Inspectorii ANPC au aplicat amenzi de aproximativ 4 milioane lei în urma controalelor efectuate în prima jumătate a lunii aprilie în sectorul de comercializare a legumelor şi fructelor proaspete, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, ANPC a desfăşurat, la nivelul întregii ţări, ample acţiuni de control care au vizat verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale la comercializarea legumelor şi fructelor proaspete în magazine alimentare, hipermarketuri şi supermarketuri, pieţe agroalimentare, depozite şi pieţe en-gros.

Cu acest prilej, au fost controlaţi 1.010 operatori economici, la 978 dintre aceştia constatându-se nereguli.

Dintre cele peste 500 tone de fructe şi legume proaspete verificate, mai mult de 400 tone nu s-au încadrat în normele legale în vigoare.

Conform sursei citate, inspectorii ANPC au aplicat 848 amenzi contravenţionale în valoare de aproximativ 4 milioane lei pentru deficienţele constatate. Totodată, au fost date 418 avertismente şi au fost oprite definitiv şi retrase de la comercializare peste 7 tone de fructe şi legume, în valoare de circa 62.500 lei, produse improprii consumului uman.

De asemenea, inspectorii ANPC au oprit temporar de la comercializare peste 360 tone de fructe şi legume în valoare de aproximativ 1,7 milioane lei, până la remedierea neconformităţilor constatate.

"Recomandăm consumatorilor să manifeste mare atenţie atât la aspectul, cât şi la calitatea legumelor şi fructelor pe care le achiziţionează, precum şi la informaţiile aflate pe etichetele acestora", a declarat Sebastian Hotca, preşedintele ANPC.

Printre principalele abateri de la legislaţia în vigoare constatate au fost: comercializarea de legume şi fructe depreciate calitativ, cu modificări organoleptice, cu pete sau mucegai, cu umiditate excesivă în interiorul ambalajului, picuri de condens, precum şi comercializarea unor legume şi fructe nesortate, astfel încât să corespundă nivelului de calitate indicat pe etichetă, fragmentate (care nu erau întregi şi sănătoase), deshidratate, cu urme de alterare.

Alte nereguli identificate au fost nerespectarea condiţiilor de depozitare a legumelor şi fructelor proaspete, prin depozitarea acestora direct pe paviment, în spaţii neigienizate, pline de praf şi urme de noroi, cu insecte, precum şi nerespectarea cantităţii înscrise pe etichetă la legumele şi fructele preambalate, cantitatea rezultată prin cântărire fiind mai mică decât cea inscripţionată pe eticheta de produs.

Inspectorii ANPC au mai constatat comercializarea unor legume şi fructe preambalate cu ambalaje deteriorate, dar şi deficienţe de etichetare, lipsa informaţiilor sau marcarea incorectă şi/sau incompletă a elementelor de identificare şi caracterizare, neoferindu-se consumatorilor informaţiile obligatorii, care să permită alegerea sortimentului dorit, la 82% din cantitatea de legume şi fructe verificate.

Pe lista de nereguli ANPC menţionează şi lipsa totală a elementelor de identificare-caracterizare, lipsa înscrierii ţării de origine sau informarea eronată cu privire la aceasta, pe eticheta de produs, lipsa menţiunii privind categoria de calitate, lipsa documentelor de provenienţă, precum şi lipsa traducerii în limba română a informaţiilor de pe etichete.

Totodată, inspectorii ANPC au mai constatat, printre altele, comercializarea unor fructe care aveau menţionat pe ambalajul de transport că au coaja tratată cu imazalil, dar această informare lipsea de la raft, abateri de informare privind regimul promoţiilor, lipsa afişării preţului pe produs şi/sau a preţului pe unitatea de măsură pentru fructele şi legumele comercializate, neafişarea în mod vizibil, lizibil a preţurilor de vânzare ale produselor.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri