Mazda arată că nu abandonează motoarele rotative ca urmare a anunțului că a organizat din nou un grup de lucru menit să analizeze potențialul acestei tehnologii, atât ca range extender, cât și ca propulsor principal pentru mașini. Denumit „RE Development Group”, departamentul va funcționa în cadrul Mazda PTE (Powertrain Technology Development).

La doar un an după ce a lansat Mazda MX-30 e-SKYACTIV R-EV, primul model al constructorului nipon care folosește un motor rotativ după o pauză de 11 ani, Mazda a decis să ia din nou la puricat tehnologia Wankel. Interesul revigorat al japonezilor în această tehnologie ar putea să nu ne aducă doar alte range-extendere, așa cum exte MX-30, ci chiar și mașini cu motoare Wankel, așa cum a fost RX8.

Mazda MX-30 alături de Cosmo Sport și RX8

Pentru moment, însă, „RE Development Group” va dezvolta doar motoare rotative pentru a fi utilizate ca generatoare - adică pe mașini electrice cu range-extenders sau, ca în cazul conceptului SP Iconic, ca generatoare de putere pentru motoarele electrice care cresc autonomia. De asemenea, se va analiza și posibilitatea utilizării combustibililor sintetici pe motoare Wankel.

Mazda susține financiar dezvoltarea unui bio-combustibil pe bază de alge marine. „În istoria Mazda, motorul rotativ a reprezentat un simbol pentru spiritul nostru de a provoca normele”, a spus Ichiro Hirose, CTO Mazda. Primul model Mazda cu motor Wankel a fost lansat în a doua jumătate a aniilor "60, sportiva Cosmo Sport utilizând tehnologie licențiată de la NSU.

Mazda RX2 Coupe din 1972

„Suntem recunoscători tuturor celor care au susținut tehnologia RE de-a lungul timpului și putem, acum, să anunțăm renașterea grupului care dezvoltă motoare rotative, cele care au fost apreciate de fani din întreaga lume”, se arată într-un comunicat Mazda. Inginerii care au lucrat în trecut pe motoare Wankel nu au părăsit Mazda, ci au colaborat la alte proiecte din departamentul trenuri de rulare, inclusiv la sistemul de aprindere Skyactiv-X.

Noul „RE Development Group” va avea 36 de ingineri care vor analiza posibilitățile acestei tehnologii în noua epocă a electrificării. De asemenea, Mazda a relansat recent o divizie sportivă, așa cum a fost MazdaSpeed (MPS în Europa) în trecut. Noua divizie se va numi Mazda Spirit Racing, după numele echipei de competiții susținută de Mazda care testează noi tehnologii în competițiile din Japonia, așa cum este campionatul de anduranță Super Taikyu.

Mazda RX7, ultima generație

Fanii așteaptă de ani de zile un succesor pentru RX7 și RX8, iar Mazda a testat interesul publicului cu degetul cu conceptul RX-Vision, iar răspunsul a fost foarte pozitiv, dar japonezii n-au reacționat. Între timp, mai multe patente care au ajuns în spațiul public, inclusiv pentru o sportivă cu motor rotativ cu trei rotoare, sugerează că există un interes al conducerii pentru un „halo car” cu motor Wanel - care ar putea să fie, de ce nu, ultima Mazda cu motor termic.

Japonezii au obținut rezultate notabile cu aceste motoare și în curse. De la victoria din cursa de 24 de ore de la Le Mans (1991) și până la succesele multiple din America de Nord (seria IMSA, din 1979 și până la mijlocul aniilor '90, perioadă în care modele precum RX7 sau MX6 au strâns zeci de titluri și victorii la clasele GTU și GTO) și din cursa de 24 de ore de la Spa (1981), Mazda a arătat fiabilitatea tehnologiei... una care, totuși, nu este încă optimă pentru stradă, iar proprietarii de Mazda RX8 pot confirma acest fapt.

Mazda RX-792P

Sursa foto: Mazda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri