Al doilea cel mai mare jucător pe piața comerțului online din România a cerut tribunalului deschiderea procedurii de insolvență.

Potrivit comunicatului transmis BVB, Elefant Online informează investitorii cu privire la introducerea de către Societate pe rolul Tribunalului București a cererii de deschidere a procedurii generale a insolvenței în cadrul dosarului nr. 3073/3/2024. Compania își exprimă intenția de a propune un plan de reorganizare, cu menținerea dreptului de administrare a propriei activități.

Elefant.ro, în cifre

Elefant Online este compania care operează elefant.ro, numărul 2 pe piața comerțului online din România (după eMag) ca număr de comenzi. În 2023 avea în jur de 2,5 milioane de clienți, un marketplace în care activau peste 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse. Potrivit celor mai recente date de la Ministerul Finanțelor (2022), Elefant Online avea pierderi de 27 de milioane lei, la o cifră de afaceri netă de 183 de milioane, față de 15 milioane în 2021.

88% din cifra de afaceri a companiei venea din vânzările online prin elefant.ro. Cea mai performantă categorie de produse, de-a lungul timpului, au fost cărțile, dar ulterior accentul s-a pus pe retail. Chiar și așa, în 2022 cărțile reprezentau 51% din vânzări, urmate de jucării și parfumuri. Comanda medie a scăzut însă de la 164 la 143 de lei în același an.

Tranzacția eșuată cu evoMAG

În noiembrie anul trecut, evoMAG, cel mai mare seller din marketplace-ul elefant.ro, a decis că nu va mai cumpăra un pachet majoritar de acțiuni în companie, deși achiziția fusese anunțată cu 6 luni înainte. Evolution Prest Systems S.R.L, compania din spatele evoMAG, urma să dețină 68,4% din elefant.ro. O lună și jumătate mai târziu, Gherasim Briceag, directorul financiar al Elefant Online, și-a anunțat demisia.

CEO-ul evoMAG, a explicat astfel tranzacția care apoi a picat: „În 2020-2021, business-urile din online au crescut și cu 50%. Problema este că oamenii au comportamente și revin la ele, iar foarte multe businessuri au fost în dificultate. Atunci noi ne-am întrebat ce putem face strategic. Avem bani să cumpărăm magazine online? La nivelul 2020-2021 nu(...) Anul trecut am reușit să aducem un fond de investiții, Catalyst România. Apoi au apărut mai multe oportunități, noi ne-am uitat la mai multe businessuri mari în România, aflate într-o anumită situație, nu neapărat rea și am ajuns la această oportunitate(de a cumpăra elefant.ro n.r.) deși eram în discuții cu mai multe, dar unele au picat din diverse considerente, că știți că deal-urile vin, dar puține se închid”, preciza Mihai Pătrașcu la finalul lunii septembrie 2023, în cadrul evenimentului ecomTEAM, organizat de wall-street.ro.

Pătrașcu a punctat și o parte dintre criteriile pe baza cărora și-au dorit să devină acționari majoritari în elefant.ro, criterii precum baza de clienți complementară celei avute de evoMAG.

„Noi avem în jur de 70% clienți bărbați și 30% femei, în timp ce elefant.ro are 70-80% femei și restul bărbați. Asta ne-a făcut să vedem o mare oportunitate acolo și mai e un argument care ne-a întărit ideea de a face această consolidare: faptul că noi eram un seller foarte important pe marketplace-ul lor, cu destul de multe vânzări și am mers mai departe pe acest criteriu”, a adăugat la acel moment CEO-ul evoMAG.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri