Reluarea lucrarilor la ceea ce se considera a fi cea mai mare investitie a statului de pina in 1990 este necesara, deoarece actiunea factorilor hidrometeorologici, natura rocilor si prezenta pinzei freatice favorizeaza producerea alunecarilor, prabusirilor, degradarea totala sau partiala a malurilor neamenajate si a lucrarilor deja executate, explica Serban Cucu, directorul pentru transporturi maritime in Ministerul Transporturilor.
Actualizarea in urma cu trei ani a devizului de constructie, realizat inainte de 1990, a indicat ca mai sint necesare investitii in valoare de 643 de milioane de euro, in conditiile in care valoarea totala a investitiei este estimata la doua miliarde de euro.
Dintre acestea, 334 de milioane de euro trebuie cheltuiti pentru Dunare-Marea Neagra, iar restul pentru Poarta Alba-Midia- Navodari.
Pentru a se vedea care mai sint lucrarile de efectuat, statul roman a organizat o licitatie pentru alegerea unui consultant. Acesta va fi nominalizat in luna noiembrie, dupa incheierea licitatiei, si va trebui sa definitiveze pina la finele anului 2008 acest studiou. Consultantul urmeaza sa fie platit dintr-un imprumut nerambursabil acordat Romaniei de catre UE din fondurile de preaderare ISPA si destinat imbunatatirii conditiilor de navigatie pe sectorul romano-bulgar al Dunarii.
Citeste si:
Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5488&art=13267&cHash=8e01f710eb
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: