Numarul romanilor care au apelat la CSALB a crescut cu 140% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1.580. Dintre acestia, 862 de consumatori au depus la CSALB cereri conforme, de 3,2 ori mai multi fata de perioada similara a anului trecut.

In urma negocierilor purtate cu bancile, 252 de romani au gasit o solutie in primele noua luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, fata de 25 in aceeasi perioada din 2017.

“Dupa primele noua luni, am reusit sa inregistram cateva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite si 250 de dosare solutionate, ceea ce demonstreaza o crestere certa a activitatii CSALB si, implicit, un grad de constientizare si de interes tot mai mare, la nivelul cetateanului, in ceea ce priveste solutionarea pe cale amiabila a conflictelor cu bancile”, a declarat Alexandru Paunescu, membru CSALB.

Reprezentantii precizeaza ca din totalul dosarelor solutionate in primele noua luni, 90% au fost incheiate cu hotarare, adica solutia propusa de conciliator a fost acceptata de ambele parti si doar 10% prin incheiere, adica cel putin una dintre parti nu a acceptat solutia propusa. Restul dosarelor constituite se afla in faza de analiza.

"Spre exemplu, in luna iulie, un consumator din Dolj a cerut bancii micsorarea ratei lunare si a perioada de rambursare. A obtinut stergerea integrala a datoriei de 20.000 de euro si inchiderea creditului", precizeaza reprezentantii CSALB

Citeste si:
CSALB: cererile de negociere cu bancile au crescut cu 60%
CSALB isi mareste echipa de...

Trimestrul al treilea a fost unul dintre cele mai bune pentru CSALB, inregistrandu-se o crestere de 35% a numarului de dosare solutionate, evolutie influentata si de lansarea, in luna iulie, a aplicatiei online prin care consumatorii pot transmite cererile catre CSALB gratuit. Doar in ultima saptamana din septembrie au fost inregistrate 30 cereri conforme, dintre care 20 au fost formulate prin intermediul aplicatiei

De altfel, din numarul total de cereri conforme primite in perioada ianuarie-septembrie (862) un numar de 134 de cereri au fost formulate prin intermediul aplicatiei de pe site-ul Centrului. Aplicatia lansata de CSALB permite incarcarea tuturor documentelor scanate direct pe site-ul institutiei, ceea ce reduce timpul de procesare la aproximativ o ora, fata de o zi, prin mijloace clasice


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
CSALB: Rata de refuz a bancilor a scazut la jumatate