Profesor: La școala noastră sunt înscriși elevi, nu note

Elevii se vor întoarce în bănci pe 8 februarie, când majoritatea școlilor se vor redeschide, în conformitate cu rata de incidență de la nivel local. Mai este o săptămână până când vom afla un răspuns cert pe tema aceasta, oferit de autorități, termenul agreat fiind cel de 2 februarie pentru anunțul final privind redeschiderea școlilor.

Elevii vor avea de recuperat multă materie care nu a putut fi recuperată după ce cursurile din online s-au desfășurat cu dificultate. S-a vorbit despre acele ore remediale prin care elevii vor recupera materia pierdută pentru a putea ajunge la zi. Pentru că notarea în sistemul online nu s-a putut realiza într-un mod similar cu cel desfășurat la școala față în față, multe medii riscă să fie puse „din pix”, o practică ce nu este deloc nouă în școala românească.

Totodată, eliminarea variantelor de evaluare a tinerilor, cum sunt tezele, duce la lipsa interesului lor de a mai valorifica ceea ce învață la școală. Elevii se simt protejați ca de un paravan de protecție de faptul că nu au mai trebuit să învețe pentru a susține aceste tipuri de evaluări. La fel se întâmpla și în trecut cu elevii care nu se pregăteau suficient pentru a promova un test sau o teză la clasă, dar care obțineau note de trecere.

Citește și: Câți bani investește Guvernul în orele remediale

Goana după note mari

La polul opus, se află copii care învață pentru note mari, în general, mânați de părinți. Se străduiesc de mici să atragă atenția profesorilor, să fie mereu cei mai buni, să nu ia niciodată note mici, indiferent de materie.

Citeste si:
De ce trebuie și copiii să aibă grija banilor, nu doar adulții
Educația financiară sau de ce...

Motivația lor principală: medii mari care să-i propulseze mai departe la liceul sau facultatea dorită. De ei sau de părinți. Bine, bine, dar, în fond, ce nu e în regulă cu faptul că elevii învață ca să ia note mari? Ei bine, nu învățarea este problema aici, ci goana după note mari, obținute cu orice preț.

„Am afirmat public și în repetate rânduri că în școala noastră se înscriu elevi și nu note (...) reafirm necesitatea de a se elimina examenul de Evaluare Națională, în condițiile în care învățământul de zece ani este obligatoriu, iar școala nu trebuie, în nici un caz, să înscrie note, ci elevi, cu aptitudini și aspirații diferite, cu familii care trebuie să îi sprijine. În acest context, experiența unora dintre școlile private preuniversitare care își desfășoară activitatea după curriculumul românesc poate fi un bun exemplu”, a declarat pentru wall-street.ro prof. dr. Silvia Moraru, fondatorul și directorul Liceului Teoretic Național.

Cadrul didactic crede că ar trebui să existe un mod diferit prin care elevii să-și aleagă orientarea în carieră, în funcție aptitudinile lor. Prof. dr. Silvia Moraru susține că la finalul clasei a VIII-a sau la sfârșitul studiilor obligatorii (clasa a X-a), elevii ar trebui să aibă posibilitatea de a-și alege mai departe școala, pe baza unei orientări școlare reale.

Citeste si:
Peste 75% dintre români cred că perfomanțele școlare nu aduc...
Peste 75% dintre români cred...

Tinerii vor lucra într-o lume care nu va mai semăna cu cea în care învață. Dacă nu transformăm școala în experiențe de viață și învățare practică, aplicată… cu teze sau fără teze, oricum școala nu îi va pregăti pentru viață pe acești elevi (...) La nivel național, educația va sta pe loc, ceea ce nu dorește nimeni pentru formarea următoarelor generații de oameni din producție, lideri în afaceri sau personalități creative care vor forma societatea viitorului” , a mai declarat prof. dr. Silvia Moraru.

Vezi și: Ce spune Ministrul Educației, despre reluarea orelor în bănci

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Educație »



Setari Cookie-uri