Volkswagen a jupuit tot camuflajul de pe generația a noua a celebrului Passat dezvăluind un cărăuș de familie cu un design ce aduce destul de mult aminte de cel mai recent Golf. Versatil, modelul oferă mai mult spațiu pentru bagaje, un ampatament mai lung, iar platforma MQB Evo găzduiește propulsoare de orice fel, de la cele pe motorină, până la cele hibride de tip plug-in pe benzină.

Noul Passat a crescut și își împarte, acum, platforma cu viitorul Tiguan și cu actualul Golf. Cu o lungime de 4.917 mm, Passat Variant este cu 144 mm mai lung ca până acum, iar asta se traduce într-un ampatament mai lung cu 50 mm. Lățimea a crescut și ea cu 20 mm ajungând la 1.852 mm, iar înălțimea este de 1.506 mm. Această redimensionare împinge volumul portbagajului la 690 de litri față de 650 de litri în trecut, iar volumul total de transport după rabatarea banchetei este de 1.920 de litri, în plus cu 140 de litri.

Pachetul optic al noii generații variază în funcție de linia aleasă, clienții având ocazia să opteze între Passat, Business, Elegance și R-Line, modelele cu echipări superioare venind cu faruri cu tehnologie Matrix LED, respectiv LED-uri adaptive și în stopuri. Partea posterioară este dominată de această bară de lumini, în timp ce botul are o grilă de mari dimensiuni străjuită de două guri de aer laterale. Calandrul cu farurile seamănă cu Golf 8 facelift, deși există și elemente de design împărțite cu ID.7 Variant.

Interiorul a evoluat într-o direcție contemporană în sensul în care au dispărut majoritatea butoanelor convenționale, iar majoritatea setărilor și opțiunilor sunt accesibile prin touchscreenul central. Acesta are un diametru de 12,9 inci, generos dacă ne gândim că jantele de pe Passat R-Line sunt de 19 inci. În plus, pe lista de opționale își face loc un ecran de infotainment chiar mai mare, de 15 inci. Există, însă, și câteva butoane de modă veche, inclusiv pe volan de unde au fost eliminate controalele tactile.

De asemenea, instrumentarul de bord cu ceasuri analog a fost îînlocuit definitiv de un alt ecran de 10,25 inci, iar acestea nu sunt toate schimbările. Manetele din spatele volanului au fost reorganizate. Astfel, maneta de pe partea stângă controlează semnalizatoarele și ștergătoarele, iar selectarea vitezelor se face prin maneta din partea opusă. Lista de opționale mai include și scaune adaptabile electric cu 14 poziții, scaune ce sunt și ventilate și încălzite.

Plaja de motorizări este vastă, cum spuneam, iar un motor cu tehnologie mild-hybrid este disponibil în premieră. Motorul pe benzină e-TSI de 1,5 litri și 148 de cai putere este prevăzut cu capacitatea de a dezactiva cilindri pentru un rulaj economic. Motorul de 2.000 cmc TSI este păstrat și poate fi avut în varianta cu tracțiune față și 201 cai putere sau cu 261 de cai putere și tracțiune integrală 4Motion.

De asemenea, motoarele diesel rămând în gamă și sunt disponibile trei versiuni, toate bazate pe agregatul de 2,0 litri: una de 121 cai putere, alta de 148 cai putere (ambele cu tracțiune pe puntea față), respectiv o variantă cu 190 de cai putere și tracțiune integrală. Transmisia nu este la alegere, căci doar una este disponibilă, atât pe modelele diesel, cât și pe cele pe benzină: este vorba de transmisia automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj.

Motoarele cu tehnologie plug-in, pe benzină, fac parte din familia eHybrid. Motorul de bază oferă 201 cai putere și 350 Nm, dar există și o versiune cu 268 cai putere și 400 Nm. În cazul anmbelor versiuni, motorul este de 1,5 litri și este cuplat la o cutie DSG cu șase rapoarte. Bateria este de 19,7 kWh și asigură o autonomie full-electrică de aproximativ 100 de kilometri. Prin încărarea rapidă (50 kW maximum), bateria se umple de la 10 la 80% în doar 25 de minute.

Conform germanilor, dacă pleci la drum cu rezervorul de 45 de litri plini, dar și bateria plină, vei putea parcurge circa 1.000 de kilometri între realimentări. Mașina va fi prezentată publicului larg în cadrul Salonului IAA Mobility de la Munchen și va ajunge în showroom-uri în prima parte a anului viitor. Passatul va fi asamblat de acum în Bratislava, uzina slovacă ocupându-se și de noul Superb care va avea aceeași platformă, dar va fi disponibil și sub formă de sedan cu hayon (liftback). Cu alte cuvinte, iubitorii de Passat sedan pot opta pentru viitoarea Skoda Superb. Prețurile vor fi anunțate probabil cu ocazia prezentării de la Munchen.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri