General Motors a decis să nu mai echipeze modelele sale, inclusiv cele electrice, cu Apple CarPlay și Android Auto, două funcționalități integrate în sistemul de infotainment ce permit conectarea smartphone-ului la automobil. Concernul american a fost criticat pentru decizia sa, dar nu a dat înapoi pe motiv că această tehnologie i-ar distrage pe șoferi de la drum.

Conectivitatea între automobil și device-urile șoferilor sau ale pasagerilor este un element important din puzzle-ul ce compune o mașină modernă, dar General Motors se grăbește să schimbe aspectul acestui puzzle de dragul siguranței rutiere. Cel puțin cam aceasta era direcția de comunicare trasată de colosul din Statele Unite când a făcut anunțul inițial că Android Auto și Apple CarPlay nu se vor mai găsi printre echipamentele standard de infotainment de pe modelele viitoare ale mărcilor grupului.

Chevrolet Blazer EV, model prezentat recent de americani, vine din fabrică fără cele două sisteme care-ți permit o comunicare lină între mobil și mașină, dar GM nu vede în asta o problemă căci se concentrează pe dezvoltarea sistemelor de conducere independentă (sisteme automate de nivel 2 și chiar 3, pe viitor), pe lângă întreg procesul de electrificare. Tim Babbitt, șeful secției ce dezvoltă produsele pentru infotainment la GM, a explicat pentru Motor Trend de ce siguranța ocupanților din mașină a fost, se pare, grija de căpătâi a GM când a decis să lase-n urmă cele două funcții.

Acesta a spus că atât Android Auto, cât și Apple CarPlay au diverse probleme care se pot declanșa în timpul utilizării, de la conexiunea lentă, la pierderea completă a legăturii dintre mașină și telefon. În astfel de situații, șoferul este forțat să pună mâna pe telefon pentru a-l „lega” din nou la sistemul de infotainment, ceea ce-l face să nu mai fie atent la condus și poate crește riscul producerii unui accident. Confom GM, rezolvarea problemelor acestor două sisteme nu este, mereu, la îndemâna constructorului.

Babbit susține că șoferii ar fi mai în siguranță dacă s-ar folosi doar de funcțiile native ale sistemului de infotainment Ultifi de pe mașinile concernului. Acesta vine cu mai multe aplicații Google preinstalate (ca Maps sau Spotify). În plus, GM oferă și Asistentul Google cu comenzi vocale active pentru a opera software-ul fără a atinge vreodată ecranul de pe consolă. Babbit a menționat și faptul că majoritatea glitch-urilor care apar în utilizarea Android Auto și Apple CarPlay îi afectează pe cei care conectează wireless telefonul la mașină, dar nici conectarea telefonului prin USB nu este imbatabilă. Problemele de compatibilitate între mașină și OS-urile telefonelor, fie ele Apple sau Andrid, rămân principalul „inamic”, a subliniat oficialul GM.

O altă problemă pe care o are nu doar GM, ci și ceilalți constructori care au implementat în software-urile proprii Apple CarPlay și Android Auto este că informațiile culese prin utilizarea acestor funcționalități se duc către Google și Apple, deși constructorii și-ar dori și ei să le aibă deoarece vorbim despre informații despre stilul de condus, diverse obiceiuri la volan, dar și despre rute favorite și tipuri de călătorii.

În fine, producătorii de mașini au realizat că dacă scot din ecuație pe Google, Apple sau alți furnizori de soluții de infotainment, atunci clienții vor fi forțați să utilizeze doar sistemele native care mai rămân în infotainment. Astfel se crează pârghia impunerii diverselor pachete subscription-based, General Motors dorindu-și să genereze venituri de 25 de miliarde de dolari pe an doar din subscripții în 2030. Astfel, GM ar putea să le vândă clienților diverse produse sau funcționalități sau să le permită să le folosească pe o perioadă predeterminată pe baza unui abonament, iar clienții n-ar avea de ales.

Sursa foto: General Motors

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri