Nicolas Leitienne, Director de Marketing al Dacia pe Europa de Sud-Est, a explicat că, pentru constructorul autohton, programele Rabla Clasic și Rabla Plus sunt importante în contextul în care aproximativ 80% din vânzările de tip retail (către clienți persoane fizice) se face prin facilitățile oferite de programele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

Dacia este cel mai popular constructor de pe piața de mașini noi din România, iar succesul mărcii se datorează și programelor de înnoire a parcului auto derulate de Ministerul Mediului prin AFM. Conform lui Leitienne, majoritatea clienților persoane fizice care cumpără Dacii se folosesc de facilitățile oferite prin programul Rabla. Recent, a demarat o nouă fază a programului.

În primele nouă luni ale anului, Dacia a vândut în România 36.069 unități, în creștere cu 29.2%. Cota de piață, în segmentul mașinilor personale (VP), a crescut cu 3%, față de aceeași perioadă din 2022. La nivel european, constructorul piteștean a comercializat un total de 493.511 vehicule, cu 16,7% mai multe decât în aceeași perioadă de anul trecut. Doar în trimestrul al treilea, Dacia a vândut 148.124 de unități, cu 2,4% peste rezultatul din T3 2022.

În topul vânzărilor, primele cinci cele mai populare mașini din România sunt toate produse de Dacia. La nivelul întregii Europe, Dacia Sandero este cel mai popular model și, totodată, una dintre cele mai populare mașini de pe bătrânul continent. Până în septembrie inclusiv, Sandero s-a vândut în aproape 200.000 de bucăți, iar Duster a vândut cu 154.460 de exemplare, o creștere de 4.1% (pentru Sandero creșterea este de 18,3%).

Scăderea valorii tichetelor din programul Rabla, luată în calcul pentru 2024

Dacia nu este singurul producător care-și bazează o parte importantă a strategiei de vânzări pe programul Rabla, dar acesta ar putea să sufere mai multe modificări anul viitor. Nu doar autoritățile, ci și asociațiile de profil dsicută despre o posibilă scădere graduală a tichetelor primite de cei care casează mașini rulate prin Rabla Clasic, Rabla Local și Rabla Plus.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) a realizat o prognoză bazată pe această posibilitate în care a luat în calcul eliminarea completă a acestor stimulente din 2030. APIA a propus o scădere a valorii maxime a reducerii prin Rabla Plus de la 10.800 de euro la doar 9.800 de euro în 2024.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri