Piata de produse OTC din Romania, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, continua trendul ascendent inregistrat pe parcursul ultimilor ani, cu vanzari de 883,3 milioane de lei in primul trimestru al anului 2018, o crestere cu 13,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut si cu aproximativ 3% fata de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor Cegedim.

„Asistam in ultimii ani la o evolutie pozitiva a segmentului de piata reprezentat de RASCI, ca urmare a diversitatii de produse disponibile, a dezvoltarii de produse noi, a eficientei sporite a acestora, cat si a interesului crescut al consumatorilor si pacientilor pentru mentinerea starii lor de sanatate", spune Diana Mereu, director executiv RASCI.

In ciuda fluctuatiilor in cadrul fiecarei categorii de produse, atat la nivel de volum de vanzari, cat si in ceea ce priveste cota de piata, pozitia acestora in clasament este neschimbata in primul trimestru al anului 2018 fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pe prima pozitie se afla categoria raceala, gripa si alergii, cu vanzari de 243,8 milioane de lei si o cota de piata de 27,6% in T1 2018, fata de 213,9 milioane de lei in volume de vanzari si cota de piata de 27,4%, rezultate aferente T1 2017.

Aceasta este urmata de categoria Lifestyle OTC, cu vanzari de 175,9 milioane de lei, o crestere de aproximativ 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand categoria a inregistrat vanzari de 163,7 milioane de lei. Totodata, categoria a inregistrat evolutii si la nivel de cota de piata, unde se poate observa o usoara scadere, de la 21% in T1 2017, la 19,9% in T1 2018.

Urmatoarele pozitii in clasament sunt ocupate de categoria de produse cu indicatie in afectiunile gastrointestinale, cu vanzari de 160,6 milioane de lei si cota de piata de 18,2%, categoria analgezice, cu 112,8 milioane de lei in volume de vanzari si 12,8% cota de piata si categoria vitamine, minerale si suplimente, cu vanzari de 107,9 milioane de lei si 12,2% cota de piata.

Toate categoriile de produse au inregistrat evolutii pozitive comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, categoria analgezice avand cea mai mare crestere, respectiv 13,4%. La polul opus, cresterea cea mai mica a fost inregistrata de categoria de produse dermatologice, respectiv 3,6%, ajungang la vanzari de 52,8 milioane de lei in T1 2018.

RASCI (Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale) reuneste producatori, importatori si distribuitori de medicamente fara prescriptie medicala (OTC), suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, activi pe piata din Romania: Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie, WORWAG Pharma, Aboca si Omega Pharma.

Sursa foto: Shutterstock / Pavel Kubarkov

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri