Discuția despre prețurile serviciilor la restaurante este una cu argumente pro și contra în România. Sigur este însă că măsurile fiscale ale guvernanților încurcă mediul privat, deci și pe operatorii din Horeca. La fel de sigur, însă, este și că la mijloc se află consumatorii, care nu au nicio vină nici pentru mediul fiscal instabil și nici pentru creșterile de prețuri.

"Începutul de an nu este foarte fericit, marea majoritate a operatorilor din industrie, dacă facem o analiză a lunilor ianuarie, februarie și martie, suntem sub nivelul anului trecut", a declarat, într-o discuție cu wall-street.ro, Ion Biriș, vicepreședinte Hora.

De asemenea, acesta a arătat că optimismul îi caracterizează pe cei din industria ospitalității, pentru că fără acest atribut ar fi trebuit să închidă afacerile de mult.

Ion Biriș a explicat și faptul că în industrie se vorbește despre o anumită reticență a clienților în a cheltui, aceasta fiind favorizată, în opinia sa, de o anumită impredictibilitate a pieței, în vreme ce schimbările fiscale, sau chiar și zvonurile care apar, unele care se concretizează și altele care nu, le creează conusmatorilor la rândul lor o stare de tensiune și de iritare.

În București erau localuri care miercurea, respectiv joia, aveau cea mai bună seară a lor, dar astăzi vă pot spune că, în afară de weekend, nicio altă seară nu mai funcționează. Deci este clar că este o stare de presiune care, automat, se răsfrânge în evoluția vânzărilor.

Ion Biriș, vicepreședinte Hora

Pe de altă parte, însă, acesta a mai arătat că Horeca are și probleme legate de ReturRO, de e-Factura, dar și de alte aspecte din piață, care influențează disponibilitatea clientului de a cheltui banii.

Ion Biriș epxlică, concret, faptul că e-Factura necesită o alocare suplimentară de forță de muncă în departamentul de contabilitate, în vreme ce ReturRO necesită de asemenea o alocare spulimentară de forță de muncă și de spații de depozitare.

Puterea de cumpărare în București a crescut cu aproape 40% în termeni reali, iar prețurile la restaurante nu au crescut atât. În schimb, toate celelalte costuri ale noastre, materie primă, utilități, diverse solicitări ale statului care se transpun în creșterea costurilor, acelea toate există.

Ion Biriș, vicepreședinte Hora

Totodată, vicepreședintele Hora remarcă faptul că, în Franța, la orice nouă deschidere de resturant, afacerea respectivă își face planul de afaceri plecând de la un venit de 100 de euro de persoană per service.

În același timp, însă, în România, restaurantele bune își fac un plan de afaceri plecând de la 30 de euro, în condițiile în care, din păcate, spune Ion Biriș, prețurile materiilor prime la multe dintre produse sunt mai mari în România decât în Franța.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri