Într-o lume perfectă, ideea ce „crossover” s-ar aplica numai modelelor precum noul Mercedes-Benz Clasa E All-Terrain, un model care face cu adevărat trecerea între două segmente. La bază, vorbim despre un break executive de clasă medie (E), dar cu apărători de plastic și o gardă la sol mărită care te face să înțelegi că inginerii din Stuttgart s-au gândit și la cei care merg la picnic și nu-și doresc un SUV. Din fericire, Mercedes-Benz nu este singur în această nișă.

Mercedes-Benz este în mijlocul unei reorganizări a gamei sale, aruncând la coș diverse modele considerate de către germani a fi redundante. Cu toate acestea, Clasa E All-Terrain a scăpat de ghilotină și, mai mult decât atât, o nouă versiune a fost prezentată în cadrul IAA Mobility 2023. Bazată pe generația a șasea a Clasei E (de la lansarea acestui nume), acesta este al doilea model ce poartă numele All-Terrain.

La capitolul estetic, Mercedes-Benz a pregătit o grilă ușor schimbată pentru break-ul său „de țară”. Cu două elemente cromate orizontale ce se suprapun grilei „înstelate” obișnuite, grila lui All-Terrain se așează deasupra unei bare redesenate cu zona inferioară neagră. Nu este o apărătoare de scut în adevăratul sens al cuvântului, Mercedes-Benz alegând un look mai subtil pentru o mașină care, în fond, nici nu ar trebui dusă pe un macadam dificil.

Acest lucru devine evident și când te uiți pe lista de opționale și observi că jantele de 18 inci sunt standard, dar că sunt disponibile și cele de 19 inci și chiar și de 20 de inci. Chiar și așa, practicalitatea unui break este acolo cu un portbagaj care se laudă cu un volum de 614,4 litri, respectiv 1.829,6 litri cu bancheta rabatată. De asemenea, hayonul este acționat electronic și există și o plasă pentru bagaje.

Ca dimensiuni, break-ul în versiunea All-Terrain este cu doar 0,5 centimetri mai lung decât berlina, respectiv cu 2,54 centimetri mai lat și cu 1,5 centimetri mai înalt (ampatamentul a crescut și el, dar doar cu 22 de milimetri). Trucul din pălărie este suspensia Airmatic care permite mărirea gărzii la zol cu până la 46 de milimetri la nevoie. Altfel, mașina poate rula la fel de jos ca berlina. Sisteme similare sunt disponibile și pe rivalii Audi A6 Allroad și Volvo V90 Cross-Country.

La capitolul motorizări, Mercedes-Benz acoperă cam toate meridianele cu motoare cu tehnologie mild-hybrid, dar și o versiune PHEV. Motorul de bază diesel de 2.000 cmc oferă 197 cai putere și 440 Nm și este urmat de motorul pe benzină de 3.000 cmc și 381 cai putere. Din această putere totală, sistemul electric contribuie cu 23 de cai putere, iar motorul termic cu șase cilindri în linie aduce restul. Cuplul maxim este de 500 Nm, iar partea hibridă pune umărul cu aproape 205 Nm.

Conform cifrelor oficiale, varianta pe benzină mild-hybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, dar viteza maximă este limitată la doar 209 km/h. Varianta plug-in hybrid are 312 cai putere și 700 Nm, dar și un portbagaj mai mic (460 litri cu bancheta spate în poziție ridicată, respectiv 1.675 litri cu ea rabatată). Autonomia în modul 100% electric al acestui model este de 102 kilometri conform măsurătorilor constructorului german.

La interior, Clasa E All-Terrain nu aduce nimic surprinzător. Clienții vor găsi în habitaclu un bord dominat de MBUX Superscreen, ecranul curbat de mari dimensiuni care rulează sistemul de infotainment. Un ecran pentru pasagerul din dreapta este pe lista de opționale, iar modurilor de rulare li s-a adăugat și „Off-Road”. În modul Comfort, garda la sol coboară cu 1,5 centimetri la viteze de peste 120 km/h.

Sistemele de siguranță incluse sunt multiple, inclusiv mai multe sisteme care te ajtuă să navighezi prin trafic cum ar fi camerele de 360 de grade pentru parcare cu funcția „Invisibile hood”. În schimb, suita Driver Assistance Package este opțională. Aceasta adaugă lane keeping assist, steering assist și alte asemenea. Prețurile n-au fost comunicate încă.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri