Ruukki Romania, filiala locala a grupului finlandez Rautaruukki, care activeaza in domeniul constructiilor, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu circa 10% in 2009, pana la 33 de milioane de euro, 30% din business datorandu-se exporturilor din regiune.
“Nu cred ca poate fi vorba de o crestere a afacerilor cu 20-30% in 2010, asa cum se estimase anterior, dar cred ca un avans de 10% este cel mai probabil tinand cont si de contextul economic actual”, a declarat, pentru Wall-Street, Janos Papp (foto), vicepresedintele Ruukki Construction pentru Romania si Bulgaria.

In luna mai, reprezentantii Ruukki Romania anticipau o crestere cu 20-30% a afacerilor din 2009, pe fondul intrarii pe noi segmente de piata, respectiv structuri metalice si panouri termoizolante.

Exporturile au reprezentat 30% din vanzarile companiei in 2009, pentru ca anul viitor ponderea la nivelul businessului sa ajunga la 50%.

Cele mai importante piete de export al Ruukki Romania din 2009 au fost Bulgaria, Serbia, Slovacia, Ungaria si Slovenia.

Recent, finlandezii au luat decizia de a inchide fabrica detinuta in Ungaria si au transferat utilajele pentru productia de tabla si profile metalice in Romania si Polonia.

“Am decis sa renuntam la fabrica din Ungaria din cauza situatiei de pe piata, precum si pentru ca focusul grupului in Europa Centrala si de Est (ECE) este pe Romania si Polonia, doua tari din care putem livra cu usurinta produse catre statele din regiune. Totodata, este mai rentabil sa livrezi din Polonia si Romania in ECE, avand capacitati de productie mari, decat sa pastrezi trei unitati de productie in zona”, afirma Papp.

Mutarea liniilor de productie din Ungaria in Romania se va finaliza in luna februarie a anului viitor, capacitatea de productie de profile metalice de pe piata locala urmand a se majora cu 20%.

Grupul a finalizat in acest an o investitie de 35 de milioane de dolari in constructia unei unitati de productie pe piata locala, in care se fabrica profile si structuri metalice, precum si panouri termoizolante.

Investitia din Romania, cea mai mare a Rautaruukki in afara Finlandei, este amplasata pe un teren de 50.000 de metri patrati, suprafata construita fiind de 26.000 de metri patrati.

“Consider ca decizia de a investi in fabrica din Romania chiar inainte de criza a fost una corecta din punct de vedere managerial. Cand ne-am hotarat sa investim, nu stiam ca va urma o perioada de recesiune. Cu toate acestea, suntem convinsi ca zona Europei Centrale si de Est va continua sa se dezvolte puternic dupa trecerea crizei, asa ca aveam nevoie de unitatea de productie din Romania”, spune Papp.

Reprezentantii grupului finlandez anticipau, inainte de criza, ca isi vor recupera investitia din Romania in cinci ani.

“In prezent, lucram cu mai multe scenarii in ceea ce priveste amortizarea banilor, pentru ca nu stim cand se va sfarsi criza. Daca perioada de criza s-ar stopa astazi, cred ca am avea nevoie de 5-8 ani ca sa recupam banii investiti”, mentioneaza Papp.

Pe langa inchiderea fabricii din Ungaria, finlandezii au luat mai mult masuri pentru a contracara efectele crizei, atat la nivel de grup, cat si in Romania.

Astfel, Ruukki Romania a trecut in iunie printr-un proces de organizare care a prevazut promovarea lui Zoltan Szoke, fostul country sales manager al companiei, pe pozitia de sales manager Romania si Bulgaria.

Szoke, Madalina Dumitru, country marketing manager Ruukki Romania si Bulgaria, precum si directorul fabricii Ruukki de pe piata locala, ii raporteaza direct lui Janos Papp.

De asemenea, finlandezii au demarat un program de eficientizare a activitatilor care a generat economii de 46 milioane de euro la nivel de grup, din ianuarie 2009 si pana in septembrie 2009. Pana la finele anului, grupul estimeaza ca va economisi 60 milioane de euro. Cea mai mare parte a acestei sume economisite a fost generata de eficientizarea activitatilor de productie.

Programul include masuri precum reducerea numarului de fabrici si focusarea pe anumite centre de productie, mentinand, in acelasi timp, capacitatile de productie la acelasi nivel sau chiar crescand capacitatile pe anumite piete, asa cum s-a intamplat in cazul Romania si Poloniei.

In prezent, fabrica Ruukki din Romania functioneaza la 50% din capacitate, pe fondul scaderii vanzarilor.

Compania are circa 260 de angajati in prezent. “Cautam oameni care sa ocupe pozitii de entry level in cadrul companiei. Atunci cand fabrica va functiona la capacitate maxima cred ca vom mai avea nevoie de inca 100 de oameni”, spune Papp.

Vicepresedintele Ruukki Construction in Romania si Bulgaria estimeaza ca piata isi va reveni din cadere in a doua jumatate a anului viitor sau la inceputul lui 2011. “Piata din Romania a avut o scadere importanta, dar acest lucru era oarecum normal, avand in vedere ritmul in care a crescut in 2006 si in 2007”, precizeaza Papp.

Oficialul companiei considera ca sectorul constructiilor ar putea fi revigorat de acordul de imprumut semnat de Romania cu Fondul Monetar International (FMI).

“Daca as vorbi cu premierul Romaniei i-as spune ca mi-as dori ca mediul economic de aici sa fie mai curat, mai transparent”, apreciaza Papp.

Ruukki Romania are o capacitate anuala de productie de 1,8 milioane de metri patrati de panouri termoizolante, 12.000 de tone de structuri metalice si 1,2 milioane de metri liniari de profile.

Piata de structuri metalice a fost estimata la 200 de milioane de euro in 2008, iar cea a panourilor termoizolante, la circa 135 de milioane de euro.

Finlandezii au intrat pe piata romaneasca in anul 2001, ca importator de invelitori metalice. In prezent, activitatea companiei este impartita in trei divizii: Ruukki Construction, Ruukki Metals si Ruukki Production.

Printre competitorii Ruukki Romania pe piata locala se afla Lindab, ArcelorMittal Construction, Megaprofil sau Teraplast.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri