Piata de produse OTC din Romania, ce include medicamentele fara prescriptie medicala, suplimentele alimentare si dispozitivele medicale pentru ingrijire personala, a inregistrat o crestere de 14,4% in 2018 comparativ cu anul anterior, un procent usor redus fata de anul 2017, cand cresterea inregistrata era de 18,8%. Valoarea totala a acestui segment de piata in 2018 a fost de 3,552 miliarde de lei, in crestere de la 3,104 miliarde de lei, la nivelul anului 2017.

„Segmentul de piata reprezentat de RASCI se afla intr-un stadiu de crestere, cu un ritm constant si sustenabil, pe care il putem cataloga ca fiind apanajul unei cresteri economice generalizate, dar si al interesului din ce in ce mai mare al populatiei pentru sanatate si ingrijire personala. Acest segment poate fi o optiune eficienta de ingrijire a sanatatii, in conditiile unei informari corecte si a unei responsabilizari prealabile, oferind beneficii atat la nivelul consumatorilor si pacientilor, cat si la cel al profesionistilor din domeniul sanatatii si chiar al sistemului national de sanatate”, declara Diana Mereu, director executiv RASCI.

Te invitam la Future Healthcare, eveniment wall-street.ro dedicat domeniului farmaceutic si serviciilor medicale, unde Diana Mereu va participa in calitate de speaker. Inscrie-te gratuit la conferinta aici!

In ceea ce priveste ultimul trimestru al anului 2018, valoarea totala a segmentului de piata OTC a fost de 1,023 miliarde de lei, o crestere de aproximativ 19,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand inregistra 858 milioane de lei.

In ultimul trimestru al anului trecut, cea mai mare crestere a fost inregistrata de categoria raceala, gripa si alergii, respectiv de 28,3% fata de aceeasi perioada a anului 2017 si de 105,7% fata de trimestrul precedent, in contextul valului de viroze si al epidemiei de gripa de la finalul anului 2018.

In ceea ce priveste clasamentul cresterilor inregistrate la nivelul categoriilor de produse fata de trimestrul anterior, urmatoarele pozitii sunt ocupate de categoria de vitamine, minerale si suplimente, cu un procent de 17,5%, apoi categoria de produse analgezice, cu o crestere de 12,2%, categoria produselor cu indicatie in afectiuni gastrointestinale, cu 8,3%, si categoria Lifestyle OTC, cu 5,6% procente.

Citeste si:
Vodafone, venituri de 232 milioane de euro in trimestrul trei
Vodafone, venituri de 232...

Categoria de produse dermatologice a scazut fata de trimestrul anterior, cu 26,7%, inregistrand insa un trend ascendent la nivelul intregului an, aceasta fiind una dintre categoriile de produse a caror evolutie este puternic influentata de sezonalitate.

Cu toate acestea, la nivel de volum de vanzari si cota de piata, clasamentul categoriilor de produse arata usor diferit, pe primul loc la nivel de T4 2018 aflandu-se categoria raceala, gripa si alergii, cu vanzari de 270,9 milioane de lei si o cota de piata de 26,5%. Aceasta este urmata de categoria Lifestyle OTC, cu vanzari de 205,3 milioane de lei si o cota de piata de 20,1%, respectiv de categoria de produse cu indicatie in afectiuni gastrointestinale, cu vanzari de 188,6 milioane de lei si o cota de piata de 18,4%.

Categoria de produse dermatologice este singura care a inregistrat scaderi fata de trimestrul anterior, de la 84,1 milioane de lei in vanzari si o cota de piata de 10,1% in T3 2018, la vanzari de 66,4 milioane de lei si 6,5% cota de piata in T4 2018.

„Indiferent daca le-au mai folosit si in trecut, este foarte important ca utilizatorii acestor produse sa citeasca de fiecare data informatiile din prospectul, respectiv de pe ambalajul sau de pe eticheta acestora. De aici pot afla in ce categorie se incadreaza produsele, precum si informatii extrem de importante despre compozitia, indicatiile de administrare sau utilizare, respectiv despre posibilele reactii adverse ale produselor. De asemenea, in cazul in care au intrebari sau au nevoie de mai multe informatii, acestia se pot adresa oricand medicului sau farmacistului”, adauga Diana Mereu.

Citeste si:
Black Friday 2019 la Vegis.ro: reduceri de pana la 90%
Black Friday 2019 la...

La nivelul intregului an 2018, cele mai cautate produse au fost cele din categoria raceala, gripa si alergii, cu vanzari de 791,5 milioane de lei si o cota de piata de 22,3%, urmate de cele din categoria Lifestyle OTC, cu vanzari de 764,2 milioane de lei si cota de piata de 21,5%, categoria de produse cu indicatie in afectiunile gastrointestinale, care a inregistrat vanzari de 690,5 milioane de lei si cota de piata de 19,4%.

La diferente mai mari, urmeaza categoriile de analgezice, cu 479,1 milioane de lei si cota de piata de 13,5%, respectiv categoria de vitamine, minerale si suplimente, cu 437 milioane de lei si 12,3% cota de piata. Categoria de produse dermatologice ocupa ultima pozitie in clasamentul pe anul 2018, cu vanzari totale de 273,6 milioane de lei si o cota de piata de 7,7%.

RASCI (Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale) reuneste producatori, importatori si distribuitori de medicamente fara prescriptie medicala (OTC), suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, activi pe piata din Romania: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Fildas, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie, WORWAG Pharma, Aboca, Omega Pharma, Ipsen si Alvogen.

Citeste si:
Cum ne ingrijim in sezonul rece prin automedicatie responsabila
1 din 2 cutii de medicamente...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Veniturile producatorilor de lactate si branzeturi au scazut in 2018