Cheltuielile pentru mancare si bauturi inseamna in jur de 43% din bugetul cheltuit de o familie pentru bunuri de larg consum, a declarat Raluca Raschip, consumer goods& retail director in cadrul GFK Romania, la evenimentul Retail Arena organizat de wall-street.ro in parteneriat cu Carrefour, Cardsimplus.ro, DPD Romania, Daedalus Millward Brown si retail.ro.

“O prea mare parte din cheltuielile unei familii merge catre mancare si bauturi ceea ce spune multe despre nivelul de trai din Romania”, a mai spus oficialul GFK.

Cumparaturile de FMCG la nivel casnic au inregistrat o crestere de 1% anul acesta fata de 2012.

„Uitandu-ne la un cos de consum de 60 de produse exista o crestere valorica de 4,5%, dar inflatia pe zona de alimente a fost mai mare, de 7%. Consumatorul roman a cumparat produse mai ieftine decat in 2013, cu un volum in crestere de 3,6%”, a afirmat Raschip.

Ea a adaugat ca anul acesta a fost si primul in care comertul modern a fost majoritar.

Citeste si:
Bringo isi extinde aria de livrare in 23 de orase
Bringo isi extinde aria de...

„Hipermarketurile sunt pe primul loc cu un procent de 53%. De asemenea, discounterii cresc usor fata de 2012, Lidl avand cea mai mare contributie. 70% dintre clienti vizitau anul trecut ambele formate, adica atat magazinele din comertul modern cat si cele traditionale. In 2013, procentul a crescut la 90%, ceea ce arata ca aceiasi consumatori trec atat prin formatele moderne cat si pentru cele traditionale. Avem mai multi consumatori in formatul modern pentru ca a fost un an al extinderii al retailerilor internationali”, spune Raluca Raschip.

Avand in vedere o crestere de circa 3 procente in fiecare an a comertului modern, ponderea acestuia ar putea ajunge la 55-60% in 2015.

Citeste si:
Surprize pe piata de eCommerce romaneasca: Alibaba "ia fata" Amazon
Surprize pe piata de...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Fructe si legume in schimbul PET-urilor, in cinci orase