Austriacului Robert Schmid, seful concernului Schmid Industrie Holding, cu afaceri anuale de 1,1 mld. euro in domeniul constructiilor, ii plac taxele, si spune ca o companie care plateste multe taxe se poate considera fericita, deoarece inseamna ca si castigurile pe care le incaseaza sunt foarte mari.
“Imi plac taxele si imi place sa platesc taxe! Daca platesc taxe mari, inseamna ca si castigurile pe care le obtine compania mea sunt mari, asa ca nu sunt impotriva taxelor”, spune Schmid.

Afirmatiile pe care le face directorul executiv de 41 de ani al holdingului austriac, care a investit peste 50 de milioane de euro in 15 ani de prezenta pe piata locala, sunt surprinzatoare in conditiile in care autoritatile de la Bucuresti ar putea decide cresterea TVA si a cotei unice, sub presiunea acordului de imprumut dintre Romania si Fondul Monetar International (FMI).

Economistii si oamenii de afaceri consultati recent de Wall-Street au fost de parere ca o majorare a taxelor ar putea accentua scaderea consumului, cresterea evaziunii fiscale sau falimentul anumitor firme care au trecut de primul val al crizei.

“TVA este o taxa pe care o plateste toata lumea. Daca lumea nu are bani, nu are rost sa cresti TVA, pentru ca ar insemna ca lumea sa nu mai supravietuiasca. Depinde insa de autoritatile romane sa ia cele mai bune decizii pentru a ajuta economia locala”, spune Schmid.

Austriacul a venit pentru prima oara in Romania in urma cu 15 ani, cand a luat fiinta Baumit Romania, unul din businessurile holdingului de pe piata locala.

“Acum 15 ani, cand am venit pentru prima oara la Bucuresti, inca eram student. Romania mi se parea atunci ca arata ca o tara estica, in care oamenii nu prea stiau in ce directie sa o apuce. Apoi a urmat, asa cum era firesc, o perioada de crestere economica, iar lucrurile au inceput sa se dezvolte. Inevitabil au aparut si speculatiile imobiliare sau cele legate de costurile cu forta de munca. Un teren pe care il cumparai astazi cu 5 euro/mp valora dublu peste o saptamana si intr-un timp foarte scurt ajungea la 100 de euro/mp. Oamenii se aflau intr-o goana nebuna dupa bani, dar criza a mai linistit lucrurile”, afirma Robert Schmid.

Criza nu a adus doar o cadere “inevitabila” a afacerilor din Romania pentru holdingul austriac, ci o stabilitate la nivelul politicului, considera seful Schmid Industrie Holding.

“Inainte de criza, latura politica nu a sprijinit foarte bine mediul economic, insa acum lucrurile s-au schimbat. Unul din primele semne prin care a fost evident ca politicul este de partea economiei a fost programul de reabilitare termica a cladirilor”, adauga Schmid.

Baumit Romania, subsidiara companiei austriece Baumit, fondata in 1988, este cel mai de succes business al holdingului pe piata locala. Compania, specializata in producerea de mortare uscate, a inregistrat o cifra de afaceri de 31 de milioane de euro anul trecut, in scadere cu 28% fata de 2008.

Scaderea businessului a fost determinata de impactul pe care l-a avut criza financiara asupra pietei materialelor de constructii.

Baumit Romania si-a bugetat pentru acest an o stagnare a afacerilor la nivelul din 2009, in conditiile unor vanzari de 200.000 de tone de mortare uscate.

“Pentru 2010 ne-am propus sa ne situam la acelasi nivel cu cel inregistrat in 2009. Speram insa ca in a doua jumatate a acestui an sa simtim o usoara crestere, care sa ne dea incredere pentru o evolutie mai buna in 2011”, mentioneaza Laurentiu Lupusor, directorul general al Baumit Romania.

Baumit detine pe piata locala trei unitati de productie, localizate in Bucuresti (cartierul Militari), Teius (judetul Alba) si Bolintin Deal (judetul Giurgiu) cu o capacitate totala de productie de 670.000 de tone de mortare uscate.

“In Bucuresti sunt doua capacitati de productie, una de mortare uscate, cu o capacitate de 120.000 de tone anual si una de vopsele, si tencuieli umede, cu o capacitate de 12.000 de tone anual. Ca urmare a finalizarii investitiei de la Bolintin, am decis ca fabrica de mortare uscate sa intre in conservare”, afirma Lupusor.

Producatorul de mortare uscate a inaugurat ieri fabrica de la Bolintin Deal, in urma unei investitii greenfield de 16 mil. euro. Investitia totala va ajunge la 20 mil. euro, in perioada urmatoare urmand a fi construite o sectie de mortare uscate si o cladire de birouri.

Initial, unitatea de productie trebuia sa fie construita in localitatea Popesti-Leordeni, unde compania achizitionase un teren de circa 5 hectare, insa Baumit Romania a cumparat un alt teren, langa autostrada Bucuresti-Pitesti, care beneficiaza de o infrastructura de transport mai buna.

“Au fost o serie de factori legati de infrastructura care ne-au determinat sa nu mai construim o fabrica in Popesti-Leordeni. Terenul pe care il aveam acolo l-am revandut pentru un milion de euro unei firme de logistica. Localitatea Bolintin Deal va deveni sediul central al Baumit Romania, urmand ca in perioada urmatoare sa construim si un centru logistic”, subliniaza Lupusor.

Baumit Romania estimeaza ca va folosi la maximum capacitatile de productie pe care le detine abia peste 3-5 ani, dupa revenirea economiei si a pietei constructiilor.

Holdingul austriac ia in calcul ca in 2-3 ani sa investeasca intr-o noua fabrica, care va fi localizata intr-o zona neacoperita de capacitatile existente.

“In viitoarea fabrica vom investi mai putin de 20 de milioane de euro, pentru ca nu mai avem nevoie de o capacitate atat de mare cum este cea de la Bolintin. Oricum, criza m-a invatat ca inainte de a face o investitie trebuie sa analizezi foarte bine costurile”, spune Robert Schmid.

Urmatoarea fabrica Baumit ar putea fi construita in zona Timisoara – Arad, unde compania detine deja un teren.

Valoarea cumulata a afacerilor concernului Schmid Industrie Holding pe piata locala se ridica la 100 mil. euro.

Cei mai importanti competitori ai Baumit pe segmentul adevizilor sunt Henkel Romania, AdePlast, Baumix si Duraziv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri