster, va fi, în fapt, un prototip dezvoltat de la zero pentru competiții de către britanicii de la Prodrive, compania care l-a dus către titlul mondial în WRC pe legendarul Colin McRae, dar care a bifat victorii și la Le Mans și în Mondialul de Anduranță pe circuit. Acum, Loeb și Prodrive au fost atrași către Renault chiar de la echipa din Qatar pentru care Loeb a concurat la Dakar în 2023, iar francezul vine la pachet cu Cristina Gutiérrez.

Aceasta este campioană mondial în rally-raid, campionatul internațional aflându-se de zeci de ani sub egida FIA. De asemenea, pilotul din Spania are victorii de etapă la Dakar și experiență pe mai multe tipuri de vehicule, inclusiv automobile Mitsubishi. Cu toate acestea, reflectoarele au fost puse nu pe prezența lui Gutiérrez în echipă, ci pe salariul aparent imens pe care Loeb îl va primi din 2024 încolo (primul start la Dakar va fi în cadrul ediției din 2025).

Care va fi salariul lui Sebastien Loeb la Dacia

Presa belgiană a scris că Loeb ar fi plătit cu un salariu regesc dacă este să facem o paralelă cu nivelul din Mondialul de Rally-Raid, dar și față de salariile oferite de uzinele Audi și Toyota, care au pe ștatele lor de plată piloți cunoscuți precum Carlos Sainz Sr. (Audi) sau Nasser Al-Attiyah. De cinci ori câștigător al Dakar (inclusiv în ediția 2023), qatarezul Al-Attiyah este oricum un milionar în euro, dar asta nu face mai puțin impresionantă suma de două milioane de euro vehiculată ca fiind salariul lui Loeb.

Dacia va oferi mai multe detalii despre prototipul său la începutul lui 2024. Până atunci știm doar că mașina va folosi combustibil sintetic

Se pare că această sumă este de două ori mai mare decât ceea ce primește Al-Attiyah de la Toyota, niponii ofertându-l anul acesta și pe Loeb. Cum francezul nu s-a înțeles cu constructorul pick-upului Hilux, iată că Renault a venit cu oferta mai bănoasă, iar Loeb și-a găsit o nouă casă - asta după ce a pilotat, în WRC, un Ford Puma Rally 1, o variantă de concurs a unei alte mașini ce se asamblează în România.

Suma aceasta iese în evidență deoarece ea pune în umbră câștigul în bani atribuit învingătorului raliuliului Dakar. În 2022, echipa Toyota care a câștigat la categoria Mașini s-a ales cu aproximativ 495.000 de euro premiu în bani. Din aceștia, 45.000 de euro au venit de la organizatori, iar numai puțin de 450.000 de euro de la sponsorul Red Bull. Cu alte cuvinte, doar 50% sunt garantați, fiind banii de la competiție, căci restul poate varia în funcție de potența sponsorului, iar noi nu știm care sau dacă va fi și un sponsor principal al echipei Dacia.

Sursa foto: Prodrive, Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri