Cota de piata a importurilor de bauturi alcoolice se situeaza in prezent la 6-7% in volum, trend care se va mentine si in anii urmatori pr fondul orientarii preferintelor consumatorilor romani in special catre brandurile internationale cu notorietate mare, in detrimentul celor locale, crede Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Piata bauturilor alcoolice din Romania se caracterizeaza prin “constanta in volum”, insa actualul context economic ar putea genera schimbari in cotele de piata ale industriei, spune Tudor Furir (foto).

“Cred ca segmentul premium nu va fi foarte afectat. Cel mai afectat segment va fi segmentul standard (unde intalnim branduri ca Ballantine’s, Teachers, Johnnie Walker). De asemenea vad un recul al sampaniei. Estimarea mea este ca segmentul imported spirits nu va avea scaderi si ca se vor atinge volumele din 2008”, a declarat, pentru Wall-Street, directorul general al Pernod Ricard.

In ceea ce priveste masurile pe care producatorul de bauturi alcoolice le ia pentru a minimize efectele crizei financiare, Furir a explicat ca Pernod Ricard nu va recurge la disponibilizari, urmand in schimb sa se axeze pe optimizarea costurilor de distributie si utilizarea eficienta a bugetelor de trade si de marketing.

In plus, compania se va concentra pe consolidarea portofoliului deja existent, fara sa-si propuna lansarea de branduri noi. In acest sens cea mai mare parte a bugetelor va fi investita in brandurile principale Ballantine’s, Chivas, ABSOLUT, Beefeater si Mumm.

“Pernod Ricard Romania este o companie solida si bine echipata pentru a face fata crizei economice. Nu vom face nici un fel de disponibilizari. Vom optimiza costurile de distributie si vom fi mai eficienti in a cheltui bugetele de trade si de marketing. Vom incerca sa mentinem preturile de vanzare la un nivel acceptabil, chiar cu pretul reducerii profitabilitatii companiei. Pana la urma consumatorul este cel care decide si toate deciziile noastre vor porni de la acesta”, spune Tudor Furir.

Pe de alta parte, acesta sustine ca, in conditiile economice actuale, este greu de estimat cum vor evolua afacerile Pernod Ricard in 2009. “Cred ca, in cel mai rau caz, vom fi la nivelul lui 2008”, adauga Furir.

Directorul general al Pernod Ricard Romania estimase anterior o crestere de 35% a vanzarilor companiei in 2008, fata de 2007. In plus, acesta preconiza o cifra de afaceri de aproximtiv 30 mil. euro in 2008.

Potrivit lui Furir, marcile Ballantine’s, Chivas Regal si ABSOLUT sunt brandurile care au inregistrat cele mai mari vanzari in 2008.

“Ballantine’s a inregistrat un record de vanzari cu peste 1 milon de litri vanduti in 2008, iar Chivas Regal a avut cea mai mare crestere procentuala in volum la nivel mondial”, afirma Tudor Furir.

Pernod Ricard Romania este cel mai important jucator in categoria imported vodka cu marcile ABSOLUT, Wyborowa si Borzoi, avand o cota de piata de 31%, conform datelor International Wine and Spirit Record (IWSR) din iunie 2008.

Pernord Ricard a achizionat, la sfarsitul lunii martie 2008, compania suedeza Vin&Sprit, producatorul marcii Absolut, valoarea tranzactiei depasind suma de 5 miliarde de euro.

Compania franceza Pernod Ricard este unul dintre principalii producatori si distribuitori de bauturi spirtoase si vinuri la nivel international. Portofoliul companiei cuprinde marci precum Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal,Royal Salute, Quenn Anne, Malibu, Beefeater, Havana Club, Wyborowa, Jameson, Martell, The Glenlivet, Jacob’s Creek, Mumm si Perrier-Jouët.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri