Grupul Intesa Sanpaolo a investit 200 mil. euro in proiectul sau de Big Data, reprezentantii grupului italian considerand ca piata bancara va trece in curand peste faza de digital banking, urmatoarea etapa urmand sa se concentreze in special pe colectarea si analizarea informatiilor despre comportamentul clientilor.

“Am inceput sa folosim Big Data inca de acum 4 ani. Intesa Sanpaolo investeste anual circa 1 mld. euro pentru dezvoltare, iar din aceasta suma 200 mil. euro sunt reprezentati de investitiile in proiectul nostru de Big Data. In viitor, serviciile si produsele bancare oferite se vor adapta in functie comportamentul clientilor si in functie de datele colectate”, a declarat Omar Lodesani, presedinte Intesa Sanpaolo Group Services.

Conceptul “Big Data” face referire la seturi de date cu un volum si cu un grad de complexitate extrem de ridicat. Miza proiectelor Big Data este aceea de a identifica oportunitati de transformare a datelor in informatii ce pot creste eficienta unui produs, a unui serviciu sau a unei afaceri.

“Daca, de exemplu, stim ca preferi sa joci tenis in loc de fotbal, atunci cel mai probabil esti o persoana mai putin sociabila. Avand la dispozitie o cantitate imensa de informatii de genul acesta, poti incerca sa prezici cum se va comporta in viitor respectivul client si care produse i se potrivesc mai bine. Daca stim ca esti o persoana in general nelinistita si ingrijorata, atunci probabil va fi mai usor sa iti oferim un produs financiar de tipul unei asigurari”, mentioneaza Lodesani.

Astazi suntem o societate bazata pe cash, insa peste 5 ani vom renunta aproape complet la numerar. Viitorul bancilor este reprezentat de mai putine unitati si mai putini angajati

Citeste si:
Instagram blocheaza postarile care promoveaza produse de slabit
Instagram si Facebook vor...

Acesta subliniaza insa ca subiectul colectarii de informatii despre persoane va fi mereu unul sensibil, existand atat exemple pozitive cat si negative in acest sens. “Exemplul pozitiv l-am dat mai devreme: adaptarea produselor oferite in functie de tipologia clientului. Exemplul negativ este reprezentat de cazuri precum Cambridge Analytica”.

Scandalul Cambridge Analytica face referire la compania americana cu acelasi nume, care, folosindu-se de Facebook, a obtinut datele a peste 50 de milioane de utilizatori, pe care le-a utilizat pentru realizarea unor profile psihologice si pentru a le influenta votul in timpul alegerilor prezidentiale din SUA, castigate de catre Donald Trump.

“Peste 5 ani vom renunta aproape complet la cash”

“Nu banii, ci informatia va deveni cea mai importanta resursa in urmatorii 20 de ani. Google, Facebook, sau Apple se folosesc in primul rand de date si de informatii, si abia apoi de bani”, spune Omar Lodesani.

Acesta avertizeaza ca bancile nu vor fi ferite de tendinta reducerii numarului de locuri de munca odata cu digitalizarea proceselor traditionale. “Astazi suntem o societate bazata pe cash, insa peste 5 ani vom renunta aproape complet la cash. Viitorul bancilor este reprezentat de mai putine unitati si mai putini angajati. Intesa a inchis 1.000 de unitati in ultimii ani”, a declarat Lodesani.

Citeste si:
Ministrul Culturii cere demisia sefului Muzeului National din Tg. Jiu
Ministrul Culturii cere...

Intesa Sanpaolo va lansa in Italia un proiect pilot prin care tinteste schimbarea modelului de distributie. Noul model va reprezenta un mix intre canalele sociale/digitale si traditionala interactiune umana client-bancher. Daca va avea succes Italia, proiectul va fi extins si in celelalte tari in care Intesa este prezenta.

Vom lansa un nou model de distributie, un mix intre interactiunea umana si cea prin intermediul canalelor sociale. Suntem doar la inceput, insa daca modelul va avea succes in Italia, il vom raspandi si in restul tarilor unde suntem prezenti

Competitie inegala intre companiile de fintech si banci?

Companiile de fintech vor reprezenta o parte importanta a evolutiei serviciilor financiare, considera reprezentantul Intesa Sanpolo, insa acesta se arata nemultumit de competitia inegala dintre banci si fintech-uri, care adesa nu trebuie sa se supuna unor reglementari riguroase.

Citeste si:
Florin Secureanu, judecat pentru coruptie, a pozat ca salvator SMURD
Florin Secureanu, fostul...

“Vom avea mai multa competitie in industria fintech decat in banking-ul traditional. Problema in prezent este ca fintech-urile nu au reguli. Apple Pay, de exemplu, nu trebuie sa raspunda in fata BCE (n.red. Banca Centrala Europeana), in vreme ce noi trebuie. Amazon, in SUA, poate da imprumuturi IMM-urilor, insa Amazon nu este reglementata de nicio institutie centrala. Nu spun ca nu vreau Amazon pe post de competitor, insa vreau aceleasi reguli pentru ambele. As fi fericit sa am acelasi ecosistem de reguli precum Apple Pay. Ca banca italiana, cand vrei sa faci anumite finantari majore, trebuie sa ai acordul institutiilor anti-trust, al Bancii Italiei si al BCE. Cum sa concurezi cu un fintech care ‘sare’ peste aceste etape?”, mentioneaza Omar Lodesani.

Intesa Sanpaolo este a doua cea mai mare banca din Italia, cu active de 793 mld. euro, aproape 12 milioane de clienti si 4.500 de unitati. Grupul Intesa Sanpaolo a fost format in 2007, dupa fuziunea dintre Sanpaolo IMI si Banca Intesa.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Respectarea vietii private: Facebook a suspendat mii de aplicatii