Schimbari de actionariat in cadrul Nordic Group, dupa ce familia Moldoveanu preia pachetul majoritar al Nordic Food si Nordic Logistic, companii romanesti specializate in import, marketing si distributie de produse alimentare premium. Tranzactia a fost autorizata de Consiliul Concurentei.

In urma schimbarilor, familia Moldoveanu, respectiv Ciprian Moldoveanu, general manager Nordic Food si tatal sau, Valentin Moldoveanu, unul dintre cei trei fondatori Nordic Group, detin 94% din actiuni, Sara Pufan, asociat, ramane cu un pachet minoritar, in timp ce Iulia Stana a decis sa se retraga din business.

Tranzactia reprezinta un pas firesc in procesul de dezvoltare a celor doua companii, odata cu schimbarea strategiei de business si a generatiilor de antreprenori. Ciprian Moldoveanu va pastra atributiile de management in cadrul grupului, fiind direct responsabil de planul de dezvoltare strategica a acestuia.

„Am preluat managementul Nordic Food si Nordic Logistic cu mare responsabilitate si mi-am propus sa duc aceste companii la urmatorul nivel. In ultimul an am trecut printr-un amplu proces de schimbari care au ajutat la conturarea noii viziuni a grupului. Credem ca noua structura de actionariat ne va sustine strategia si ne va permite sa ne concentram asupra obiectivelor pe care ni le-am propus, accelerand astfel implementarea noii viziuni.”, a declarat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food.

Tranzactia reconfigureaza profilul Nordic Group, consolidandu-i pozitia in zona de import, distributie si transport de produse alimentare premium. Fondat in anul 1991 de trei antreprenori romani, Nordic Group cuprindea patru companii distincte: Nordic Food, cu 70% din cifra de afaceri a intregului grup, Nordic Logistic, Nordic PetFood Production si Nordic Petfood Distribution. La inceputul lunii august, Nordic PetFood Production si Nordic Petfood Distribution au fost preluate de compania belgiana United Petfood Group.

Citeste si:
Nordic Food planuieste sa se extinda in HoReCa si in productie
Nordic Food mizeaza pe o...

Nordic Petfood va fi in continuare administrata de echipa de management existenta. Nordic Petfood detine doua companii: de productie hrana pentru animale si distributie. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, insa potrivit unui comunicat ownerii romani au ales sa vanda grupul „pentru a asigura si a intari cresterea companiilor Nordic Petfood in regiunea Europei de Est, beneficiind de experienta unui grup precum United Petfood”.

Specializate in importul, distributia si transportul de produse alimentare premium, Nordic Food si Nordic Logistic sunt in topul celor mai mari jucatori din piata de profil, cu un portofoliu de aprox. 2.500 de produse alimentare, distribuite catre segmentul Retail, HoReCa si Cofetarii. In prezent, Nordic Group are o echipa de 460 de angajati, un portofoliu de 4.000 de clienti si detine o suprafata de depozitare de peste 8.000 de metri patrati.

Planurile Nordic

„Pentru Nordic Food si Nordic Logistic, 2018 este un an al oportunitatilor si al dezvoltarii. Am dat startul prin achizitia Dupont Ingredient, unul dintre principalii nostri competitori pe zona de produse dedicate profesionistilor din cofetarii si HoReCa. A urmat o investitie de 150.000 de euro in noul sistem de Warehouse Management System, programul de dezvoltare a echipei care a presupus o investitie de peste 100.000 de euro si inaugurarea depozitului din comuna Floresti. Credem ca putem duce grupul la urmatorul nivel, iar schimbarile sunt parte a acestui proces”, a explicat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Ciprian Moldoveanu declara ca mizeaza pe o crestere a businessului de 15% in acest an, dupa ce in 2017 a obtinut o cifra de afaceri de 241 milioane lei, cu doar 5% mai mare decat in anul anterior. Planurile companiei includ extinderea in HoReCa cu mai multe concepte de locatii, in timp ce pe termen lung ambitia GM-ului Nordic Food, Ciprian Moldoveanu, este sa dezvolte productia pe plan local.

Citeste si:
Nordic Food vrea sa lanseze o academie de formare profesionala
Segmentul de cofetarie,...

Pentru anul in curs, compania a bugetat investitii in mai multe zone pentru a-si dezvolta businessul cat mai sustenabil: 150.000 de euro au fost alocati in sistemul informatic de gestiune a depozitelor, proiect inceput inca de anul trecut si finalizat luna aceasta, alte cateva zeci de mii de euro in modernizarea depozitului de la Timisoara, locatie unde va intra marfa importata din Europa si care ulterior va fi distribuita in toata tara, precum si in jur in 100.000 de euro in modernizarea flotei de autoutilitare.

Pe langa dezvoltarea academiei de formare profesionala in domeniul cofetariei, reprezentantii Nordic Food au in plan sa se extinda, la anul, in zona de HoReCA. „Odata cu preluarea managementului Nordic Food la inceputul anului, mi-am propus sa diversific cat mai mult activitatea grupului, mergand atat in aval, cat si in amonte. Imi doresc sa intram pe partea de opertor in sectorul HoReCa. Avem cunostintele necesare, oamenii si produsele potrivite, sprijinul furnizorilor nostri si ne-am dori sa aratam pietei cat de mult succes poti sa ai cu retetele si produsele pe care le propunem. Vrem sa deschidem mai multe tipuri de locatii in HoReCa prin care sa aratam cum functioneza solutiile oferite de noi”, spune Ciprian Moldoveanu.

Nordic Food detine brandul El Maestro, brand propriu dezvoltat de tatal lui Ciprian Moldoveanu, care a administrat compania pana in 2018 si sub umbrela caruia sunt dezvolte 64 de produse din 6 categorii, preponderent din piata de cofetarie. El Maestro este produs si in Romania, dar externalizat. Planurile omului de afaceri in aceasta zona vizeaza extinderea in productia locala, insa acesta declara ca momentan investigheaza acest plan.

Nordic Food, un business de peste 20 de ani

Infiintata in anul 1994 cu 100% capital romanesc, sub denumirea de Nordic Import-Export, Nordic Food este o companie de vanzari, marketing si merchandising cu acoperire nationala. Compania colaboreaza cu cei mai mari producatori din intreaga lume si are in portofoliu peste 2.500 de produse alimentare premium impartite in cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate si ingrediente specializate. In topul brandurilor cu cele mai mare vanzari in Romania se afla: crema Hulala, Costa D’Oro, Cirio, Alpro, Dole.

Citeste si:
Nordic Food: afaceri de 241 milioane lei si achizitia unui competitor
Nordic Food: afaceri de 241...

Produsele internationale premium ajung in toata tara prin intermediul celor 4.000 de clienti. Nordic Food are o echipa de 265 de angajati si a inregistrat in 2017 afaceri de 53 milioane de euro.

Nordic Logistic a fost infiintata in anul 2008, iar astazi a ajuns sa puna la dispozitia clientilor cele mai bune solutii pentru depozitarea, transportul si distributia produselor alimentare. Compania are are o echipa de aproximativ 200 de angajati si opereaza cinci depozite in tara: Bucuresti, Bacu (langa Ciorogarla), Constanta, Cluj si Izvin (Timisoara). Cifra de afaceri a companiei a fost de peste 19 milioane de lei in 2017 (aprox. 4 milioane de euro), in crestere cu aproape 20% fata de anul precedent.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Producatorul roman Nordic Petfood, cumparat de United Petfood
Setari Cookie-uri