Tranzacția surpriză de pe piața de retail, prin care Ahold Delhaize, deținătorul Mega Image, a cumpărat rețeaua Profi, este cu atât mai surprinzătoare cu cât cifra de afaceri a Profi a fost semnificativ mai mare în anul 2022 față de cea înregistrată de Mega Image.

Astfel, cifra de afaceri a companiei MEGA IMAGE SRL a fost în anul 2022 de 8.714.249.199 lei (peste 8 miliarde lei), în vreme ce profitul net al societații a fost de 139.651.675 lei, iar profitul brut al companiei de 172.595.306 lei.

Pentru Mega Image 2022 a fost de altfel al doilea an în scădere, în 2021 profitul net al companiei scăzând cu circa 32,5%, de la aproape 160 de milioane de lei în 2020 (32,3 milioane de euro), la aproximativ 108 milioane de lei (21,2 milioane de euro), potrivit datelor de pe Confidas.ro.

Prin comparație, cifra de afaceri Profi a fost de 11.660.657.559 în 2022, cu aproape 3 miliarde lei mai mare decât a Mega Image și în același timp cu o creștere de 22% pentru companie, de la an la an.

În ultimii cinci ani, de altfel, cifra de afaceri a retailerului a înregistrat constant rate de creştere de peste 20%, cu excepţia anului 2021, când aceasta a fost de doar 8%.

Pe de altă parte, trebuie remarcat faptul că profitul net înregistrat de Profi a fost pe minus în ultimii 5 ani, ceea ce a ridicat, totuși, semne de întrebare cu privire la performanța companiei.

Nu în ultimul rând, diferența înregistrată în cifra de afaceri pe anul 2022 pentru cei doi retaileri este explicabilă prin numărul de magazine, la finalul anului 2022 Mega Image având peste 950 de magazine, în vreme ce Profi a atins cifra de 1647 de magazine în luna ianuarie 2023.

Mai mult, Profi era, până la momentul preluării de către Mega Image, retailerul cu cei mai mulți angajați în România, numărul acestora fiind de peste 28.000.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri