Ram Addanki, directorul regional al British American Tobacco (BAT) in Europa Centrala si de Sud Est, omul conduce de la Bucuresti operatiunile producatorului de tutun, se declara, intr-un interviu pentru wall-street.ro, surprins de potentialul neexploatat de Romania in stiinta, medicina si turism, domenii in care ar face plasamente daca ar fi un investitor.

Ram Addanki conduce din Bucuresti operatiunile producatorului de tigari British American Tobacco (BAT) in Europa Centrala si de Sud Est, incepand cu luna aprilie 2018. In Romania a fost surprins de potentialul neexploatat din multe domenii, amintind de turism si stiinta.

„Ce m-a surprins este ca tara aceasta ar putea face mai mult. Am calatorit in mai multe regiuni din Romania si cred ca este foarte mult potential. Acesta trebuie sustinut de infrastructura. Romania are acces la o pepiniera de talente, la oameni inteligenti, insa exista o problema de emigratie in acest moment. Pentru a combate acest lucru trebuie sa existe infrastructura si oportunitati de angajare pentru toata lumea”, spune directorul regional pentru Europa Centrala si de Sud al BAT.

Stiinta, tehnologia, turismul medical si turismul conventional – acestea sunt cele trei domenii in care vad foarte mult potential. Daca eram un investitor si daca cineva venea la mine cu un plan de investitii, as fi investit in aceste trei domenii.

IT-ul, medicina si turismul sunt unele dintre sectoarele de pe urma carora Romania a pierdut in ultimii 30 de ani, pentru ca nu le-a acordat nici atentia necesara, nici interesul adecvat, dar pe care s-ar putea baza pentru a castiga in viitor reputatie la nivel international si, la final, pentru a incasa bani la bugetul statului.

Sistemul vostru de educatie este centrat foarte mult pe matematica si stiinta, similar Indiei. Astfel, serviciile tehnologice si IT pot fi foarte importante. A doua industrie, care este foarte subdezvoltata din punctul meu de vedere, este turismul. Cred ca Romania poate fi mult mai competitiva in diferite tipuri de turism. Aveti foarte multa cultura si istorie in multe regiuni ale tarii, precum Transilvania sau Iasi. De asemenea, doctorii de aici sunt foarte buni. Poti avea turism medical aici. Vad foarte multe cabinete stomatologice. Spre exemplu, in Turcia, Istanbul a devenit un mare centru turistic medical. India devine, de asemenea, un mare centru medical, ceea ce inseamna ca ai acces la un sistem medical bun, la un pret acceptabil. Cred ca Romania poate face acelasi lucru. Din nou, este nevoie de infrastructura si investitii”, explica Addanki.

Cu un sistem de educatie centrat pe stiinta si tehnologie, un mediu inconjurator cu un potential turistic nevalorificat corespunzator si un sistem medical care ar putea atrage clienti de peste hotare, Romania are cale libera si sigura pentru dezvoltare, daca isi propune sa investeasca in domeniile cheie, precum infrastructura de transport.

Interviul integral va fi publicat la finalul lunii noiembrie, odata cu lansarea anuarului "30 de ani de capitalism".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri