Trainingul castiga din ce in ce mai mult teren in bugetele companiilor care doresc sa isi "creasca" noua generatie de executivi si pentru care investesc bugete in crestere de la an la an. In acelasi timp, cerintele acestora sunt din ce in ce mai sofisticate cand vine vorba despre dezvoltarea talentelor si ajung sa investeasca 1.000 de euro sau mai mult intr-un program dedicat acestora, a declarat Dan Berteanu, managing partner in cadrul companiei de training Equatorial.

"Sunt cateva bugete de training care au crescut, respectiv bugetele alocate angajatilor talentati din companii. Iar cresterea nu vine din faptul ca sunt mai multi talentati intr-o organizatie sau pentru ca asa au decis ei, ca organizatie, ci pentru ca programele pentru oameni talentati cresc in grad de sofisticare. Adica companiile sunt dispuse sa plateasca mai multi bani pentru programe mai inovatoare si mai interesante decat erau inainte. Inainte faceau o matrice, interes versus competenta, se gandeau ce ar fi de facut si il pregateau pe angajat pentru viitor in acelasi tip de proiect, de fiecare data", a explicat Berteanu.

Potrivit acestuia, sofisticarea inseamna ca organizatiile fie ca au cerinte despre cum arata programele de dezvoltare, adica isi doresc ca programele sa nu se mai tina intr-o sala de clasa, isi doresc ca programul sa fi experiential si sa imbine diferite vehicule de invatare. De asemenea, isi doresc ca trainerii sa vina cu propriile experiente si sa faciliteze in acest mod experienta de invatare.

Se schimba experienta omului care invata in sala de clasa, se schimba si modul in care se face designul programelor

- Dan Berteanu -

Ce isi doresc companiile sa dezvolte la oamenii talentati

Cand vine vorba despre talentele din organizatii, nevoile companiilor variaza de la inovatie la practicarea unui management transversal si nu ierarhic si ajung pana la multiculturalism.

La nivelul de oameni talentati, viitori lideri in organizatie, acestia nu mai sunt expusi la o multime de traininguri, nu mai este vorba despre cum sa dea feedback sau cum sa delege, de exemplu, ci se uita la lucruri mai complexe

Potrivit lui Berteanu, beneficiari ai acestor programe complexe sunt managerii de proiecte speciale sau managerii de echipe, adica angajati care nu sunt inca la nivel de senior management, insa aspira la aceste pozitii.

Investitia: 1.000 de euro de persoana

Pentru un proiect de sase luni pe tematicile de mai sus companiile ajung sa plateasca circa 1.000 de euro de persoana, aceasta suma variind in functie de marimea proiectului.

"Aceasta suma reprezinta o treime din costul unui curs in strainatate, de exemplu. Sunt organizatii in care viitorii lideri primesc un buget, care poate fi de 3.000 de euro sau de 7.000 de euro intr-un an, si ei decid cum ii investesc in propria dezvoltare. Acestia aleg fie sa participe la un curs la Londra, fie isi cumpara carti de toti banii sau pot sa vina la un curs de genul acesta, pe diferite teme", a mai spus Berteanu.

Noi le garantam ca pleaca cu niste intrebari, cu niste idei si cu exemple de bune practici

- Dan Berteanu -

Equatorial, unul dintre principalii jucatori de pe piata de training din Romania, a inregistrat in 2016 o cifra de afaceri de peste un milion de euro, in crestere cu 37% comparativ cu rezultatul anului 2015. Cea mai mare pondere, de 65%, a activitatilor care au generat acest rezultat este dedicata proiectelor de tip game-based learning, o abordare gamificata pe care Equatorial a adoptat-o in 2014, odata cu rebrandingul din Achieve Global Romania.

Compania ofera consultanta si servicii de training pentru dezvoltarea organizatiilor, echipelor si indivizilor, construite cu ajutorul unor instrumente si metodologii bazate pe joc, programe complexe si personalizate clientilor pe care ii serveste.

Principalii concurenti pe piata de training din Romania sunt Ascendis, Human Invest, CBC Romania, TrendConsult Dale Carnegie Training Romania, Qualians, Hart Consulting, Accelera.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri