"Intrucat actualmente nicio institutie de credit nu a raportat inceperea testarilor complete si pentru a se putea permite adaptarea sistemelor informatice ale acestora la noile prevederi, a fost identificata necesitatea modificarii OPANAF nr. 3770/2015, în sensul prorogării unor termene la data de 1 iulie 2016", potrivit ANAF.

Incepand cu 1 ianuarie, ca urmare a intrarii in vigoare a legii 207/2015 privind codul de procedură fiscala, institutiile de credit aveau obligatia, ca la solicitarea ANAF sa comunice, in cazul fiecarui titular care face subiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.

Ulterior publicarii ordinului initial al ANAF in Monitorul Oficial la 30 decembrie, bancile au transmis agentiei ca implementarea ridica impedimente semnificative.

„Comunitatea bancara ne-a semnalat faptul ca implementarea dispozitiilor ridica unele impedimente semnificative, unele inca nerezolvate, in principal legate de adaptarea sistemelor informatice la noile cerinte intr-un timp scurt si persistenta unor neclaritati punctuale de ordin tehnic la care inca se lucreaza in prezent cu specialistii din cadrul Directiei Generale de Tehnologia Informatiilor”, se arata in comunicatul ANAF.

De asemenea, institutiile de credit ar fi trebuit sa furnizeze si lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce deschid ori inchid conturi, precum si datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise la acestea, precum si lista persoanelor care inchiriaza casete de valori, precum si incetarea contractului de inchiriere, potrivit ANAF.