În martie 2020, pandemia de coronavirus începea să își facă simțită prezența în România și, odată cu declanșarea crizei sanitare, a apărut o altă problemă pentru antreprenori și oameni de afaceri: businessurile au început să fie afectate de măsurile economice și să dea faliment sau să își suspende activitatea pe termen nedeterminat. Micii antreprenori sunt îngrijorați că afacerile lor nu își vor mai reveni după această perioadă.

Mircea Breban, CEO la agenția de publicitate Yes Agency, ne-a declarat: „Mai mulți clienți ai agenției m-au sunat, fiind îngrijorați de situația gravă în care se aflau afacerile lor. Unul dintre clienții vechi ai agenției se temea de faptul că va da faliment, iar un altul era îngrijorat că își va pierde clienții din cauză că și-a închis magazinele. Cred că pandemia trebuie privită exact cum privim concurența și fiecare business trebuie să facă pașii necesari pentru a o depăși.”

Mai bine de 90% din companiile cu capital românesc au fost afectate de pandemie. Dar cel mai dramatic exemplu pe care l-am întâlnit noi este al unui lanț hotelier care avea încasări de aproximativ 180.000 de euro pe lună și a ajuns, din cauza pandemiei, în situația ca veniturile să scadă cu aproximativ 75% - 80% după declanșarea crizei sanitare. Și foarte multe alte firme au ajuns în această situație.

„Conduc o agenție de publicitate din anul 2014, dar cu o experiență de peste 13 ani, și am avut de-a lungul timpului numeroși clienți, atât pe plan local, dar mai ales național. Vorbim cu foarte mulți clienți cu care colaborăm și care au afaceri de succes și toți sunt îngrijorați de faptul că își vor pierde businessurile. Anul trecut a fost o perioadă dificilă, de incertitudine, și nimeni nu știa ce se va întâmpla. Mulți încercau să găsească soluții pentru a supraviețui pe piață. Împreună cu echipa mea, am luat hotărârea ca noi să găsim soluții pentru clienții noștri, indiferent de provocările pe care le-au întâlnit sau pe care le vor întâlni”, ne-a declarat Mircea, CEO Yes Agency.

„După ce am analizat situațiile critice ale clienților afectați de pandemie, împreună cu echipa mea, am realizat un plan prin care sa venim în sprijinul acestora și le-am propus soluții concrete pentru a reuși să supraviețuiască și chiar să se dezvolte prin diferite strategii de marketing, cât și prin regândirea de produse și servicii. Cu ajutorul cunoștințelor și a experienței acumulate de-a lungul tuturor proiectelor de care ne-am ocupat, un plan de salvare și dezvoltare prin intermediul marketingului online, dar și prin cel tradițional. Rezultatele nu au întârziat să apară chiar din primele luni de implementare a strategiilor. Am avut chiar și campanii prin care am oferit consultanță gratuită de marketing clienților noștri, cât și businessurilor care nu colaborau cu noi în acel moment, pentru că ne-am dorit să îi ajutăm pe toți cei care erau afectați de pandemie”, povestește Mircea.

Împreună cu el, am făcut o listă cu 10 sfaturi care vor ajuta orice antreprenor să iasă din pandemie fără ca afacerea să îi fie afectată:

1.Analizează restricțiile și impactul acestora asupra serviciilor sau produselor tale. Primul pas este să analizezi serios legislația, restricțiile aplicate sectorului tău de activitate și să înțelegi exact ce se întâmplă și cum vei fi afectat. Cercetează și află și ce face concurența ta, cum procedează ei și ce se întâmplă pe piață.

2.Identifică produsele sau serviciile cu cerere majoră în perioada actuală. Tendințele de consum s-au schimbat în pandemie. Este important să fii la curent cu toate aceste schimbări, să identifici spre ce se îndreaptă oamenii și, dacă este posibil, să vii în întâmpinarea lor cu produsele și serviciile de care au nevoie.

3.Găsește produsele sau serviciile cu profitabilitatea cea mai mare. Este important să identifici acele produse sau servicii care au profitabilitate mare. Mizează pe ele și îmbunătățește-ți strategia de business.

4.Reinventează-te dacă este necesar și creează sau modifică serviciile sau produsele pe care poți să le oferi. Un astfel de moment de criză se poate transforma într-o oportunitate, dacă știi cum să acționezi. Este momentul prielnic să te reinventezi, să te repoziționezi pe piață și să crești.

5.Realizează un plan de marketing și o strategie de promovare. Pentru a reuși să treci cu bine de pandemie, trebuie să vii cu un plan concret și bine construit de marketing. Stabilește ce vrei să faci, care sunt obiectivele tale și găsește strategii de marketing prin care să le îndeplinești.

6.Hai în online! Realizează-ți site-ul! Odată cu declanșarea pandemiei, aproape totul (muncă, școală, interacțiune socială) s-a mutat în online. Așadar, este important să fii și tu în online, iar cel mai bun mod pentru a ajunge la clienții tăi și pentru a-ți continua activitatea este să îți creezi un site (de prezentare sau de vânzare a produselor).

7.Realizează un plan și o strategie de comunicare în mediul online pe timp de criză. Deși este atât de necesară, foarte mulți antreprenori o ignoră - este vorba despre strategia de comunicare pe timp de criză. Acum este momentul să îți creezi o astfel de strategie și, indiferent de criza cu care te confrunți (o pandemie sau orice altceva), online-ul este cel mai bun prieten al tău, mai ales pentru că poți comunica mesaje rapid și ușor.

8.Nu îți cheltui bugetul de promovare pe canale de comunicare care nu au return of investment relevant. Prioritizează foarte bine canalele pe care comunici și stabilește foarte clar bugetul destinat fiecăruia. Canalele de comunicare ce nu îți oferă return of investment nu sunt cele mai bune pentru tine în această perioadă, așa că lasă-le la urmă.

9.Colaborează cu oameni care te pot îndruma din prisma experienței. Pentru a reuși să treci cu bine peste această perioadă, apelează la oameni cu experiență în comunicare și în marketing care te pot ajuta cu un plan și o strategie bine puse la punct. Acum, mai mult ca oricând, ai nevoie de ajutorul specialiștilor.

10.Fii prezent pe toate canalele de comunicare în online, dar și în social media. Fii prezent peste tot, construiește-ți un site care să te ajute să îți crești afacerea, promovează-te online, pe Facebook, Instagram, Linkedin etc. Creează conținut de calitate și fii în permanență în legătură cu clienții tăi.

Yes Agency este o agenție de publicitate cu capital 100% românesc, care oferă servicii de marketing și strategie de comunicare, strategie de brand, design grafic și creare de conținut. Recent, au lansat o carte, Fără basme în online, dedicată tuturor antreprenorilor care îți doresc să afle mai multe despre marketing dar și cum să aplice tacticile corecte pentru a-și promova afacerile. Yes Agency este o agenție de publicitate care a avut numeroase proiecte de succes și colaborează cu clienți din toate domeniile de activitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri