Grupul Electrica, listat atât la BVB cât și la bursa din Londra, a înregistrat anul trecut rezultate financiare bune, în mare măsură grație performanțelor companiilor de distribuție din grup.

Profitul net al grupului Electrica în 2023 a fost de 620 de milioane de lei, conform rezultatelor financiare preliminare. Este un avans de 11% în comparație cu anul precedent. Veniturile operaționale au scăzut însă cu 3,7 procente, fiind de 13 miliarde de lei, dar profitul operațional a depășit un miliard de lei, un avans de 22 de procente de la un an la altul.

Veniturile grupului au scăzut în 2023 cu peste 900 de milioane pe segmentul de furnizare a energiei electrice. Explicația stă atât în reducerea consumului la nivel național, cât și a portofoliului de clienți. Practic, energia furnizată pe piața cu amănuntul a scăzut cu 9 procente. Totuși, Electrica Furnizare continuă să rămână în topul furnizorilor, cu o cotă de piață de 16,6%.

Această scădere a fost însă compensată de avansul cu 1 miliard de lei al veniturilor pe segmentul de distribuție. Acesta s-a datorat scăderii costurilor cu energia electrică pentru acoperirea CPT (consum propriu tehnologic, adică energia folosită practic pentru a distribui energie) și creșterii tarifelor de distribuție. De asemenea, grupul mai are de primit circa 2,6 miliarde de lei de la stat din subvenții, din care aproape 1,9 miliarde sunt cereri neîncasate și depuse la autoritățile statului..

Sursa foto: Facebook / Electrica

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri