In 2005, Razvan Boberis a decis sa porneasca un business in medicina dentara din dorinta de a crea un concept sanatos orientat catre pacient. Acum, Clinica 32 reuneste sub un singur acoperis dotarile necesare pentru ca romanii sa aiba parte de un tratament rapid si eficient pentru orice problema stomatologica. Medicul Boberis a explicat pentru wall-street.ro ce inseamna pentru pacient amprentarea digitala, ce alternative au romanii cu frica de dentist si cum a reusit sa reduca de trei ori timpul de lucru in cabinet.

Dupa absolvirea facultatii, Razvan Boberis a plecat intr-un schimb de experienta in Canada si SUA, pentru a vedea care este standardul de stomatologie de acolo. Marcat de aceasta experienta, a revenit in tara unde si-a propus sa aduca aceeasi tehnologie pentru pacientii romani. A inceput in 2005 cu un cabinet deschis intr-un apartament, iar in 2010 a reusit sa deschida prima clinica stomatologica, ajutat de avantul fondurilor europene.

“Cel mai greu mi-a fost cu prima clinica, insa am avut noroc ca atunci se puteau accesa fonduri europene si am fost printre primii care au luat bani de la UE si am putut sa-mi duc la indeplinire visul. A fost vorba despre 20% investitie proprie si 200 de mii de euro fonduri europene. Asa am putut sa ma ocup de dezvoltare profesionala, de a aduce tratamente bune, de a avea aparatura noua”, spune Boberis, CEO Clinica 32.

Cea mai noua clinica, Clinica 32 Digital, 100% digitala, a fost deschisa anul acesta in luna februarie, in urma unei investitii de 1.4 mil euro. Clinica a luat nastere pe ruinele unei case parasite inca din 2005. “Am vazut un anunt ca acea cladire se vinde. M-am dus sa o vad si pe loc m-am decis sa o cumpar. Era asa frumoasa. Pe exterior am pastrat tot, in interior nu am mai putut sa pastrez nimic”.

Citeste si:
Modurile practice in care inteligenta artificiala deja ne schimba...
Modurile practice in care...

In prima parte a anului 2019 Clinica 32 si-a atins obiectivul de crestere de 40%, iar in iunie media de angajati a ajuns la 27 in ambele clinici. Pana la sfarsitul anului se planuieste sa se ajunge la 35 de angajati si minimum 20 de colaboratori.

Per total vin in jur de 70/80 de pacienti pe zi pe clinica. Toate acestea sunt posibile datorita procesului de tehnologizare. Toata aparatura pentru cabinete este fabricata in SUA, iar scannerele, aparatura pentru laborator si masinile de frezat sunt facute in Germania. Investitia doar in tehnologie, cu echipament, cu laborator, scannere, cu masini de frezat, cu computer tomograf 3D a ajuns la 600.000 de euro pentru 5 cabinete. Investitia totala in toata clinica a fost in jur de 1.4 mil euro cu tot cu restaurare si amenajare.

Care este profilul unui pacient?

In viziunea medicului Boberis, pacientul roman este un pacient informat care isi doreste sa primeasca lucrari foarte bine facute, personalizate, vrea sa aiba o garantie a calitatii, dar si o garantie a lucrarii. De asemenea, spune acesta, in medicina dentara se mai distinge si pacientul cu frica de dentist, sentiment care nu poate trece doar cu informare.

“Este vorba de generatia care a suferit mereu la dentist din cauza faptului ca probabil nu erau anestezice acum 20 de ani”, atrage atentia medicul stomatolog.

Citeste si:
Cum sa iti investesti banii pentru efecte vizibile in timp
Cum sa iti investesti banii...

Pentru acest tip de pacienti, Clinica 32 a adus tehnologia necesara pentru a realiza implantul digital fara taieturi. “Scanam pacientul si cu scannerul intra-oral si cu aparatul computer tomograf 3D. Cand cele doua imagini se suprapun avem un pacient virtual. Pe acest pacient virtual punem dintii de care are nevoie (intre 1 si toti dintii). A doua zi se printeaza dintii, proteza, daca e nevoie de asa ceva si ghidul de montare al implanturilor. Acest ghid este o piesa care se asaza in gura in timpul interventiei si care are doar punctele prin care implantul intra in os pe directia ghidata deja de computer”, spune medicul.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

La finalul interventiei, pacientul nu are taieturi, umflaturi sau vanatai, iar durerea este minima, fiind vorba despre o stomatologie digitala minim invaziva.

In ceea ce priveste extractia dintilor frontali, Clinica 32 utilizeaza tehnica one day implant, cu ajutorul careia pot fi realizate reconstructii dentare complexe in mai putin de 24 de ore. In urma extractiei, se calibreaza alveola pentru un implant, apoi se pune implantul pe care se monteaza un dinte provizoriu si se lasa sa se integreze.

Scanare si amprentare digitala: Timpul de productie a ajuns la un dinte pe ora

Clinica 32 dispune si de un soft de scanare pentru ortodontie, cu care se face planningul pentru aparatul dentar. Dupa ce pacientul este scanat, acesta primeste un video cara arata in avans cum se vor muta dintii lui in perioada de tratament. De asemenea, pacientului i se spune cat timp va trebui sa poarte aparat dentar si i se arata cum vor evolua dintii pe tot parcursul tratamentului. Este un video tip time lapse cu momentul 0 si stadiul dintilor dupa doua saptamani, o luna, sase luni, un an, un an jumatate.

Citeste si:
Lectie in invatamant: o scoala smart a fost deschisa in Ciugud (Alba)
Lectie in invatamant: o...
Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

In plus, Clinica 32 ofera un parteneriat cu Fabrica de Implanturi din Suedia (aici s-au inventat implanturile dentare acum mai bine de 50 de ani) prin sistemul Atlantis.

“La cabinet se scaneaza implanturile care se incarca in softul de la Atlantis, acolo facem designul singuri, proiectam suportul lucrarii, bonturile, suruburile de care avem nevoie, inclusiv dintii virtuali. Toate acestea le luam sub forma de fisier si le printam aici, iar lucrarea o primim de la ei cu garantie. Este o lucrare 100% originala pe sistemul de implanturi premium, cu o garantie de 30 de ani sau pe viata”, sustine CEO-ul clinicii.

Prin utilizarea amprentei digitale se reduce foarte mult timpul de lucru pentru ca se elimina multe etape intermediare. Incarcarea in sistem se face imediat, softurile pentru proiectare sunt destul de rapide, design-ul se realizeaza imediat si lucrarile se primesc foarte repede. De asemenea, spune Boberis, se pot freza mai multe lucrari in acelasi timp, chiar si 20 de dinti o data.

“Practic timpul de productie al unui dinte a ajuns cam la unu/ora”, spune acesta. “Intr-o singura zi se face un dinte final. Inainte, prin tehnicile clasice, pacientul trebuia sa vina de minim 3 ori la cabinet, aveai 3 probe, erau minim 3 ore de lucru pe scaunul stomatologic si totul dura cam o saptamana”.

Medicul Razvan Boberis se considera norocos, pentru ca in urma unui congres din Stockholm a avut ocazia sa discute cu directorul de dezvoltare de la Atlantis caruia i-a spus ca vrea acest sistem si in Romania. Cu toate ca tara noastra nu era o piata propice pentru acest sistem, Boberis a promis sa faca intr-atat incat cei din Suedia sa fie multumiti. "Am ramas singurul client, pentru ca trebuie sa investesti. Romanii sunt norocosi pentru ca au dat un pret cam de 3 ori mai mici decat in Europa de Vest sau SUA, gandindu-se ca nu exista piata”.

Astfel, nici nu e de mirare ca Romania este tara preferata in ceea ce priveste turismul dentar. Vin foarte multi clienti din strainatate, din SUA si Canada, pentru ca lucrurile se misca foarte repede, “le convine sa vina de 2 ori pe an cate o saptamana si sa isi faca toata dantura”.

Medicii care lucreaza in Clinica 32 au un plan anual de formare compus din doua cursuri sau congrese interne si un congres/ curs international. Astfel, “li se deschide mintea, au o alta viziune, participam o data la doi ani la Targul International de Tehnologie unde putem sa ne jucam cu aparatele de ultima generatie”, spune CEO-ul clinicii.

De asemenea, orice medic stomatolog care se alatura echipei intra intr-o perioada de formare care poate dura si un an pentru a se obisnui cu programele si toate softurile pe care le foloseste Clinica 32. “Pentru ca domeniul digital este nou, nu exista personal calificat, deci trebuie crescut”, mai precizeaza Boberis.

Care sunt planurile pentru 2019?

Medicul Razvan Boberis si-a propus sa termine anul asa cum l-a inceput, cu amenajari si modernizari. "Spre sfarsitul anului, cea de-a doua clinica va intra in renovare. Avem si acolo scanner, robotul stomatologic CEREC, computerul tomograf 3D –CBCT, doar ca mai sunt unele lucruri care mai necesita schimbari". Cu toate acestea, pentru ca nu o ia de la 0 cum a fost in cazul clinicii de pe Banu Manta, doctorul spera ca intr-o luna de zile sa termine implementarea.

In acest moment Clinica 32 se lauda cu cel mai nou scanner intra-oral care scaneaza ambele arcade pentru a putea face lucrari in 3 minute cu tot cu ocluzie de sus-jos. Astfel, se pot face lucrari 100% digitale chiar si in situatia in care clientul nu mai are niciun dinte. Imaginea este scanata color si HD, iar rezultatul este ca tehnicianul din laborator vede acelasi lucru pe care il vede si medicul la un consult clasic.

“Scaneaza cam de trei ori mai repede decat celelalte doua scannere pe care le avem in clinica. In plus, are o recunoastere foarte buna, este un scanner inteligent si are o tehnologie de machine learning. Cu cat scanezi mai mult cu atat invata si el sa scaneze mai bine”, spune Boberis.

Per total, in Clinica 32 s-a crescut cam de trei ori viteza de lucru, “facem de trei ori mai multe lucruri la o calitate mai buna, pentru ca am crescut si calitatea. Lucrarile sunt la o precizie de micron (a mia parte dintr-un milimetru). Ca senzor in masticatie, omul percepe de la 20 de microni in sus”.

Acum, datorita noilor tehnologii, in medicina dentara se poate vorbi despre o predictie si un control care nu se puteau aduce in discutie acum cativa ani. Un beneficiu important pentru pacient este ca o scanare digitala ramane in sistem si astfel tratamentul poate fi adaptat la nevoile de moment si la cele mai bune standarde.

"Eu peste 10 ani nu o sa mai am dintii la fel, pentru ca sunt un organism viu. Dar faptul ca istoricul acesta ramane in format digital ajuta foarte mult tratamentele mele ca sa fie in beneficiul meu. De asemenea, daca ma lovesc, pierd un dinte, am un accident, imi pot reface dantura in frumusetea sa naturala".


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Medic stomatolog in greva foamei: este cercetat disciplinar pe nedrept