Şeful BMW, Oliver Zipse, a avertizat că impunerea de taxe vamale de către Uniunea Europeană la importurile de vehicule electrice chinezeşti ar putea afecta semnificativ planul industrial "Green Deal" al blocului comunitar şi ar lovi producătorii auto germani care importă maşini produse în China, transmite Reuters, conform Agerpres.

Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un "protecţionism pur", şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene.

"Curând vom vedea că ne dăm cu stângul în dreptul", a declarat Oliver Zipse, după ce producătorul german de maşini a raportat rezultatele trimestriale. Trebuie spus, însă, că și China luase în calcul astfel de măsuri „protecționiste” împotriva modelelor BMW și Mercedes-Benz aduse din Statele Unite, în 2011.

BMW aduce din China pe piaţa din Europa modelele Mini EV şi iX3.

Ca şi rivalele germane Volkswagen şi Mercedes-Benz, BMW este puternic dependent de veniturile din afacerea sa din statul asiatic. China este a doua mare piaţă a BMW după Europa, fiind responsabilă pentru aproape 32% din vânzări în primul trimestru din 2024.

"Nu credem că industria noastră are nevoie de protecţie. Operarea la nivel mondial le dă producătorilor auto un avantaj industrial. Putem pune în pericol cu uşurinţă acest avantaj prin introducerea de taxe vamale", a avertizat Zipse. Șeful BMW a mai declarat și în trecut că europenii s-au „speriat” prea tare de chinezi.

În martie, Comisia Europeană a început înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice din China, ceea ce înseamnă că ar putea fi impuse taxe vamale în momentul în care investigaţia stabileşte că producătorii auto chinezi beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat.

Investigaţia ar urma să se finalizeze până în noiembrie, dar UE ar putea impune tarife provizorii în iulie. Recent, Comisia a transmis niște avertismente către trei constructori auto din China, grupurile BYD, SAIC și Geely.

Recent, preşedintele CE, Ursula von der Leyen, a declarat la Berlin că Europa trebuie să ia măsuri pentru a preveni inundarea pieţei blocului comunitar cu vehiculele electrice chinezeşti subvenţionate. Preşedintele francez Emmanuel Macron şi von der Leyen i-au cerut şefului statului chinez, Xi Jinping, să asigure un comerţ mai echilibrat cu Europa.

Zipse a explicat că BMW şi alţi producători auto au "dependenţe bilaterale nu doar de produsul final, ci şi pe partea de componente şi materii prime". Impunerea de tarife vamale ar afecta noile standarde UE privind emisiile de CO2, o altă temă sensibilă pentru mulți producători de pe Bătrânul continent. "Nu va exista nicio maşină în UE fără componente din China", a apreciat Zipse.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri