In ultimii ani, fenomentul festivalurilor in Romania a capatat amploare, au aparut tot mai multe astfel de evenimente, cu diverse tematici si in locatii cat mai aparte, care au adunat sute de mii de oameni. Pentru a fi cat mai aproape de public, companii din domenii FMCG, retail sau IT s-au ingramadit sa se asocieze cu festivalurile de muzica, prin parteneriate si sponsorizari. Anul acesta, retailerul german Lidl a fost partener strategic al Electric Castle, aflat deja la a cincea editie. Am stat de vorba cu reprezentantii Lidl despre parteneriatul strategic cu Electric Castle, in ce a constat si cat de importanta este asocierea dintre un retailer si un festival.

Prezent pentru prima oara la un festival de muzica, retailerul german a mai sustinut in trecut alte evenimente muzicale, precum turneele Mix Music sau diverse concerte. Sub conceptul Lidl’s Electric Kingdom, dezvoltat alaturi de agentia MullenLowe, Lidl a fost partener strategic pentru festival.

“Asocierea a fost fara doar si poate benefica de ambele parti. Am pornit de la insight-ul ca oamenii vin la festival nu doar pentru muzica, ci pentru experienta, pentru a lua o pauza de la activitatea de zi cu zi, pentru a asculta muzica buna, a fi alaturi de prieteni si a cunoaste oameni noi. Astfel, la nivel experiential–emotional, ne-am dorit sa ii oferim fiecarui participant posibilitatea de fi King of the Castle, iar la nivel pragmatic-rational, de a pune la dispozitie facilitati suplimentare”, spune Maria Parvuleasa, PR Manager Lidl Romania.

Retail jobs

Acestea s-au regasit in zonele de food&drinks special amenajate pentru festivalieri: Royal Food Court – zona cu mancare gata preparata, Royal Market – primul magazin din incinta festivalului, Royal Grill – zona in care participantii isi puteau pregati preparate la gratar si Royal Garden – un fresh bar cu sucuri naturale si salata de fructe.

Cat de ofertat este publicul unui festival pentru un retailer

„Pentru un retailer, orice categorie de public este de interes. Comercializam produse de larg consum, astfel ca oricine poate face parte din target-ul unui retailer, inclusiv publicul unui festival de muzica”, spune Maria Parvuleasa.

Cea de-a cincea editie a Electric Castle a adunat peste 170.000 de persoane in toate cele cinci zile ale festivalului, potrivit cifrelor oficiale comunicate de organizatori.

Citeste si:
Marea Nordului urmează să devină „centrala de energie verde” a Europei
Marea Nordului urmează să...

„Am fost partener strategic, o pozitie care nu existase pana acum la Electric Castle. Fiind o premiera si pentru noi si pentru organizatorii care nu mai oferisera pana acum acest pachet de sponsorizare, nu ne-am stabilit obiective de vanzari pentru ca participarea noastra la Electric Castle nu a fost despre cat o sa vindem, ci ne-am propus sa le aducem tot le-a lipsit in anii anteriori”, mai spune aceasta.

In ceea ce priveste investitia la care s-a ridicat sponsorizarea festivalului de muzica, reprezentantii Lidl nu au vrut sa ofere informatiile solicitate. De asemenea, retailerul nu a vrut sa ofere detalii privind vanzarile inregistrate in cele cinci zile de festival in toate zonele de food&drink.

„Am vrut sa le oferim o alternativa accesibila atunci cand vine vorba de mancare”, spune Maria Parvuleasa. Preturile produselor din Royal Market au fost aceleasi practicate de retailer in toate magazinele din tara.

Citeste si:
Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii despre plățile ramburs
Firmele de curierat vor...

Aproximativ 40.000 de participanti au facut cumparaturi in RoyalMarket, un magazin de 650 metri patrati si au cumparat produse ready to eat, bauturi racoritoare, legume si fructe, carne proaspata si produse de brutarie si patiserie, produse de igiena si ingrijire personala, dar si colectia de articole vestimentare si accesorii create special pentru festival – printre care si cizme de cauciuc sau pelerine de ploaie.

In total au fost listate peste 500 de articole. Cele mai vandute produse au fost cele din Brutaria Lidl – produsele de panificatie si patiserie, urmate de dulciuri si de produsele din oferta de accesorii destinate festivalului.

Peste 25.000 de festivalieri au utilizat in cele cinci zile de festival gratare din zona de Royal Grill si 22.000 de oameni au ales sa ia masa la Lidl Food Court.

Ce-si propune un retailer cand se asociaza cu un festival de muzica

Principalul obiectiv vizat intr-o astfel de asociere este awarness-ul. Desigur, tinta finala a oricarui retailer este obtinerea de profit, insa acest lucru se poate intampla ulterior, prin castigarea de clienti din randul participantilor la festival sau fidelizarea celor deja exiistenti.

Citeste si:
Ministrul Energiei dă asigurări că România nu va avea probleme cu...
Ministrul Energiei dă...

Sunt retailul si FMCG-ul cele mai interesate industrii de astfel de evenimente? “Veterani pe zona asta de evenimente sunt brandurile care au tot felul de restrictii legale, ce nu pot comunica atat de usor pe toate canele. Si ma gandesc aici la tigari si alcool. Si la masini. Din experienta de participant la genul asta de sindrofii, simt ca retailul ca a intrat relativ recent pe zona si foarte bine a facut”, este de parere Simina Zidaru, copywriter MullenLowe, agentia din spatele conceptului Lidl’s Electric Kingdom.

Alte festivaluri de renume din Romania, precum Untold sau Neversea, ambele cu acelasi organizator, au avut ca main sponsor din categoria marilor retaileri Kaufland, in timp ce SummerWell, desi nu colaboreaza cu nicio retea de magazine, s-a asociat cu retaileri din FMCG, precum Beck’s, Pepsi sau Jacobs.

Citeste si:
Analiză XTB: după criza energiei e posibilă o criză a cerealelor.
Analiză XTB: după criza...

Sursa foto: Electric Castle

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri