Pana acum, circa 3000 de posturi de lucru au fost echipate cu cele mai noi PC-uri, acces la internet si e-mail. in plus, au fost introduse echipamente moderne de imprimare si a fost implementat sistemul Voice Over IP. Acesta imbunatateste eficienta operationala si poate reduce costurile, prin faptul ca retelele de voce si date sunt unificate intr-o singura retea.
Introducerea noii structuri de IT a inceput in sediile din Bucuresti si Ploiesti. in prezent, procesul de modernizare se deruleaza in rafinariile Arpechim si Petrobrazi si a fost pregatit un program pentru implementarea acestuia si in sucursale.
Conceptul IT al Petrom, amplu si standardizat, impune existenta unui management centralizat al datelor. Prin urmare, a fost infiintat un centru de prelucrare a datelor intr-o locatie cu securitate si fiabilitate ridicata. Centralizarea servere-lor si standardizarea aplicatiilor de afaceri vor duce la imbunatatirea calitatii datelor, la cresterea vitezei, la o fiabilitate ridicata si la reducerea costurilor.
Pentru a indeplini aceste obiective complexe a fost formata o echipa performanta, in care lucreaza angajati IT ai Petrom, experti OMV, ca si consultanti romani si internationali. Angajatii Petrom au un rol important in reorganizarea si planificarea proceselor, iar furnizorii locali de servicii au avut contributii semnificative la implementare.
Dezvoltarea rapida a pietei de IT din Romania este de asemenea reflectata prin infiintarea retelei WAN a Petrom (Wide Area Network). Un singur furnizor deserveste intreaga retea a Petrom in Romania. Astfel se va asigura transferul rapid al datelor, intre sediul central si sucursale, in conditii de siguranta si la costuri reduse.
Noua infrastructura IT va conduce la o calitate sporita a comunicarii si va imbunatati cooperarea dintre unitatile si departamentele Petrom. in primul rand, comunicarea este mult mai rapida si mai intensa. Aceasta se poate observa in cresterea mediei traficului zilnic de e-mail in Petrom. Numarul de mesaje transmise zilnic a crescut semnificativ, ajungand la o medie zilnica de circa 50.000 de mesaje si avand un ritm rapid de crestere. Dar si mai importanta este noua infrastructura IT care asigura bazele noilor aplicatii utilizate in activitatile companiei, in vederea optimizarii si imbunatatirii proceselor financiare si activitatilor de baza, a declarat Christian Ogris, CIO Petrom.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: