Koleos, primul vehicul de teren conceput de Renault, dispune de performantele sistemelor 4x4 dezvoltate de Nissan si este fabricat in uzinele Samsung Motors de la Busan, Coreea de Sud.
Renault Koleos dispune de trei motorizari, 2,0 litri diesel de 150 CP 4x2, 4x4 si 175 CP 4x4, plus un 2,5 litri benzina de 170 CP 4x2, 4x4. Koleos este disponibil in trei versiuni de echipare, Expression, Dynamique si Privilege.

In Romania, circula in prezent circa 600 de SUV-uri Renault Koleos, model lansat in septembrie 2008, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Renault-Nissan Romania, importatorul marcii franceze pe piata romaneasca, ne-a oferit pentru cateva zile SUV-ul Koleos cu motorizarea pe benzina de 2,5 litri 170 CP. Modelul 4x4 cu transmisie manuala in 6 trepte si echiparea Dynamique are un pret de 26.400 euro cu TVA. Compania are un discount pentru Koleos in luna iunie de 5.600 euro din pretul cu TVA, prin programul Rabla.

Motorizarea pe benzina de 170 CP 4x4 are o viteza maxima de 193 km/h. Modelul are o greutate proprie de 1.700 kg.

Koleos se comporta bine la gropi, se sta bine in el, nu te deranjeaza nimic, insa in curbe e bine sa nu ai peste 90 km/h. Masina are un interior spatios, cu multe spatii de depozitare, materialele utilizate sunt destul de bune, insa mirosul de cauciuc e cam tare.

Portbagajul are un volum de 450 litri. Obiectele care masoara pana la 2,60 m pot fi depozitate prin rabatarea scaunului din fata. Haionul are dubla deschidere.

Cei 170 CP se simt la plecarea de pe loc, insa la depasiri par mult mai putini. Consumul mixt pe 100 km a fost de 11,5 litri. In oras daca conduci in weekend si nu te grabesti poate inregistra un consum de 11%, daca te grabesti poate sarii de 15%, depinde de stilul de condus si de cat este de aglomerat.

Un lucru mai putin placut este computerul de bord care gandeste incet, dupa ce alimentezi cu carburant te plimbi 10 km pana se ridica acul si calculeaza cati km mai poti parcurge, iar daca s-a aprins becul la rezervor, nu mai sunt afisati cati kilometri poti parcurge.

Renault Koleos 4x4 este echipat cu functia Hill Start Assist, utila pentru pantele mai abrupte de 10% si cu functia Hill Descent Control care mentine viteza masinii la 7 km/h la coborare, eliminand necesitatea apasarii pedalei de frana.

Tractiunea 4x4 este gestionata automat de sistemul All mode 4x4 care a debutat pe noul Nissan X-Trail, acesta oferind soferului si posibilitatea de a opta, manual, intre tractiunea fata si cea integrala.

Koleos este echipat si cu ESP, care controleaza in permanenta aderenta pe fiecare tip de drum si optimizeaza stabilitatea la viraje, in special pe suprafete ude. Sistemul ESP este in dotarea standard pentru variantele Dynamique si Privilege, si optional pentru varianta de baza 4x2 Expression.

Asistenta la Franarea de Urgenta (AFU) permite exploatarea la maximum a puterii de franare in cel mai scurt timp, reducand distantele de oprire.

Structura caroseriei dispune de zone de deformare programata care absorb o parte din energie la impact. Un set complet de 6 airbag-uri protejeaza toti pasagerii din masina. Renault Koleos a obtinut cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP.

Prezent pentru prima data in gama Renault, sistemul audio Bose a fost special conceput pentru Koleos. Modelul vinde cu radio CD cu MP3 140W cu 4 difuzoare, 2 tweetere si satelit de comanda la volan.

Cel mai mic pret pentru un Renault Koleos este de 22.399 euro cu TVA, modelul 4x2, motorizarea de 2,5 litri benzina 170 CP. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Detalii tehnice
Renault Koleos 2.5 litri 170 CP 4x4

Putere maxima: 170 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 226 Nm/4.400 rpm
Viteza maxima: 193 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): -- s
Carburant: benzina
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 13/ 7,7/ 9,6
Lungime: 4,52 metri
Latime: 1,85 metri
Inaltime: 1,69 metri
Capacitate rezervor: 65 litri
Emisii CO2 g/km: 227 g/km
Garda la sol cu incarcare (mm): 188-206

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri