Chiar dacă magazinele și mall-urile s-au deschis, comportamentul consumatorilor rămâne la fel deoarece turismul și evenimentele nu funcționează. Românii rămân în continuare în casă și cumpără ustensile de gătit și în acest an. Ne așteptăm ca în momentul în care se vor ridica toate restricțiile, românii să iasă mai mult din case, iar vânzările produselor de bucătărie să scadă, a declarat Laurențiu Ilie, fondatorul unui lanț specializat de ustensile de bucătărie Kitchen Shop.

Pentru acest an, trendul de cumpărături online se menține. Pandemia a accelerat mult shoppingul online și foarte mulți români au redescoperit achizițiile de pe internet. Dacă înainte de pandemie vânzările magazinului online Kitchen Shop reprezentau 20%, în prezent acestea au crescut de 4-5 ori. Antreprenorul este de părere că românii au prins încredere sau a fost forțați să cumpere mai mult online și au rămas fideli acestor cumpărături.

„În continuare, deși s-au deschis magazinele fizice, rata sau traficul este foarte scăzut, mai redus cu 30% în medie, dar oamenii au acest apetit online. E posibil ca acest nou mod de a face cumparături online să rămână. În aceste condiții, însă este posibil ca unele magazine să dispară, iar altele să își consolideze poziția în piață”, a declarat Laurențiu Ilie, fondatorul Kitchen Shop.

În topul preferințelor românilor de anul acesta se regăsesc filtrele de apă și aparatele de sifon. Produsele electrice, ustensilele, accesoriile și tigăile au văzut vânzări bune și în 2021.

Prețurile la produsele de bucătărie vor crește în 2021

Efectele pandemiei din 2020 se resimt și anul acesta. Perioada de lockdown din 2020 a generat probleme grave de aprovizionare din străinătate pe toate palierele și structurile, de la materie primă la stocuri. Acest lucru, combinat cu creșterea cererii, care a fost mult mai mare față de anii precedenți, cel puțin pentru produsele de bucătărie, a generat o criză de produse în piață.

„Foarte mulți furnizori au rămas fără marfă și nu avem cum să ne aprovizionăm. În continuare avem lipsuri de marfă pe anumite game: mixere electrice și cuptor, lucru care până acum nu s-a mai întâmplat niciodată”, spune Laurențiu Ilie (foto).

Lipsa produselor din piață și creșterea cererii va duce, inevitabil, la o majorare a prețului pentru produsele de bucătărie de circa 10-15% în următoarele trei-patru luni, potrivit reprezentanților Kitchen Shop.

Pentru 2020, cifra de afaceri a retailerului a fost de circa 15 milioane euro, în creștere față de 2019, care a înregistrat circa 11 milioane euro.

Citește și Povestea antreprenorului care s-a apucat de gatit "ca sa nu moara de foame in State".

Noutățile din 2021

În ceea ce privește planurile de extindere, Laurențiu Ilie spune că este în discuție pentru a deschide încă trei sau patru magazine Kitchen Shop în Cluj, Timișoara sau Târgu Mureș, iar până la sfârșitul lui 2021, antreprenorul estimează ca va inaugura două magazine. Laurențiu Ilie pregătește în continuare extinderea pentru 2022 pentru piața din Europa, având în prezent un magazin în Ungaria.

„Vrem să creștem numărul de magazine în Unagraia, cu cel puțin cu unul și ne dorim să deschidem magazin online și în Bulgaria poate chiar anul acesta”, spune Lurențiu Ilie.

De asemenea, în acest an gama de produse va fi completată de noi produse și branduri în special pentru zona de cuptor: tăvi și forme de silicon, fiind un tren ascendent în prezent.

Pentru zona de online, antreprenorul spune că va lansa luna viitoare versiunea nouă a platformei deja existente, gatesc.ro, unde orice persoană poate pune rețete și primi 10 lei la schimb, bani pe care îi pot folosi în magazin. În noua versiune, utilizatorii vor avea generată automat o listă de cumpărături pentru rețeta aleasă.

Citește și KitchenShop a investit 150.000 de euro intr-o platforma unde pasionatii de gatit pot face bani din publicarea propriilor retete.

„Pe măsură ce publici mai mult, câștigi mai mult. Poți să ajungi și la 2.000-3.000 lei ca premii. Pentru noua versiune mărim suma la 15 lei, iar daca utilizatorii fac și video, prețul este dublu. Există și un sistem de comunicare între utilizatori, la fel ca la Facebook. În această platformă am investit peste 100.000 euro anul acesta”, precizează antreprenorul.

Ce a învățat antreprenorul despre business-ul lui din experiența Șef sub acoperire

Laurențiu Ilie va participa la emisiunea PRO TV Șef sub acoperire, pe 23 martie. În cadrul acesteia, antreprenorul spune că i-a fost greu să lucreze cu angajații săi fiind deghizat, însă a fost o experință prielnică deoarece a reușit să se reconecteze cu business-ul său.

Pentru a avea o afacere sănătoasă, legătura cu angajații este cel mai important lucru, spune antreprenorul. „Ai pierdut contactul cu angajatul, ai pierdut contactul cu firma. Tu ca șef trebuie mereu să te întorci să vezi ce se întâmplă deoarece la tine nu ajung problemele. Cu cât ești mai sus în ierarhia business-ului, cu atât probleme curente ale clientului și angajatului nu mai ajung la tine”.

Antreprenorul și-a dat seama ce probleme există în firmă și ce soluție există pentru a le rezolva. Deoarece business-ul a crescut repede, platforma de logistică a rămas nedezvoltată și trebuie astfel digitalizată prin soluții moderne.

Sursa foto: Pixabey

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri