Romanii se pun pe planul doi cand vine vorba de satisfacerea unor placeri simple, cum ar fi savurarea unei ciocolate de calitate, si fac astfel de achizitii in special pentru a le darui altora, de exemplu medicilor, a declarat pentru wall-street.ro Ion Codreanu, importatorul brandului belgian de ciocolata Leonidas. Pentru a creste nivelul consumului autentic, Leonidas are in plan deschiderea in premiera a mai multor ciocolaterii-cafenele.

"Consumul autentic de ciocolata, adica cumparaturile facute pentru consum propriu, reprezinta doar 30% din vanzarile noastre totale, in timp ce restul, de 70%, reprezinta produse cumparate pentru a fi facute cadou. Din pacate, foarte putini romani cumpara pentru ei ciocolata de calitate", a declarat Codreanu.

Si atunci cand cumpara pentru ei, romanii nu arunca cu banii. Astfel, in contextul in care un kilogram de praline de ciocolata Leonidas costa 40 de euro (180 de lei), valoarea medie a cumparaturii nu depaseste 40 de lei.

"Ne dam cu usurinta seama care sunt clientii care cumpara pentru consum autentic si cei care vor sa daruiasca. Primii isi aleg singuri produsele si nu vor cu ambalaj special, in timp ce persoanele din a doua categorie merg pe recomandarea noastra, vor ambalaje frumoase si sunt interesati in special de brand", a explicat francizorul.

Re/Max Romania, crestere de...
Citeste si: Re/Max, crestere de 10 ori a cifrei de afaceri in ultimii 5 ani

Ion Codreanu detine un magazin propriu Leonidas in Bucuresti si controleaza ale doua unitati francizate, una in Capitala si a doua in Brasov.

Media zilnica a vanzarilor pe magazin este intre 1.200 lei - 1.400 lei

Planuri indraznete pentru crestere consumului de ciocolata

Leonidas va lansa anul acesta un nou concept ciocolaterie-cafenea, unde clientii vor putea gusta o praline transformate in cocktailuri.

"Vreau sa echilibrez aceste procentele consumului propriu cu cel al cadourilor si de aceea vreau sa introduc conceptul Leonidas Chocolate&Cafe (LCC), in care omul sa vina, sa stea la masa si sa bea o bautura Leonidas", a precizat Codreanu.

Metro vrea sa ajunga la 1100...
Citeste si: Metro accelereaza dezvoltarea retelei "LaDoiPasi"

Prima unitate de acest gen va fi deschisa in luna mai, la Iasi, printr-o investitie de circa 40.000 de euro.

"Avem un parteneriat cu o familie din Iasi, care a inchiriat un spatiu intr-o cladire istorica si va deschide prima unitate dupa noul concept. Unitatea va fi realizata dupa model minimalist si va dispune de 10 mese. Un cocktail de praline va costa 15-20 de lei", a adaugat francizorul.

Leonidas Chocolate&Cafe este un concept store a grupului belgian care combina produse de ciocolata cu cafea. Noutatea conceptului este posibilitatea de a servi o varietate de bauturi sub semnatura Leonidas pe baza de ciocolata belgiana si cafea. Pe langa praline, bauturi pe baza de cafea si ciocolata clienti mai pot servi o gama variata de inghetata belgiana.

Condreanu isi propune ca si in Bucuresti, odata cu reabilitarea zonei pietonale de pe Calea Victoriei, sa poate aplica conceptul si pentru ciocolateria Leonidas Victoriei, inaugurata in luna septembrie 2013.

Omul si povestea din spatele...
Citeste si: Omul si povestea din spatele celei mai digitalizate pizzerii din tara

Mai mult, pentru celelalte orase vizate pentru dezvolatarea retelei in Romania compania va avea in vedere doar conceptul Leonidas Chocolate&Cafe.

CONP-D&G, compania care controleaza magazinele Leonidas, a inregistrat in 2012 afaceri de 925.000 lei si pierderi de peste 210.000 lei.

In Romania, exista cinci magazine Leonidas, doua dintre ele fiind detinute de un alt francizor.

Leonidas este un brand belgian de ciocolata lansat in 1913. Printre competitorii Leonidas pe piata locala se numara Cade, Venchi, A la Reine Astrid si Chocolat.

Romanii sunt printre europenii care consuma cele mai mici cantitati de ciocolata, ei cumparand doar 1,9 kilograme pe cap de locuitor, in timp ce media europeana este de 5 kilograme.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Leonidas: Nu mai suntem dependenti de multinationale