Un nou studiu arată cât de mult s-a diversificat oferta de SUV-uri în ultimele două decenii și jumătate. CarGurus a numărat toate modelele cu acest tip de caroserie care se află în oferta constructorilor importanți ce sunt prezenți pe piața europeană, iar rezultatele sunt grăitoare: față de anul 2000, în prezent clienții au la dispoziție cu 430% mai multe modele în acest segment.

Pentru a vedea cum au evoluat familiile de modele oferite consumatorilor din Europa, un nou studiu a izolat cei mai importanți 35 de constructori de pe piață și a pus fiecare model într-o categorie bazată pe tipul de caroserie, comparând datele astfel obținute cu cifrele din anul 2000. În prezent, există 159 de modele de SUV-uri față de doar 30 în urmă cu 24 de ani. pe o piață mare precum cea din Regatul Unit, clienții pot alege și dintre 41 de SUV-uri 100% electrice care reprezintă 54% din oferta completă de EV-uri. În mod evident, niciun SUV electric nu era disponibil în 2000.

Fiecare dintre cele 35 de branduri incluse în studiu oferă cel puțin un SUV, iar două mărci premium cunoscute - BMW și Audi - au fiecare câte 15 SUV-uri. În contrast, între 2000 și 2004, mai puțin de jumătate dintre producători aveau un astfel de model în gamă. Această creștere a segmentului, care a devenit dominant la mai bine de 30 de ani de când a apărut nișa, arată că cei care sunt în căutarea unei mașini noi vor practicalitate, confort, spațiu, dar și o poziție înaltă la volan - toate atribute ale SUV-urilor.

În Marea britanie, șapte din primele 10 cele mai vândute modele noi sunt SUV-uri, la vârful listei fiind Ford Puma și Nissan Qashqai. Această remodelare a pieței duce la dispariția altor tipuri de caroserii, conform CarGurus. Astfel, față de 2000, sunt cu 55% mai puține decapotabile noi pe piață și cu 70% mai puține MPV-uri (monovolume). Apogeul acestui tip de automobil a fost în perioada 2011-2015, dar astăzi mai există doar 29 de mașini de acest tip între cei mai importanți 35 de constructori.

În cădere liberă sunt și coupe-urile (-45% față de perioada de apogeu din 2016), berlinele (-41% față de acum un deceniu) și break-urile (-33%, adică de la 67 de modele în 2016, la doar 45 de modele în prezent). Acest trend se traduce și într-o ofertă mai largă de SUV-uri pe piața de autovehicule rulate.

Sursa foto: Kia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri