Venirea pandemiei a fost dificilă pentru fiecare companie în parte pentru că a necesitat implementarea de noi moduri de lucru de la distanță, într-o perioadă în care principala prioritate a fost siguranța angajaților. Deși sentimentul inițial a fost că această criza sanitară se va sfârși destul de rapid, angajatorii au realizat că sistemul de work from home se va menține mult timp de acum înainte. Dar cum a schimbat concret pandemia modul de lucru și cum a modificat viața angajaților?

Ca numeroase alte industrii, HR-ul a fost nevoit să se adapteze rapid la noul context al pandemiei și să mute procesele de recrutare și de onboarding în mediul online. Onboarding-ul digital a devenit astfel o realitate pentru multe companii, iar specialiștii din HR trebuie să identifice competențele viitorului la distanță.

Richard De Graaf a preluat poziția de head of HR ING Bank România în septembrie 2019 și a lucrat doar câteva luni la birourile divizie locale. Spune că pentru el, munca de acasa a devenit acum noul normal, un normal la care atât el, cât și colegii săi au fost nevoiți să se adapteze rapid.

„Cred că din ce am văzut până acum este că muncă de acasă a devenit ceva foarte normal și firesc. Încerc să meditez asupra acestui aspect. Am venit în România în urmă cu 18 luni și în 12 dintre ele am lucrat de acasă. Dacă m-ai fi întrebat ceva legat de asta în urmă cu doi ani, aș fi zis nu, poate aș vrea să lucrez o zi pe lună de acasă, poate.

Dar iată aici, după un an, lucrând de acasă, am realizat procese de onboarding pentru peste 200 de angajați, de acasă. Deci cred că munca de acasă a venit ca să și rămână. Dar ne-am adaptat și ne așteptăm ca oamenii să lucreze de acasă de acum înainte”, a spus Richard De Graaf, head of HR ING Bank România, în cadrul celei de-a patra ediție a Future Banking Meetups- „HR în era work from home: cum să ții angajații motivați după un an de pandemie”.

Recrutarea online. Provocări și oportunități

Pentru că înainte de declanșarea pandemiei, procesul de onboarding se derula cumva firesc, mai ales în contextul în care era completat de ieșirile de la prânz cu colegii și cu întreaga echipă sau de pauzele de cafea în care noul membru se integra mai rapid în echipă, lucrurile au luat o întorsătură diferită deja de mai bine de un an. Contextul generat de criza sanitară face ca firescul să fie redat de interacțiunile online, pe fondul faptului că munca de acasă este trendul definește în prezent piața muncii.

„Este puțin mai dificil pentru că nu ne mai vedem față în față ca înainte. E diferit să te uiți la un ecran față de momentele în care erați unul în fața celuilalt, la o cafea, în cadrul unui interviu de angajare. Într-adevăr, a fost o schimbare mare pentru noi. Însă avantajul interviurilor online este că oamenii nu mai sunt nevoiți să vină până la un spațiu fizic, la niște birouri. Pentru că mulți oameni lucrează de acasă acum, a fost și mai ușor pentru ei să ia parte la un interviu online, sunt deja obișnuiți cu genul acesta de interacțiune (...)

Am fost foarte activi pe LinkedIn, am fost foarte activi în a ne ruga angajații să fie chiar ei proprii noștri ambasadori ai ING și asta a ajutat când am integrat oameni noi în companie. Au ajutat pentru că le-au explicat celor noi cultura companiei noastre și le-au arătat cum este să lucrezi de acasă pentru ING. Onboarding-ul este foarte important, este un proces în care cel proaspăt angajat pășește în companie”, a mai precizat Richard De Graaf, head of HR ING Bank România.

Oficialul a amintit și de aplicația virtuală pe care angajații proaspăt veniți o au la dispoziție pentru a ține legărură cu colegii, dar, mai ales pentru a cere ajutor. Richard De Graaf mizează pe importanța comunicării, indiferent de natura muncii și transmite că e esențial ca angajații să beneficieze de tool-urile necesare pentru a se adapata mai ușor și pentru a ajunge să cunoască mai bine cultura companiei în care au ales să se alăture.

Work from home, un trend care se va menține?

După un an în care activitățile s-au mutat cu totul în online, angajații s-au adpatat și se adaptează constant. Viitorul aparține celor care sunt dispuși să învețe constant și să fie flexibili, punctează Richard De Graaf. Deși avantajele muncii de acasă sunt clar vizibile, în contextul în care nu se mai pierde timp în trafic și se câștigă un timp prețios pe care angajații îl petrec cu familia, liderul departamentului de HR din cadrul ING România spune că e nevoie ca angajații să știe că dacă vor, se pot întoarce și la birou oricând.

„Noi nu stăm să verificăm dacă e cineva online sau nu, iar dacă cineva are nevoie de o ora în timpul zilei să stea cu copilul, noi îi oferim această oportunitate. Practic încercăm să ajutăm oamenii, dar încercăm să avem și contact față în față cu ei. Nu ne așteptăm că angajații să dorească să întoarcă full time la birou, dar trebuie să le dăm și posibilitatea să facă asta, să știe că se pot întoarce dacă vor”, a mai precizat Richard De Graaf.

Richard De Graaf, head of HR ING Bank România a fost prezent în cadrul celei de-a patra ediție a Future Banking Meetups- „HR în era work from home: cum să ții angajații motivați după un an de pandemie”, un eveniment realizat cu sprijinul Curious Lion Podcast by ING România.

Sursa foto: ING România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri