Cei care-și doresc să-și cumpere Porsche Macan ar trebui să se grăbească, deoarece constructorul german va scoate popularul SUV compact din oferta sa pentru Uniunea Europeană începând de anul viitor. Este vorba, mai exact, de versiunea cu motoare cu ardere internă care nu corespunde, la nivelul securității cibernetice a sistemelor de la bord, cu cele mai noi reglementări impuse de Uniunea Europeană. Există, însă, și o opțiune pentru clienții care nu stau deja la coadă pentru un Macan, conform Automotive News Europe.

Porsche a luat o decizie radicală cu privire la best-sellerul său, Porsche Macan. Modelul cu ICE (internal combustion engine) va părăsi oferta pentru țările din interiorul blocului comunitar din 2024, dar va mai fi disponibil pe alte piețe din lume. Motivul ține de vechimea platformei lui Macan, mașină dezvoltată înainte ca UE să pună la punct cele mai recente regulamente pe siguranță cibernetică.

Concret, de la 1 iulie 2024, orice mașină nouă vândută în Uniune va trebui să aibă o arhitectură electronică capabilă să-i apere pe clienți de atacurile hackerilor. Un purtător de cuvânt al Porsche a spus că ar fi prea scump ca actualul model să fie modificat pentru a se conforma regulamentelor ce intră în vigoare din vara viitoare.

În schimb, cei care nu au comandat deja un Macan cu un motor termic nu trebuie să aștepte prea mult pentru ca popularul crossover să revină în gamă. Porsche pregătește pentru prima parte a anului viitor lansarea lui Macan Electric, model care va veni cu o nouă generație a arhitecturii electronice Cariad care are protecțiile specifice anti-hacking.

Datele de la nivel european arată că Macanul a fost, până în luna octombrie inclusiv, cel mai popular Porsche din Europa cu vânzări de aproape 20.000 de unități față de aproape 16.500 de bucăți pentru Porsche Cayenne. Oficialii mărcii au mai confirmat că, pe piețele din afara Europei, Macanul cu motoare clasice va fi disponibil pentru încă cel puțin doi ani și va fi asamblat la aceeași uzină de lângă Leipzig.

Problemele de securitate cibernetică din sânul Grupului Volkswagen nu se resfrâng doar asupra lui Macan. Astfel, noul regulament ce va fi impus la nivel european afectează și micuțul Volkswagen e-Up, dar și mult mai marele VW Transporter T6.1. În tabăra Audi ar fi avut de suferit sportivele TT și R8, dar ambele modele erau oricum destinate pensionării în 2024. În schimb, Porsche a avut probleme și cu dezvoltarea Macan-ului pe baterii din cauza problemelor de software întâmpinate în timpul dezvoltării.

Sursa foto: Porsche

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri