Volvo a anunțat că va pune capăt producției de motoare diesel, la cinci ani după ce a decis să nu mai dezvolte propulsoarele pe motorină. Ultimele motoare diesel vor fi fabricate în prima parte a anului viitor, iar Volvo își dorește ca, până în 2030, să ajungă un brand 100% electric. Mai apoi, la cinci ani după introducerea noii legislații a Uniunii Europene ce interzice comercializarea mașinilor poluante cu motoare termice, Volvo vrea să atingă și neutralitatea emisiilor.

În ultimul trimestru al anului trecut, vânzările de mașini electrice și hibride au debalansat pentru prima dată rivalele cu motoare termice. Cu o cotă de piață combinată de 56% pentru mașinile „verzi”, Suedia a arătat că se îndreaptă către eliminarea mașinilor alimentate cu combustibili fosili de pe șoselele sale. În cadrul Climate Week NYC, Volvo a confirmat că nu va mai face motoare diesel, deși acestea se dovedesc populare pe bătrânul continent, deși interesul clienților în ele este în scădere evidentă.

În prezent, modele precum SUV-urile XC60 și XC90 sunt disponibile cu motoare pe motorină, dar această variantă nu se mai află în oferta mărcii scandinave pe anumite piețe importante precum cea nord-americană. În Europa, însă, majoritatea Volvo-urilor noi care și-au găsit clienți în 2019 au fost diesel. Primul model care a fost oferit fără o motorizare pe motorină a fost limuzina S60, CEO-ul Volvo de la acel moment Hakan Samuelsson spunând că „viitorul nostru este electric și noul S60 reprezintă un pas către această țintă”.

Anul trecut, Volvo a oprit dezvoltarea tuturor trenurilor de rulare poluante, vânzându-și participația în Aurobay, un joint-venture alături de care dezvolta motoare termice. Astfel se încheie povestea diesel la Volvo, primele agregate de acest tip fiind introduse în gamă în anul 1979. La acel moment, Volvo-ul 240 a primit motoare de 2 litri de la Volkswagen. Volvo a început să-și dezvolte propriile agregate diesel abia la intrarea în Mileniul III, din 2001.

Inițial, motoarele făcute in-house aveau o arhitectură neobișnuită cu cinci cilindri în linie. Capacitatea de 2,4 litri, dar și numărul de cilindri a fost redus odată cu introducerea noii generații de motoare Drive-E, în 2013. S-a ajuns la propulsoare cu trei și patru cilindri și break-ul Volvo V60 a fost prima mașină de serie comercializată cu un motor diesel cu tehnologie plug-in hibrid.

Actualul CEO Volvo, Jim Rowan, a reiterat poziția mărcii: „motoarele electrice sunt superioare celor cu ardere internă. Ele sunt mai silențioase, nu produc vibrații, implică costuri de servisare mai mic și nu produc emisii poluante. Angajamentul nostru este să dezvoltăm o gamă de modele premium 100% electrice”. În prezent, suedezii oferă EV-uri precum crossoverele EX30 și EX90. În Statele Unite, acestor modele li se alătură altele cu motoare pe benzină și hibride.

Sursa foto: Volvo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri