Robert Berza, FashionDays.ro: Temerea este legată de stocurile de toamnă-iarnă

Robert Berza, FashionDays.ro: Temerea este legată de stocurile de toamnă-iarnă

Robert Berza, CEO al FashionDays.ro, cel mai mare business online de îmbrăcăminte, spune că am putea asista la probleme începând cu toamna-iarna acestui an.

”Până
în acest moment însă, nu, nicio problema. Ne așteptăm apară probleme în următoarele săptămâni apropos de noile reglementări din Italia, dar încă nu e motiv de panică. Deși majoritatea brandurilor au birourile de vânzări și showroom-urilor în nord, o mare parte din depozite nu sunt în această regiune din motive de costuri salariale. În mix-ul de branduri listate pe Fashion Days avem multă marfă care sosește din UK, Scandinavia, Germania, Polonia, Spania, Franța plus branduri cu depozite locale, în România. Dependența de Italia nu e de o asemenea anvergură încât avem probleme semnificative de gamă în această primăvară-vara.

Temerea este mai degrabă apropos de stoc-urile de toamnă-iarnă pentru ele ar trebui produse (pentru industria de fashion) în această primăvară în China și Europa. Dacă fabricile nu vor lucra într-un ritm normal vreme de 2-3 luni, atunci e foarte posibil primim de la partenerii noștri semn nu își pot onora totalmente comenzile deja plasate pentru toamnă. Nici aici nu avem astăzi semne concrete, dar personal aștept apară în următoarele săptămâni. Încercăm găsim soluții alternative (producători care au fabrici în afara Chinei sau Italiei), mai ales e posibil apară limitări ale retailului offline, de genul ore de lucru mai scurte, și clienții oricum prefere ocolească zonele aglomerate, iar rezultatul fie o creștere semnificativă a comerțului online. Azi, Fashion Days are valori ridicate de stoc și ne propunem rămânem la acest nivel și în următoarele 2 luni, martie-aprilie și mai fiind vârful de sezon pentru primăvară-vara 2020”.

Mira Anghelescu, Fashion UP: Dacă restricțiile vor crește, poate vom fi nevoiți să delistăm anumite produse"

Mira Anghelescu, Fashion UP: Dacă restricțiile vor crește, poate vom fi nevoiți să delistăm anumite produse"

Mira Anghelescu, CTO Fashion UP, retailer online de fashion, spune că în acest moment nu au informații despre întârzieri sau blocarea livrărilor. "Este adevărat că nu avem acorduri comerciale directe cu China, toate produsele pe care le comercializam și care provin din acest spațiu se află în depozitele partenerilor noștri din Europa", spune Anghelescu despre provocările cu stocurile în condiții de înăsprire a restricțiilor.

"Cât despre Italia, chiar azi am primit confirmarea că ultima comandă a fost procesată și se află în drum spre România. Pe de altă parte mulți dintre partenerii noștri sunt locali și încă livrează din stocurile acumulate. Dacă lucrurile se vor înrăutați și restrictiile vor crește, este posibil ca producția care are la bază materie primă importată să sufere la capitolul disponibilitate și să fim nevoiți să delistăm anumite produse, în special de îmbrăcăminte".

Mediul de afaceri românesc solicită sprijin economic

Mediul de afaceri românesc solicită sprijin economic

Ca urmare a intensificării efectelor virusului COVID-19 în Europa și a măsurilor luate pentru a limita răspândirea, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a primit o serie de informații de la membrii săi care indică deja un impact în creștere asupra anumitor sectoare ale economiei, în special pentru IMM-uri.

Reprezentanții CNIPMMR consideră că este necesară o acțiune rapidă pe mai multe domenii:

1. Utilizarea de instrumente financiare pentru a asigura lichiditatea și pentru a furniza capital de lucru prin utilizarea normelor existente privind ajutoarele de stat. Posibilitățile sunt oferite de reglementările de minimis sau de schemele de salvare și restructurare.
2. Alocarea de fonduri disponibile din cadrul financiar 2014-2020 către furnizarea de capital de lucru IMM-urilor.
3. Crearea de mecanisme care să ofere asistență IMM-urilor aflate în dificultate.
4. Orientarea bugetului României spre investiții imediate în economie prin modificarea legislației privind achizițiile publice pentru a da posibilitatea IMM-urilor de a avea acces mai facil.
5. Modificarea legislatiei privind Codul Muncii și flexibilizarea cadrului legislativ: muncă temporară, work from home, tele-muncă etc.
6. Oferirea de facilități prin prelungirea termenelor cu plățile impozitelor și contribuțiilor sociale.
7. Operaționalizarea de instrumente specifice domeniilor aflate în dificultate în acest moment: - Oferirea imediată a voucherelor de vacanță, - Regândirea schemelor privind expozițiile și târgurile și oferirea de capital de lucru IMM-urilor care desfășoară activități de export, - Acordarea de subvenții pentru plata salariilor în domeniul transporturilor;

“În aceste momente dificile, România are nevoie de solidaritate socială și economică, să folosim toate resursele umane și profesionale pentru a depăși această perioada critică. IMM-urile sunt cele mai vulnerabile, dar și cele capabile să susțină economia României, de aceea este imperios nesesar să luăm o serie de măsuri care să ne pregătească pentru preîntâmpinarea unei crize. Am încredere că vom reuși să depășim această perioada dificilă și că împreună vom dovedi că suntem solidari și puternici.”, Florin Jianu, președinte CNIPMMR

eMAG: Am crescut începând cu luna ianuarie stocurile, pentru a nu avea criză

eMAG: Am crescut începând cu luna ianuarie stocurile, pentru a nu avea criză

”Începând cu luna ianuarie am urmărit împreună cu toți producătorii disponibilitatea produselor. Au fost fabrici din Asia care au stat închise o perioadă mai lungă după Anul Nou Chinezesc, altele care au reluat producția, dar la capacitate scăzută (50%). Capacitatea crește constant, pe masură ce restrictiile se relaxează, estimările sunt ca la finalul lunii martie fabricile din Asia vor reveni la capacitate 100%.

Pentru a avea stoc constant, am crescut începând cu luna ianuarie stocurile, având în vedere capacitățile logistice bune de care dispunem (200.000 mp de depozite, plus depozitele partenerilor din Marketplace). Astfel, problemele de aprovizionare și disponibilitate marfă sunt minime.

Având în vedere relaxarea măsurilor din China, nu estimăm probleme. Pot aparea cazuri punctuale, cum sunt cele ale producătorilor de fashion cu fabrici sau depozite în nordul Italiei, însă găsim soluții să aprovizionăm din alte părți ale lumii. De asemenea, ne pregătim pentru creșteri ale cererii, pe fondul mutării accelerate a cumpărăturilor din offline catre online. Am urmărit ce s-a intamplat in China, Coreea de Sud și Italia, unde comercianții online au avut creșteri spectaculoase. Ne asteptăm la această schimbare de comportament și în România, comerțul online reprezintă un mediu sigur pentru achiziții iar plata cu cardul este recomandată (folosirea banilor cash este nerecomandată)", au declarat reprezentanții eMAG.