“Partea de dezvoltare este foarte importanta pentru noi, de aceea avem un program pentru tinere talente, la doi ani lansam un concurs intern prin care angajatii se inscriu. De fiecare data am avut peste 200 de oameni inscrisi in program, din care am ales 25. Ei invata prin acest program cum vor fi joburile de viitor. Educatia din Romania oate nu esta asa pregatita si vrem sa pregatim noi acesti oameni pentru joburile viitorului.

Daca ne raportam la istorie vedem ca de fiecare data cand s-au pierdut anumite joburi, s-au creat altele noi. Avem tendinta sa ne panicam si sa spunem ca intr-o zi ne vom trezi si nu vom mai avea mii de joburi. Lucrurile se vor intampla treptat si vom fi pregatiti pentru asta. Daca ne uitam la copiii de acum vedem ca deja ei isi doresc altfel de joburi, mai creative”, sustine Delia Sofonea, people director eMAG.

Oana Craioveanu, co-fondator si CEO Impact Hub Bucharest, spune ca pentru a afla impactul pe care il poate avea automatizarea, trebuie sa avem un dialog intre industrii.

“Trebuie sa verbalizam de ce ne este teama de automatizare in fiecare industrie, sa incercam sa vedem ce aduce automatizarea cu bune si rele. Fiecare dintre noi trebuie sa invete si sa se adapteze la ce se intampla. Nu putem controla procesul de automatizare, acesta se va intampla fie ne place sau nu. Vor fi pierzatori in acest proces, insa trebuie sa ne gandim ca vrem sa fim competitivi ca companie, industrie sau tara si atunci pe termen scurt vor fi pierzatori, iar pe termen lung vom castiga. Nimeni nu trebuie sa se uite la meseria pe care o are in prezent ca o va face pe viata!”, spune Oana Craioveanu.

Cum motivezi angajatii din...
Citeste si: Cum motivezi angajatii din Generatia Z

Lavinia Vladu, co-fondator cv30, este de aceeasi parere cu Oana Craioveanu, sustinand ca pe de o parte vor disparea joburi din anumite industrii, insa se vor crea noi joburi si trebuie sa ne adaptam acestui fenomen.

“Ok, studiile arata ca multe joburi for fi eliminate de automatizare in anumite domenii, insa joburile nu vor disparea, doar se vor schimba. Trebuie sa eficientizam partea de productie. Cine vine la munca si spune <<vai, este a 526-a zi de cand fac acelasi lucru, de abia astept sa ajung la munca>>? Nimeni nu o sa spuna acest lucru, toata lumea vrea sa faca ceva creativ, care sa o puna in valoare. Oamenii se vor indrepta spre joburi pe care stiu sa le faca, un robot nu poate sa ia decizii creative, un robot nu poate sa vorbeasca cu oamenii sau sa inteleaga oamenii”, explica Alexandru Statie, pre-sales leader UiPath.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu