Tesla este unul dintre cei mai populari constructori auto ai momentului, dar americanii nu se culcă pe o ureche. Inginerii lui Elon Musk sunt pe cale să rezolve o problemă sâcâitoare în procesul de construcție al unui EV. Printr-un proces denumit Giga Casting (sau Gigacasting), Tesla ar fi aproape să construiască întreaga podea a mașinilor sale, care include și „patul” de baterii, dintr-o singură bucată.

Conform unor informații publicate de Reuters, Tesla dezvoltă un proces care ar simplifica mult asamblarea mașinilor electrice pe baterii. Constructorul american, care a făcut anul trecut aproape 1,4 milioane de automobile, se apropie de momentul în care va putea turna întreaga podea a mașinilor sale dintr-o singură bucată. Astfel, n-ar mai fi nevoie de câțiva pași din lanțul de asamblare în care se montează părți diferite ale șasiului autoportant al mașinilor americane.

Insiderii Tesla susțin că tehnologia ar avea legătură cu strategia „unboxed” prezentată de Elon Musk în primăvara acestui an. Antreprenorul a anunțat de mai multe ori că ar vrea să se concretizeze o înjumătățire a costurilor de producție în toate uzinele Tesla. Asta ar permite producerea a zeci de milioane de EV-uri ieftine (Model 3 sau Model Y) în următorii 10 ani, fără să dispară marja de profit aferentă fiecărui automobil produs. Într-o piață globală în care mărcile din China, împinse de la spate de miliardele în ajutoare de la guvernul central, își permit să taie prețurile aproape la trimestru, Tesla se chinuie să țină pasul.

Musk își mai dorește și o precizie micrometrică la capitolul îmbinări și finisaje, iar un proces mai simplu de fabricație ar permite o exactitate mai mare în producție. În plus, noul proces ar grăbi extrem de mult durata de dezvoltare a unei mașini noi. În prezent, majoritatea rivalilor Tesla au nevoie de cam 3-4 ani pentru a face un model complet nou, în timp ce Tesla ar putea reduce timpul de R&D la doar 18-24 de luni. În mod similar, Volkswagen caută la rândul său să scadă vertiginos timpul necesar dezvoltării de modele noi, dar fără a sacrifica nivelul de calitate la care se așteaptă clienții mărcii.

O platformă ce conține atât cadrul pentru partea frontală, cât și partea posterioară, ar putea să apară odată cu lansarea celui mai mic model Tesla. Cu un preț ce nu va sări cu mult peste 20.000 de euro, noua Tesla ce va fi lansată în 2025 va găzdui bateriile în podea. Aceasta va fi parte componentă a șasiului. În sine, această idee nu este nouă, dar inovația se ascunde în modul în care sunt proiectate presele de montaj care permit producția de componente turnate cu goluri pentru cadrele părților din față și din spate, proiectate pentru a fi rigide, dar și mai ușoare.

În acest proces dificil participă companii din Statele Unite, Marea Britanie, Germania și Japonia, iar tehnologia implică utilizarea printării 3D la nivel de precizie de fabrică, alături de nisipul special industrial. Practic, se fac deja matrițe de test folosind nisipul industrial care poate să păstreze forma matriței fără un cost asociat mare care nu poate fi evitat în situația în care se fac modele de test din oțel sau alte aliaje.

„E ca și cum ai avea o barcă”, a descris sursa citată de Reuters noul design al platformelor Tesla turnate dintr-o singură mișcare a presei. „Ai zona centrală, cu stâlpii și podeaua, unde se află și bateriile și, în rest, două subansamble la ambele capete”. Având un bot scurt, dar și un posterior tăiat, fără un portbagaj proeminent, noua Tesla cu preț mic va beneficia la maximum de noua tehnologia. Musk a spus că o variantă „Robotaxi” autonomă va urma la un moment dat. Singurul risc în acest proces constructiv este reprezentat de rezistența în caz de accident.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri