Vanzarile de decapotabile in Europa, in special a celor cu hard-top, cunoscute sub denumirea de coupe-cabrio, sunt asteptate sa creasca, alimentand astfel profiturile industriei de acoperisuri pentru modelele cabrio.
Producatorii germani Wilhelm Karmann, Webasto si Edscha prevad cresteri de vanzari pentru acest segment de vanzari pentru urmatorii ani. Karman este pionierul conceptului de plafon retractabil, implementand aceasta solutie la mijlocul anilor 90 pentru prima generatie Mercedes SLK.

Previziunile CEO-ului Karmann, Peter Harbig, citat de Automotive News, sunt de 1,2 milioane de decapotabile vandute in intreaga lume in 2012, fata de doar 900.000 de unitati cat sunt comercializate in prezent. Si competitorii prevad un trend ascendent pentru vanzarile pe acest segment, fiind increzatori ca afacerile vor prospera. Edscha, furnizorul lui BMW pentru decapotabila derivata din seria 3, aproba previziunile concurentei.

In intreaga Europa scorul la vanzari intre modelele coupe-cabrio si cabrio este aproximativ egal, cota detinuta de fiecare subsegmentul in segmentul de baza fiind in jur de 50%. Dar balanta se va inclina in favoarea plafoanelor metalice, modelele cu aceasta solutie fiind preferate de public in detrimentul solutiei clasice, datorita confortului sporit si a sigurantei superioare.

Expertii considera ca este prematur sa concluzionam ca varianta textila va disparea treptat din preferintele cumparatorilor. Nivelul de comfort si de antifonarea fonica oferite de ultimele creatii textile rivalizeaza cu varianta metalica. Un avantaj indiscutabil al soft-topurilor este ca necesita un spatiu mult mai mic de depozitare, fata de hard-topuri care castreaza compartimentul de bagaje atunci cand este coborat.

Totusi din ce in ce mai putin producatori auto se orienteaza catre acoperisul textil pentru modelele cabrio. Ultimii adepti ai acestei solutii sunt de obicei constructorii din segmentul premium, in timp ce tot mai multi producatori, fara pretentii de exclusivism, isi doteaza cabrioletele cu hard-topuri retractabile in incercarea de a atrage un numar de clienti in cautarea unui automobil polivalent .

Conform unui studiu elaborat de JATO Dynamics, in 2007 in Germania s-a vandut 77.000 de coupe-cabrio si 52.000 de unitati su acoeris retractabil textil. In Romania, conform APIA, s-au vandut in primele opt luni ale anului in jur de 500 de cabriolete. Romanii sunt insa adeptii coupe-cabrio, cele mai vandute astfel de modele dispunand de hard-top retractabil. Cel mai popular model in Romania este VW Eos.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri