Piata SPA-ului romanesc a cunoscut in acest an o evolutie surprinzator de exploziva si volatila. O demonstreaza investitiile de sute de mii de euro in centre SPA de zi, hoteliere sau medicale, dar si clientela pentru care factorul de wellness a devenit un “must-have” in cotidian.
“In ultimul an, piata SPA din Romania a inregistrat o crestere spectaculara, nu numai prin prisma celor existente in Bucuresti (in general Day Spa) ci mai ales prin centrele moderne deschise in unele statiuni de profil (Sovata, Ocna Sibiului, Bazna, Baile Felix, etc)”, ne-a declarat Iuliana Tasie, sales director la Ana Hotels Eforie Nord, unitate hoteliera care adaposteste centrul Ana Aslan Helath Spa.

Liliana Paraipan, director general al MondoSpa, singura companie din Romania specializata in realizarea de SPA-uri la cheie si consultanta pentru investitorii interesati de domeniul wellness-ului, apreciaza ca se poate vorbi, in acest caz, de cresteri foarte mari, chiar si de 100%, piata SPA fiind mult prea volatila pentru a se preciza exact o valoare exacta. “SPA-ul si wellness-ul reprezinta o piata aglomerata, dar nu concurentiala inca”, spune Paraipan.

Amploarea acestei piete este data insa de investitiile recente in centre SPA care ofera calitate si servicii la standarde internationale. Eforie Ana Aslan Health SPA, Eden SPA (Day SPA dezvoltat de Paraipan), Bali SPA sunt proiecte mai mult decat reusite, in timp ce o serie de alte initiative au fost deja anuntate pentru 2008, printre care si cel mai mare centru SPA din tara, Palace Resort&SPA Sibiu, cu o suprafata de aproximativ 2.000 metri patrati si o investitie de peste 2 milioane de euro, conform unor surse de pe piata.

Cu o investitie initiala de 4,7 milioane de euro, Ana Aslan Health SPA este cunoscut ca fiind cel mai mare centru SPA din Romania. Deschis in Eforie Nord, in anul 2004, in cadrul hotelui Europa, acesta se afla in portofoliul Ana Hotels Eforie Nord, din cadrul Ana Hotels, grup controlat de omul de afaceri George Copos. Centrul favorizeaza prin locatia sa de pe litoral tratamentele cu namol din Techirghiol, acesta fiind cel mai important atu al Spa-ului Ana Aslan.

Anul trecut, Ana Aslan Health SPA a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 500.000 de euro, veniturile grupului Ana Hotels atingand in 2006 cifra de 17 milioane de euro, la un profit de 4,4 milioane de euro. In primul semestru al anului, grupul Ana Hotels a avut o cifra de afaceri de 10,7 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru acest an, afacerile Ana Hotels Eforie Nord “au inregistrat rezultate bune, cu cresteri ale veniturilor totale de peste 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Complexul nostru hotelier din Eforie Nord a trecut pe profit, datorita unui cumul de factori, respectiv cresterea gradului de cunoastere si cerere a produsului pe piata interna si internationala, dotarilor si investitiilor deosebite din locatie si nu in ultimul rand printr-o munca sustinuta a echipei”, sustine Iuliana Tasie.

Ponderea cea mai mare in totalul veniturilor centrului SPA Ana Aslan au avut-o pachetele de sevicii de minim sase zile si tratamentele balneoclimaterice. “Cele mai solicitate tratamente, cu ponderea cea mai mare in totalul veniturilor, raman totusi cele incluse in pachetele de servicii de minim 6 zile cu 2-4 proceduri pe zi (cca. 80% din venituri), in structura carora se evidentiaza pachetul Balneo de recuperare medicala (cca. 50% din totalul veniturilor din pachete). Anul acesta au inregistrat o crestere importanta pachetele de estetica corporala, datorita diversificarii ofertei pe acest tip de tratamente”, remarca directorul de vanzari al companiei.

In cadrul procedurilor individuale (vandute la pret de lista), putem remarca cresterea veniturilor (cu peste 20%) generate de masaje (diversificate si ele anul acesta: masaj cu pietre vulcanice, masajul Shirodara), dus Vichy si hidromasaj, precum si a celor ce fac parte din gama Health Club (piscina, sauna si hammam, Jacuzzi), a continuat Iuliana Tasie.

Centrul are o clientela formata in proportie de 70 % din cetateni romani si de 30% din cetateni straini, fiind dedicat atat tratamentelor medicale cautate in special de turistii straini, cat si celor de relaxare si infrumusetare – cosmetica, care se bucura de mare succes in randul clientilor romani, dupa cum declara aceasta.

Preponderent, tinerii solicita servicii de estetica corporala si relaxare, insa trendul de crestere este vizibil mai ales in randul persoanelor de varsta a doua si a treia, care prefera tratamente balneare si programe de recuperare medicala. Aceste tratamente, inclusiv cele cu Gerovital, sunt solicitate mai ales de turistii straini, veniti in tara prin turoperatori.

Numarul clientilor Ana Aslan a crescut de la 3.200, anul trecut, la 4.300, peste 90% din acestia reprezentand fiind si clientii hotelului Europa, care beneficiaza de servicii complete de cazare, masa si tratamente SPA. “Cresterea de peste 35% (n.r – a clientilor) se datoreaza mai multor factori cum ar fi: promovarea sustinuta si calitatea serviciilor, raportul calitate pret adecvat, introducerii unor proceduri noi in pachetul de servicii oferit de centru - masajul “Shirodara” si cel cu pietre vulcanice - sau dezvoltarii gamei de proceduri estetico-corporale”, subliniaza Iuliana Tasie.

Gradul mediu de ocupare al spa-ului Ana Aslan s-a situat intre maximul lunilor iunie si august -peste 80% - si minimul 40% in extrasezon (noiembrie, decembrie, februarie), centrul fiind deschis 11 luni pe an, exceptan luna ianuarie, cand se efecuteaza lucrarile necesare de reparatii, modernizare si renovare.

“In primul semestru al anului s-au facut lucrari de reparatii si dotare a locatiei noastre de la Eforie Nord de aproximativ 100.000 de euro, investitii in achizitionarea de echipament tehnic pentru dotarea cabinetelor de estetica corporala din cadrul ANA Aslan Health SPA. Investitiile preconizate pentru anul 2008 vor fi directionate pentru diversificarea gamei de tratamente medicale, estetice si de relaxare”, continua Tasie, anuntand si lansarea unui modul pentru rezervari online pe site-ul Ana Hotels.

“Pentru hotel, un SPA este un avantaj competitiv”, explica Liliana Paraipan, demonstrand succesul unor centre SPA cum este Ana Aslan. Pe viitor, odata cu cresterea accentuata a pietei hoteliere din Romania, este foarte posibil sa asistam la deschiderea cat mai multor locatii gen SPA in cadrul hotelurilor, cel mai bun exemplu fiind Palace Resort&Spa Sibiu, un centru spa de cinci stele care se va deschide in incinta fostului hotel Dumbrava din Sibiu.

Per total, piata romaneasca de SPA si wellness este abia la inceput, insa promite perspective ample de dezvoltare dublate de investitii pe masura. Cel mai important factor al unei cresteri sustenabile pe aceasta piata va depinde de masura in care clientii inteleg nevoia de wellness, preocuparea pentru propria imagine si o viata sanatoasa. Altfel spus, nevoia de fitness, terapie antistres, relaxare psihica, rasfat si placere, sanatate si stare de bine, tot mai accentuata in ultima perioada.

In ceea ce priveste atractivitatea pietei, ea va depinde de elementul concurential, inca neexploatat la maximum, care se va extinde odata cu imbunatatirea calitatii serviciilor la nivelul unor centre SPA de rang european. ”Pentru a putea face fata cererii pentru servicii de inalta calitate, centrele SPA sunt nevoite sa-si diversifice gama de servicii. Este o piata cu un potential mare, de care trebuie sa profitam”, conchide directorul de vanzari al Ana Aslan Health SPA.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri