Grupul farmaceutic A&D Pharma, liderul pietei de retail si distributie la nivel local, a raportat in primele sase luni ale acestui an o scadere a afacerilor cu 8% in euro comparativ cu perioada similara din 2008, pana la 232,9 mil. euro, pe fondul deprecierii monedei nationale, a anuntat compania.
Profitul net al A&D Pharma pentru primul semestru din 2009 s-a situat la valoarea de 9,2 mil. euro, in timp ce profitul operational a inregistrat un avans de 82%, pana la 17,1% mil. euro.

Divizia de Wholesale a afisat o scadere a afacerilor in euro de 6% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, pana la 164,6 mil. euro.

De asemenea, divizia de Marketing&Sales a raportat un declin al cifrei de afaceri de 48% in primele sase luni ale anului, pana la 24,7 mil. euro, ca urmare a reclasificarii unor produse in segmentul Wholesale. In plus, profitul EBITDA raportat de aceasta divizie a scazut la 3,7 mil. euro, de la 7,3 mil. euro in semestrul 1 din 2008.

Pe de alta parte, divizia de retail Sensiblu a inregistrat o crestere a afacerilor de 22% in primele sase luni ale anului, pana la 87,1 mil. euro, comparativ cu cele 71,3 mil. euro obtinute in perioada similara din 2008.

"Vanzarile in euro au fost in mod clar afectate de deprecierea monedei nationale. Conditiile economice vor continua sa reprezinte o provocare si in urmatoarea jumatate de an, dar din pozitia de lider al pietei de farmaceutice din Romania, A&D Pharma este pregatita sa reziste acestor provocari. Consumul scazut de medicamente per capita sustine potentialul de crestere al industriei de sanatate din Romania si Europa Centrala si de Est", declara Robert Popescu, CEO A&D Pharma.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri