Peste 500 de milioane euro s-au cheltuit anul acesta in Romania pe ferastraie, cuie, instalatii de climatizare sau greble pentru intretinerea gradinii
Magazinele de "bricolaj" (cum sunt numite in Europa, in Franta mai ales) sau "do-it-yourself" (in SUA si Canada) au ajuns sa fie foarte populare si in Romania. Concepte precum Bricostore ori Praktiker se bucura de un real succes si pe meleagurile locale.

Anul care se apropie de final este foarte dinamic din punct de vedere al extinderii retelelor de magazine de bricolaj de pe piata autohtona. Astfel, marii jucatori straini deja prezenti pe piata, Praktiker si Bricostore, apasat pe pedala de acceleratie a ritmului de extindere. Praktiker va ajunge pana la finele lui 2006 la un total de 16 centre comerciale operate, investitiile companiei germane in Romania depasind 120 milioane euro, acesta fiind cel mai dinamic an de la intrarea diviziei germane. In acelasi timp, francezii de la Bricostore si-au propus sa ajunga la 30 de magazine in Romania, in urmatorii 5 ani.

Piata romaneasca a atras si interesul altor jucatori straini, compania germana Hornbach si francezii de la Mr. Bricolage anuntand planuri de intrare pe piata in viitorul apropiat. In plus, retelele regionale detinute de jucatori locali precum Dedeman Bacau sau Ambient Sibiu au intentii concrete de dezvoltare pentru urmatorii ani.

Piata romaneasca de bricolaj a atras in ultimii patru ani investitii de sute de milioane de euro din partea jucatorilor internationali precum Bricostore sau Praktiker. Alte zeci de milioane de euro vor fi investite pana la finele acestui an, iar valoarea va creste prin dezvoltarea pe piata a austriecilor de la bauMax si a francezilor de la Mr. Bricolage.

BauMax tinteste pozitia de lider

BauMax Romania, subsidiara a grupului austriac de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, va deschide 25 de magazine in Romania in urmatorii patru ani, potrivit presedintelui bauMax Romania, Joerg Bierlein.Revolutie in bricolajul romanesc In prezent, compania pregateste deschiderea primelor trei magazine, in Brasov, Sibiu si Cluj Napoca. Ritmul de expansiune al retelei va fi de cinci magazine pe an. Investitia medie pe magazin va fi de 10 milioane de euro, iar suprafata de vanzare a fiecarui centru comercial va fi de 10.000 de metri patrati.

Joerg Bierlein estimeaza ca dupa doi ani de la intrarea pe piata romaneasca compania va inregistra profit, iar in 2010 va fi lider pe piata de profil din Romania.

"Ne-am propus sa devenim lideri de piata zonali in fiecare oras din Romania in care vom deschide magazine, iar in 2010 sa ajungem lideri pe piata de bricolaj din Romania", a declarat Joerg Bierlein.

Compania austriaca este prezenta in sase tari din Europa Centrala si de Sud-Est, unde insumeaza 122 magazine. in Austria reteaua este formata din 68 de magazine, in Cehia din 23, in Ungaria din 14, in Slovacia din 11, in Slovenia si Croatia din cate trei.

Mr. Bricolage ataca piata in forta

Mr. Bricolage, compania franceza de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare, a investit sapte milioane euro in primul centru comercial al retelei din Romania, care va fi inaugurat pe 28 noiembrie in Bucuresti.

Revolutie in bricolajul romanesc
"Ritmul dezvoltarii va fi de doua magazine pe an. Incepand cu orasele mari, reteaua se va dezvolta pe axe, de exemplu Bucuresti-Buzau-Bacau-Iasi. Daca intre doua orase mari va fi necesar sa implantam magazine in orase medii si mici o vom face pentru a satisface cerintele zonelor respective", a declarat directorul de marketing al Mr. Bricolage pentru Romania, Vlad Pacea.

Investitiile de pe piata romaneasca vor fi realizate de firma Brico Expert, care detine franciza Mr. Bricolage. Din actionariatul Brico Expert fac parte compania franceza, Mr. Bricolage, si o serie de persoane fizice.

Praktiker mai scoate din buzunar 16 mil. euro

Praktiker Romania, retea de magazine de distributie de materiale de constructii si amenajari interioare a investit 16 milioane euro in doua magazine, amplasate la Satu Mare si Braila, pe care le va deschide pe 1 decembrie.

Fiecare din cele doua magazine are aproximativ 6.500 metri patrati spatiu de vanzare si in jur de 250 de locuri de parcare disponibile. Dupa aceste deschideri, numarul angajatilor companiei va depasi1.800 persoane.

Oferta de produse din magazinele companiei depaseste 40.000 de articole, incluzand materiale de constructii, decoratiuni pentru interior si exterior, produse sanitare, mobila, electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit. Acestor produse li se adauga serviciile adaptate, la care clientii au acces direct in magazin: comenzi speciale, combinare cromatica pentru vopsele, servicii financiare, transport, garantie retur, debitare lemn, servicii de cusut.

Prin inaugurarea magazinelor de la Satu Mare si Braila, reteaua Praktiker Romania va ajunge la un total de 14 centre comerciale operate, investitiile companiei germane in Romania depasind 120 milioane euro..Pana la Craciun, Praktiker Romania va mai deschide doua magazine, la Bucuresti V Vitan (al treilea din capitala) si la Baia Mare.

Reteaua companiei cuprinde in prezent doua centre comerciale la Bucuresti (Voluntari si Militari) si cate un magazin in orasele: Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara, Brasovz, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures.Revolutie in bricolajul romanesc Praktiker Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 380 milioane lei, in crestere cu 60% fata de 2004.

Compania a raportat in prima jumatate a lui 2006 o crestere a vanzarilor de 50 la suta fata de aceeasi perioada din 2005 in Romania, potrivit raportului financiar publicat pe pagina de internet a grupului.

"Rezultatele arata ca strategia de a ne intari prezenta in special pe pietele est-europene este corecta", a declarat cu acest prilej luna trecuta presedintele grupului Praktiker, Wolfgang Werner.

Reteaua Praktiker detine aproximativ 340 de magazine dintre care 275 in Germania si 65 in Luxemburg, Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia.

Praktiker a fost controlat pana la inceputul acestui an de grupul german de comert cu amanuntul Metro, care si-a vandut participatia de 40,5% la bursa, pentru aproape 500 de milioane de euro.

Lupta franco-germano-austriaca pe terenul mesterilor romani

Praktiker

Nume magazin bricolaj: Praktiker
Cifra de afaceri 2005: 380 milioane lei
Numarde magazine in lume: 340
Investitie magazin: 8 milioane euro
Suprafata magazin: 6.500 mp

Bricostore

Investitor: La Compagnie Bresson
Nume magazin bricolaj: Bricostore
Cifra de afaceri 2005: 380 milioane lei
Investitie magazin: 10 milioane euro
Suprafata magazin: 10.000 mp
Nr. angajati pe magazin: 120
Nr. produse pe magazin: 40.000

bauMax

Nume magazin bricolaj: bauMax
Cifra de afaceri 2005: -
Numar de magazine: 3 magazine in 2006
Investitie magazin: 10 milioane euro
Suprafata magazin: 10.000 mp

Mr. Bricolage

Nume magazin bricolaj: Mr. Bricolage
Cifra de afaceri 2005: -
Numar de magazine: obiectiv - 30 de magazine
Investitie magazin: aprox. 7 mil. euro
Suprafata magazin: 1.000 - 4000 mp
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri