Romania a inregistrat in luna martie cea de-a cincea scadere din UE a volumului comertului retail fata de aceeasi perioada a anului trecut, de 5%, de cinci ori mai abrupta decat cifra inregistrata la nivelul Uniunii Europene, potrivit datelor prezentate de Eurostat si citate de Mediafax.
Volumul comertului retail a scazut in UE in martie cu 1%, iar in zona euro s-a redus cu 1,7%.

Declinul comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut a fost determinat de scaderi pe aproape toate segmentele, cu exceptia produselor nealimentare.

Astfel, volumul comertului retail cu alimente, bauturi si tutun a scazut in UE, in luna martie, cu 2,3% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce segmentul carburantilor auto s-a contractat cu 2,5%.

Volumul comertului retail de produse nealimentare cu exceptia carburantilor auto (textile, electronice, mobila, medicamente, carti etc.) a crescut insa cu 0,4%.

Cele mai abrupte scaderi din UE, ajustate pentru zilele lucratoare, au fost inregistrate in Spania (-9,6%), Danemarca (-8,7%), Portugalia (-6,8%), Malta (-6,6%) si Romania (-5%). La polul opus, cele mai puternice cresteri au fost observate in Polonia (6,9%), Luxembourg (5,7%) si Lituania (5,2%).

Pe de alta parte, Romania contrazice trendul UE in cazul evolutiei volumului comertului retail in martie comparativ cu luna februarie. Cresterea de 0,8% remarcata in Romania este a doua din UE, dupa Estonia (2,1%), si contribuie astfel la atenuarea declinului de 0,8% inregistrat la nivelul Uniunii Europene.

Cifrele la nivelul UE si zonei euro nu reprezinta medii ale indicatorilor fiecarui stat membru, ci sunt calculate prin compilarea seriilor de date din fiecare tara, ajustate pentru zilele lucratoare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri