Specialistii in Resurse Umane incearca sa gaseasca cea mai bun solutie pentru a retine cat mai mult timp in companie tinerii din generatia X si Y. Insa pentru a face acest lucru eficient, trebuie sa fie foarte constienti de diferentele care exista intre aceste doua generatii.

Legat de echilibrul munca - viata personala, tinerii din generatia Y sunt mai decisi, mai atenti, pe cand cei din generatia X se raporteaza la acest echilibru "mult mai corect, adica acum, in momentul prezent", a spus Nicoleta Capata

De asemenea, tinerii au inceput sa puna problema lucrului de acasa. "Nu vad o problema. Pot lucra de oriunde. Sunt mai dispusi sa isi adapteze programul de lucru, ca sa aiba timp de hobby", a mai spus Nicoleta.

Legat de recompensa si recunoastere: tinerii din generatia X considera ca cea mai buna recompensa este libertatea pe care o au in realizarea proiectelor, pe cand cei din generatia Y au nevoie de un feedback in timp real.

Salarii mai mari pentru...
Citeste si: Angajatorii, dispusi sa mareasca salariile pentru atragerea talentelor

"50% dintre millenniali considera ca au nevoie de un feedback de 3-4 ori pe an. Tinerii din generatia X considera ca o singura evaluare pe an e suficienta", a mai precizat Nicoleta Capata.

Cat este recrutare si cat este marketing?

"Vorbim de marketing intr-o proportie egala cu recrutarea pana in momentul in care candidatii aplica. In momentul in care a ajuns la interviu, de acolo incepe recrutarea, combinata cu vanzarea. O piata in care domina angajatul, nu angajatorul, vanzarea o face compania care el. Vorbim de o vanzare corecta. Vrei sa si ramana la tine, nu doar sa recrutezi. Trebuie sa aduci in business, resursa de care are nevoie, pentru a-si indeplini obiectivele", a spus Nicoleta Capata.

In orasele mari, rata de prezentare la interviuri este mica, insa in orasele mici, rata de prezentare este de peste 70%. In orasele mari, provocarea este mult mai mare, acolo este mai mult vorba de marketing. Sunt particularitati pe care specialistii in HR trebuie sa le ia in considerare.

Partenerii Conferintei HR 2.0. sunt Lugera, Flanco si Smart Experience.

SAP propune o solutie pentru...
Citeste si: SAP, solutie pentru digitalizarea proceselor de HR

Sursa foto: Ovidiu Udrescu