Ministerul Transporturilor propune prelungirea cu trei luni a termenului reviziilor tehnice la vagoanele de calatori ale CFR, pentru ca nu are un parc suficient de vagoane pentru a face fata perioadei estivale si nu vrea sa creeze companiei o imagine defavorabila.

„Avand in vedere situatia dificila a parcului de vagoane al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori ,,C.F.R. Calatori” S.A., respectiv faptul ca societatea nu a putut asigura capacitatea de transport solicitata in raport cu cererea existenta, precum si avand in vedere faptul ca cererea de transport va creste pe perioada verii, se propune prelungirea termenului de reparatie planificata de tip RTG (n.r. revizie tehnica generala) sau RP (n.r. reparatie planificata) cu cel mult trei luni calendaristice pentru vagoanele de calatori scadente la aceste reparatii in perioada 1 iulie – 30 septembrie 2019, fara a depasi data limita de circulatie 30 septembrie 2019”, se arata in referatul de aprobare a ordinului de ministru publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Ministerul Transporturilor isi motiveaza propunerea prin faptul ca „lipsa unui parc suficient de vagoane de calatori ar putea conduce la migrarea publicului calator catre alte moduri de transport, precum si la crearea unei imagini defavorabile a serviciului de transport feroviar de calatori”.

Vagoanele de calatori la care se va aplica majorarea normei de timp pentru termenul de reparatie vor circula numai in trenurile de calatori din traficul intern, cu o viteza maxima de circulatie de maximum 140km/h conform livretelor de mers.

Rodrigo Maxim, presedinte al Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) sustine ca motivul pentru care s-a ajuns la aceasta amanare este lipsa de bani a CFR Calatori, din cauza subcompensarii Autoritatii Feroviare Romane, organismul tehnic al Minsterului Transporturilor in domeniul feroviar si de transport cu metroul.

„Prelungirea reviziilor ascunde ineficienta Autoritatii Feroviare Romane, care, de cand s-a infiintat pana in prezent nu a fost in stare sa achizitioneze material rulant nou. Mai mult, ARF o compensat mai putin CFR Calatori si astfel, automat sunt mai putini bani pentru reviziile mari care trebuie sa se faca. Ca atare, in loc sa dam bani pentru a se face aceste revizii planificate la timp, ne carpim. Nu se pune in pericol siguranta circulatiei, au mai prelungit in trecut. Se fac alte revizii intermediare, niste carpeli, ca sa mai mergem putin. In schimb, tarile europene achizitioneza an de an material rulant nou, iar calatorii au alt confort”, a declarat, pentru wall-street.ro, Rodrigo Maxim.

Sursa foto: Andrei Marian | Facebook CFR Calatori

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri